מערכת COL | יום כ"ז כסלו ה׳תשע״א 04.12.2010

המחזה המזעזע: אנשי השב"ס נמצאו כשהם מחובקים ● תיעוד

מחזה מזעזע וקורע לב נגלה לעיניי מתנדבי ארגון זק"א, כשצוות מתנדבים שסרק את השטח בו עלה האוטובוס בלהבות, דיווח על מציאת גופה נוספת במדרון שלרגלי האוטובוס השרוף, אלא שמהר מאוד התברר כי לא מדובר בגופה אחת אלא ב-15 גופות של אנשי השב"ס שניסו לברוח מהאוטובוס ולהציל את חייהם אך האש השיגה אותם ואחזה בהם ● ברגעים האחרונים לחייהם, החליטו להתחבק יחדיו ונשרפו כשהם מחוברים זה  לסיקור מזעזע, תמונות - לא לבעלי לב חלש 
המחזה המזעזע: אנשי השב
למעלה ממאה מתנדבי זק"א בפיקודו של הרב אנשל פרידמן מפקד זק"א מחוז צפון, עמלו במשך כל ליל חמישי בהר הכרמל באיתור גופות הנספים ובאיסוף הממצאים בניסיון לזהות את הגופות, למרות המראות הקשים, מתנדבי זק"א עמלו ללא לאות כדי זהות את ההרוגים בשריפה וכדי שניתן יהיה להביא אותם לקבורה בהקדם האפשרי.

מחזה מזעזע וקורע לב נגלה לעיניי מתנדבי זק"א שפעלו מאז שעות אחה"צ בזירת האוטובוס שעלה בלהבות, כשצוות מתנדבים שסרק את השטח דיווח על מציאת גופה נוספת במדרון שלרגלי האוטובוס השרוף, אלא שמהר מאוד התברר כי לא מדובר בגופה אחת אלא ב-15 גופות של אנשי השב"ס שניסו לברוח מהאוטובוס ולהציל את חייהם אך האש השיגה אותם ואחזה בהם.

ברגעים האחרונים לחייהם, החליטו להתחבק יחדיו ונשרפו כשהם מחוברים זה לזה. מחזה קשה זה, נגלה לעיניהם של מתנדבי זק"א ואנשי כיבוי האש, שהשתלשלו אל המדרון בסמוך לבית אורן, בו שהו אנשי השב"ס.

בשיחה עם קמב"ץ זק"א צפון, ר' חזקי פרקש, הוא מספר: כי במהלך טיפול המתנדבים בגופות, בתחנת ריכוז חללים. הם קיבלו קריאה שהזעיקה על חשש למציאת גופות נוספות. "מתנדב של זק"א יחד עם מחלץ מכיבוי אש, ירדו בחבלים במדרון, ושם התגלה המחזה המזעזע וקורע הלב. מדובר במחזה מזעזע וקשה ביותר, וגם אנו כמתנדבי זק"א לא נתקלנו באירוע מחריד שכזה, בו אנו עובדים תחת אש שמשתוללת ועשן כבד ומחניק".

בזירה הבוערת בהר הכרמל, פעלו למעלה ממאה מתנדבי זק"א שהתחלקו לצוותות, ארבעה צוותים של מתנדבים מצוידים במסכות עשן מיוחדות, סרקו את שטח המדרון הקשה בתוך ההרס העשן והפיח, באיתור גופות הנספים ושרידיהם אחרי שניסו להימלט ונלכדו למוות. צוות גודל נוסף של מתנדבים, טיפל ב'אוטובוס המוות' שהפך למלכודת מוות, צוות נוסף נמצא ב'תחנת ריכוז החללים' וסייע לאנשי המז"פ בזיהוי וסימון הגופות.

