מערכת COL | יום כ"ד כסלו ה׳תשע״א 01.12.2010

התמונה הכי מפורסמת בפלורידה ● תיעוד בלעדי

פרסומי ניסא בהיקף חסר-תקדים: בתקופה זו נערכת חפיפה בין המושל היוצא והנכנס במדינת פלורידה שבארה"ב ● כששמעו על הכוונה של חב"ד להדליק נר חנוכה בלשכת המושל, החליטו שניהם: נדליק שנינו עם חב"ד ● בעוד המושל הנכנס החזיק את בנו של השליח הרב שניאור-זלמן אוירכמן שידליק את הנר, המושל היוצא קיפץ עם החסידים ● COL מגיש סיקור מיוחד, גלריית תמונות וקטע וידאו  לסיפור המלא  
התמונה הכי מפורסמת בפלורידה ● תיעוד בלעדי
מימין: המושל הנכנס מחזיק את בן השליח, משמאל: המושל היוצא. במרכז: השליח (צ': COL)
מאת כתב COL בפלורידה

קידוש השם ענק באחוזתו של מושל פלורידה. מושל פלורידה היוצא צ'רלי קריסט והמושל הנבחר ריק סקוט אירחו את טקס הדלקת המנורה.

צמרת התקשורת הגיעה לאחוזתו של מושל פלורידה. המושל קריסט ורעייתו, ביחד עם המושל הנבחר סקוט ורעייתו - אירחו את ההדלקה השנתית של המנורה ואת חגיגת חנוכה באחוזה של המושל. 

האירוע דווח על-ידי סוכנות הידיעות אי.פי. ושודר על-ידי תחנות טלוויזיה רבות, עיתונים ואתרי אינטרנט בכל רחבי פלורידה והסביבה.

הרב שניאור אוירכמן, מנהל בית-חב"ד בטלהאסי דיבר על היחסים הטובים ביותר שהתפתחו בין קריסט והיהודים מפלורידה - אותם הוא מייצג בתור מושל. 

הגב' ג'ודי צ'ייס, נשיאת הפדרציה היהודית בטלאסי ותומכת ותיקה של חב"ד דיברה בלבביות על המסירות של קריסט לעשות את מה שנכון ולא את מה שפופולרי בתפקידו כמושל, כגון לקבוע מזוזה על משקוף דלת משרדו ואירוח לחגיגה השנתית של חג החנוכה בביתו במשך ה-4 שנים האחרונות.  

אות כבוד: ציור ירושלים

אוירכמן וקריסט החליפו מילים חיוביות על המחויבות הבלתי פוסקת של השניים לעשות את מדינת פלורידה למדינה טובה יותר ליהודים ולאינם יהודים. 

במהלך הערב הוענק לכבודו של המושל קריסט ציור מפואר של ירושלים שיתלה על קיר באחוזתו. 

כמו-כן העניק הרב אוירכמן למושל הנבחר סקוט מזוזה מיוחדת העשויה מאבן ירושלמית והוסיף שהוא מקוה להיות מארחו של המושל בארץ ישראל בעתיד הקרוב.  
הרב שלום ליפסקר, שליח הרבי לבל הרבור ביחד עם הרב אהרון ליפסקר (ממכון אל"ף) הגיעו עם קבוצה מתושבי בל הרבור. הרב ליפסקר דיבר על המסר של חנוכה והיה אסיר תודה למושל קריסט על עזרתו בפעילות בבתי-הסוהר בפלורידה ובמיוחד בהשגת אוכל כשר . 

הרב ליפסקר אמר למושל הנבחר סקוט שהשלוחים של הרבי בפלורידה הם שותפיו  הטובים ביותר להפצת האור  ב-"sunshine state" (הכינוי של מדינת פלורידה) וכמו-כן האנשים הטובים ביותר לעשות את פלורידה למקום טוב יותר ובטוח יותר. 

מנדי אוירכמן, בן האחד עשר, בירך והדליק את הנרות במנורה בגובה של כשני מטר כאשר המושל הנבחר ריק סקוט מרימו אל על. 

מר סקוט הביע את רצונו הטוב להמשיך במסורת של הדלקת המנורה על ידי המושל, "דבר סימבולי שמביע אמון בין המנהיגות הפוליטית של פלורידה לבין האלוכסיה היהודית החשובה ורבת ההשפעה". 

האירוע הסתיים בריקודי עם המלווים בשירי חנוכה. אורחים רבים הגיעו מרחבי פלורידה כדי להשתתף ולהיות חלק מאירוע החשוב זה. 

"בתקופת השנה בה דמויות סנטה קלוס מוצבות בכל מקום ונורות של קריסמס מנצנצים מכל עבר בפלורידה, זה מרענן ועושה רושם חזק לראות את האור של המנורה הענקית מאירה מחלונות אחוזת המושל - המביע  את חופש הדת והגאווה הבין דתית שהממשלה שלנו צריכה להציג", אומר השליח הרב אוירכמן ל-COL.

"לחלוק את החוויות התרבותיות משמעו - להבין איך כולנו חיים ומגלים דרכים איך להתייחס ולהתקשר אחד עם השני באופנים עמוקים. חנוכה מלמדת אותנו מסר חשוב על הכח להתגבר על האויב. באחוזתו של המושל, בערב מרגש זה, האחווה הייתה למציאות".


האירוע - וידאו מלא
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.