מערכת COL | יום ל' כסלו ה׳תשע״א 07.12.2010

קייב: שגרירי מדינות באירוע מיוחד לכבוד החג ● גלריה

שגרירי ארה"ב, בריטניה לצד שגרירים רבים, דיפלומטים ואנשי ממשל, חגגו בקייב את חנוכה במלון יוקרתי ● שגרירת מדינת ישראל גב' קלייטמן סיפרה על ניסי החנוכה בימים ההם ובזמן הזה, כפי שבאו לביטוי בשריפות שביערות הכרמל, התגייסות העולם למען ישראל, דבר המראה את אחדות האור אותו מסמל חג החנוכה לסיקור מלא, וגלריית תמונות 
קייב: שגרירי מדינות באירוע מיוחד לכבוד החג ● גלריה
צילום: COL

כתב COL

זה כבר הפך למסורת. חנוכה נחגגת במלונות יוקרה בקייב בירת אוקראינה. בעקבות יוזמת איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה בראשות השליח הרב מאיר סטמבלר, ובביצוע של איש החסד ר' רפאל דובער ראטמאן ואשתו דבורה שי', מתקיימים מידי יום הדלקות מרכזיות במלונות היוקרה ברחבי העיר קייב.

בשנים האחרונות, התווספו לבירת אוקראינה מספר מלונות יוקרה חדשים, בעקבות הצורך לאכלס את האורחים הרבים הפוקדים את המדינה מידי שנה.

אמש נר חמישי התכנסו מאות אנשים במלון היוקרתי 'האיט ריג'נסי' בהם: שגרירי מדינות, רבנים, אנשי ממשל, אורחי המלון ועוד אורחים רבים שבאו לחגוג את הדלקת נר החנוכה.

בין השגרירים היו מר לי רוטנר שגריר בריטניה באוקראינה, גב' זינה קלייטמן שגרירת ישראל באוקראינה, מר אריק שולץ קונסול ארה"ב באוקראינה, והפעם התווסף לכל אלו גם אלוף העולם באגרוף ד"ר וויטלי קליצ'קו, לכל אחד מהם ניתנה הזדמנות להדליק את השמש ולהביא את ברכת מדינתם ליהודי אוקראינה והעולם.

את שרביט ההנחיה לקח ר' רפאל ראטמאן שידע לנווט את האירוע ביד אמן ולחשמל את האורחים בשמחת חג החנוכה, בראשית דבריו ביקש מהנוכחים לקרוא פרק תהילים לזכר הנספים באסון הכרמל בימים האחרונים.

לאחר צפייה בסרט קצר על מהות החג, כובד הרב מאיר סטמבלר יו"ר איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה להביא את ברכת הנגיד ר' לוי לבייב נשיא איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים. בנאומו מלא החן פרט בפני האורחים את פעילותו הענפה של האיגוד במשך כל השנה ברחבי אוקראינה. בדבריו, הודה לנשיא ולממשל על הסובלנות הרבה אותה מפגינים כלפי היהודים במדינה, ומלחמתם העיקשת נגד הפרת כבוד הפרט וחירותו. 

שגרירת מדינת ישראל גב' קלייטמן סיפרה על ניסי החנוכה בימים ההם ובזמן הזה, כפי שבאו לביטוי בשריפות שביערות הכרמל, התגייסות העולם למען ישראל, כל זה מראה את אחדות האור אותו מסמל חג החנוכה.

שגרירי המדינות ארצות הברית ובריטניה הביאו את ברכת מדינתם ולהדלקת הנר החמישי כובד מר אלכס כץ מהסוכנות היהודית ידיד חב"ד גדול ומסייע רבות בפעילות השלוחים באוקראינה.

סופגניות ולביבות ומיטב מעדני חנוכה שהוכנו ע"י גב' דבורה ראטמאן המתינו לאורחים הרבים שישבו שעה ארוכה וביטאו את תודתם לאיגוד הקהילות ולמארגני הערב המכובד ותרומתו לגאוות היהודים במדינת אוקראינה. 

בסיום האירוע יצאו הצוותים להדליק את האור במלונות הבירה כמיטב המסורת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.