המחזה על הכביש המוביל לבית אורן היה מחריד, שורת הגופות הלכה וגדלה מרגע לרגע, עוד גופה ועוד גופה שאותרה ובמאמצים עילאיים חולצה וצורפה לשורת המוות. גם מתנדבי ומפקדי זק"א הוותיקים, חסיני הלב והרגש, דמעו ועמדו מזועזעים בראותם את 'שורת המוות' האין-סופית. בשלב מסוים נגמר גליל שקיות הגופות של זק"א. כשהמתנדב ביקש בקשר שיביאו לו עוד גליל, צעק לו האחראי על הלוגיסטיקה: לאאאא, זה לא יכול להיות.

פרקש מוסיף: "זה האירוע הקשה המורכב והמזעזע ביותר שהיה לנו. בנוסף לכמות ההרוגים הגדולה והמצב הקשה של הגופות, המתנדבים נאלצו לחלץ את הגופות תוך כדי שהשריפה עדיין משתוללת".

אברהם דנציגר מפקד צוות זק"א, אמר: "הריח הנורא של הגופות החרוכות שהסתובב באוויר זה משהו שילווה אותי הרבה זמן".

דודי רוזנברג מתנדב זק"א, אמר: "זה אירוע קשה והמרכב ביותר שהיה לנו במחוז הצפוני. המתנדבים חילצו את הגופות תוך כדי שהשריפה עדיין השתוללה. אין לי מילים לתאר את המחזה הכל כך קשה אנשים נשרפו למוות כשהם בחיים ומנסים להימלט".

רפאל מנת ראש צוות זק"א, אמר "מראות קשים ביותר עשרות גופות זו לצד זו כשהם שרופות לגמרי, זה הזכיר לי את התמונות של השואה. מצמררת ביותר".

ארגון זק"א גייס צוותים נוספים של מתנדבים ממחוזות אחרים לגיבוי וסיוע למחוז הצפון, כמו כן הזרים ארגון זק"א ציוד רב ומיוחד בהתאם לתנאי הזירה, כמו גם בלוני תאורה מיוחדים.

בבוקרו של יום שישי, עם היוודע היעדרות של גופת סנ"צ יצחק מלינה ראש משרד התנועה במשטרת חיפה, שנסע אחרי מכוניתה של מפקדת משטרת חיפה אהובה תומר. נשלח צוות גדול של מתנדבי זק"א, שנעזר על ידי יחידת חילוץ של 'כב"א', שבמשך שעות התפרסו על פני שטח נרחב במדרון ההר שלרגלי האוטובוס השרוף, בסריקה מדוקדקת, מטר אחר מטר, בתוך כל ההרס והפיח, עד שכעבור כמה שעות נמצאה גופת המפקד הנעדר.

במוצאי שבת, נערך ארגון זק"א למבצע גדול נוסף של איתור ואיסוף ממצאים החייבים בקבורה של הנספים,, עשרות רבות של מתנדבים שחולקו לצוותות סריקה, בגיבוי ובסיוע של 'יחידת החילוץ גליל-גולן', 'יחידת הג'יפים של זק"א, חברת החשמל, התפרסו על פני שטח נרחב להמשך עבודת הקודש.
בימים הקרובים יעברו כל מתנדבי זק"א שלקחו חלק בעבודת הקודש באירוע הקשה, סדנת דיבוב וגיבוש בשיתוף אנשי מקצוע ואנשי אמונה לחיזוק החוסן הנפשי, כנאמר: איש את רעהו יעזרו ולאחיו יאמר חזק.

בישיבות 'הערכת המצב' הרבות שהתקיימו בחפ"ק הגדול שהוקם באוניברסיטת חיפה, על ידי כל גורמי הבטחון וההצלה, הורעפו שבחים רבים לפעילות המקצועית ועבודת הקודש של מתנדבי זק"א, על ידי רוה"מ, שר הבטחון, השר לבט"פ, מפקד פקע"ר האלוף יאיר גולן, וממ"ז צפון ניצב שמעון קורן. גם נציג זק"א שישב בחמ"ל של רח"ל (רשות חירום לאומית) ועדכן בזמן אמת על כל התפתחות בשטח, קיבל את מלוא השבחים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.