מערכת COL | יום כ"ד כסלו ה׳תשע״א 01.12.2010

'ידיעות אחרונות': החנוכיות ה'ירוקות' של צעירי חב"ד

בעיתון 'ידיעות אחרונות' מופיעה הבוקר ידיעה על הפיתוח החדש של צעירי אגודת חב"ד למבצע חנוכה: חנוכיות סולאריות ● החנוכייה לא נועדה לקיום המצווה במובן ההלכתי, אלא לפרסומי ניסא, והיא אינה זקוקה לחיבור לחשמל, שכן את האנרגיה שלה היא מקבלת מהשמש, באמצעות פאנל סולארי ● הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד, אומר ל'ידיעות' כי כבר לפני שלושים שנה הרבי דיבר על הצורך לנצל את אנרגיית השמש "ואנו שמחים להרים את חלקנו" לכתבה המלאה
'ידיעות אחרונות': החנוכיות ה'ירוקות' של צעירי חב
הידיעה ב'ידיעות אחרונות' על החנוכייה הסולארית של צעירי חב"ד
השנה לראשונה פיתח המרכז לעזרי שליחות בצעירי אגודת חב"ד מודל חדש של חנוכייה להצבה בחוצות הערים - חנוכייה סולארית. החנוכיות הראשונות שיוצרו כבר מוצבות בתל-אביב, ומושכות תשומת לב רבה. העיתון 'ידיעות אחרונות' דיווח על כך בהרחבה.

כידוע, רבות מחנוכיות הענק המוצבות ברחבי הארץ לא נועדו לקיום המצווה במובן ההלכתי, ואין מברכים על הדלקתן, מאחר שהן מאירות באמצעות חשמל. מטרת הצבתן של החנוכיות האלה היא לפרסומי ניסא ולהבאת תודעת החנוכה להמוני בית ישראל.

עד כה נזקקו פעילי בתי חב"ד להשיג חיבור לחשמל עבור החנוכיות האלה, והדבר היה כרוך בקשיים, בעיקר כאשר החנוכיות הוצבו על גבי גשרים ובמקומות שלא קל להשיג בהם חיבור לחשמל. החנוכיות הסולאריות משחררות את הפעילים מהצורך הזה, ואפשר להציבן בכל מקום, בקלות ובמהירות.

החנוכייה דולקת באמצעות נורות לד רבות עוצמה, הנותנות תפוקת אור חזקה בשימוש מועט באנרגייה. את החשמל מקבלות הנורות ממצבר, שנטען במשך היום על-ידי אור השמש. פאנל סולארי ממיר את אור השמש לחשמל וטוען את המצבר.

לדברי אנשי המרכז לעזרי שליחות, הטענה של יום שמש אחד מספיקה כדי להדליק את החנוכייה לארבעה ימים. וכך גם אם יהיו ימים גשומים ומעוננים (מה שלצערנו כנראה לא יקרה השנה), תוכל החנוכייה להאיר, גם אם יהיה יום בהיר אחד ואחריו ארבעה ימים מעוננים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.