מערכת COL | יום ל' כסלו ה׳תשע״א 07.12.2010

כיכר האידישקייט: חב"ד הדליקה את תל-אביב ● תיעוד בלעדי

מעמד הדלקת החנוכייה בכיכר רבין בתל-אביב, הפך אמש (שני) למפגן עוצמתי של הפצת מסרים יהודיים ● ילדי תל-אביב צפו בהדלקה, וגם חזו במופע על טהרת האידישקייט ● צלם COL, שמוליק סופר, יצא לתעד לסיקור, גלריית תמונות 
כיכר האידישקייט: חב
(צילומים: שמוליק סופר, COL)

מאת כתב COL

קהל רב ומגוון הגיע אמש לכיכר רבין בתל-אביב לטקס הדלקת נר שישי של חנוכה בחנוכיית הענק שהוצבה ע"י מרכז חב"ד ת"א, "הקרן לקידום מורשת ישראל" בתל-אביב ובסיוע מחלקת תרבות ומופעים בעירייה.

עוד בטרם החל האירוע כבר נהנה הקהל לראות ספר תורה, נר, קופת צדקה ומזוזה מסתובבים ברחבי הכיכר למרגלות החנוכיה וכל הילדים נהרו אל דוכני ההפעלה המיוחדים.

את הטקס פתח המנחה הרב שאול רייצס ולאחר שסיפר כי בכל הכיכרות הגדולים בעולם מדליקים שלוחי הרבי מליובאוויטש חנוכיות ענק, וגם בתל אביב זו השנה הרביעית שבכיכר רבין ניצבת ומודלקת מידי ערב החנוכיה ומפרסמת את הנס. הוא הזמין את השחקן הנודע זבולון מוששוילי כשהוא מחופש ליהודה המכבי להפעיל את הילדים בחידון על חנוכה ובאמירת 12 פסוקי התורה.

סרן דותן פסטר – מישיבת חב"ד חזון אליהו בתל אביב אמר פרק תהילים לזכות תושבי הצפון, ולהחלמת הפצועים, כשכל הקהל חוזר אחריו בהתרגשות

אל המנוף הוזמנו לעלות הרב יוסף גערליצקי שליח הרבי לת"א ורב קהילת חב"ד בעיר ויחד איתו השליח הרב מאיר אריה שמערלינג ראש-ישיבת חב"ד בת"א שתלמידיה אחראים על בניית והפעלת החנוכיה מידי ערב.

ממרומי המנוף נשא הרב גערליצקי דברים על מהותו של חג החנוכה – ועל מה שכל יהודי באשר הוא צריך ללמוד מחג זה. הוא סיפר לקהל הנדהם כי בת"א עומדות לא פחות מ- 50 חנוכיות המודלקות מידי ערב, ע"י שליחי הרבי מליובאוויטש בכל רחבי העיר.

הרב איחל החלמה מהירה לפצועים שנפגעו באסון השריפה בכרמל והביע תנחומין למשפחות שאיבדו את יקירהם הוא סיים בברכה שנזכה להדליק עוד השנה את מנורת הזהב בבית המקדש השלישי ותהיה רק שמחה בעם ישראל, ואז ניגש לאמירת הברכות והדלקת הנרות כשכל הקהל עונה אחריו אמן.

מקהלת פרחי ת"א – של תלמוד תורה חב"ד ת"א כבר ניצבה על הבמה וליוותה את הדלקת הנרות ברצף של שירי חנוכה, כשכולם מצטרפים לשירה ומעגלי ריקודים ממלאים את הבמה והרחבה. ובמסך הוידאו נצפו מראות קודש מהדלקת נרות עם הרבי ב-770 ובכל רחבי העולם.

לסיום נהנו כולם ממופע להטוטי אש מדהים, של הלהטוטן איתי כפרי שהפתיע עם מופע מיוחד לחנוכה.

הגשם, כמו חיכה לסיומו של הארוע, וברגע שהחל הקהל להתפזר החלו לרדת גשמי ברכה.

המנחה הודה לכל העוסקים במלאכה לת' אייל רייצר, לת' שחר לוז ולכל בחורי ואברכי ישיבת חב"ד בת"א שעמלו וטרחו על הקמת והפעלת החנוכיה מידי ערב, והזמין את הקהל להמשיך לרקוד ולשמוח ולהגיע גם מחר ב 18:30 להדלקת החנוכיה, בירושלים הבנויה עם משיח צדקנו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.