מערכת COL | יום כ"ג כסלו ה׳תשע״א 30.11.2010

אגודת חסידי חב"ד מתייצבת לימין חב"ד בערד ● דיווח, תמונות

בעקבות ההתנכלויות הבלתי פוסקות כנגד קהילת חב"ד בערד, והעומד בראשה הרב יעקב מנדלזון, ערכה היום (שלישי) משלחת אגודת חסידי חב"ד, ביקור חיזוק ועידוד בעיר ● לאחר שסיירה במוסדות חב"ד בעיר התארחה משלחת אגו"ח בבית הכנסת המרכזי ● במפגש השתתפו גם גבאי בית הכנסת וחברי העמותה שסיפרו כי כתוצאה מהפרות הסדר במקום נטשו כמה מתפללים מתושבי העיר את בית הכנסת ועברו להתפלל בבית תפילה רפורמי לסיקור מלא וגלריית תמונות בלעדית 
אגודת חסידי חב
תמונות בלעדיות: ברלה שיינר

שרון גושן

משלחת אגודת חסידי חב"ד באה"ק ערכה היום (שלישי) ביקור חיזוק ועידוד בעיר ערד, מתוך רצון לחזק ולעודד את קהילת חב"ד והעומד בראשה הרב יעקב מנדלסון.

עם חברי המשלחת נמנו רבו של כפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי, מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, הרב יוסף יצחק אהרונוב יו"ר צעירי חב"ד ואגודת חב"ד, הרב יעקב ליברמן חבר אגו"ח ומנהל רשת גני חב"ד בישראל, הרב נתן וולף מנהל ישיבת בית הר"מ בנחלת הר חב"ד וחבר אגו"ח, ומזכ"ל אגו"ח הרב אריאל למברג.

מאז פטירתו הכואבת של הרב בן-ציון ליפסקר ע"ה, רב העיר ערד, לפני כשנה וכמה חודשים, ניטש מאבק מכוער ואלים מצד קבוצה של חסידי גור לבין קהילת חב"ד בערד. אותה קבוצה זממה להשתלט על בית הכנסת המרכזי, שבו כיהן הרב ליפסקר כרב בית הכנסת, ולאחר פטירתו חשבו אותם אנשים כי עתה יוכלו לבצע את זממם.

אולם "לאכזבתם" גילו כי מולם מתייצב רב קהילת חב"ד, הרב יעקב מנדלסון, שגבאי בית הכנסת מינו אותו לרב בית הכנסת תחת חותנו. הם גם ביקשו ממנו להחזיר לבית הכנסת את חברי קהילת חב"ד, כדי לחזק את בית הכנסת, וחסידי חב"ד נענו לבקשתם.

זה כשנה מנסים אותם גורמים לשבש את סדרי התפילה וליצור מהומות בבית הכנסת. ההתנכלויות גורמות חילול שם שמים ומאלצים את התערבות המשטרה והוצאת צווי הרחקה לאותם מפירי סדר, אולם ההתנכלויות אינן פוסקות, והפכו להצקות והטרדות אישיות כנגד הרב מנדלסון ובני משפחתו.

בשבועיים האחרונים ההטרדות חצו קו אדום. לביתו נשלחו מעטפות ובהן איומים מפורשים על חייו. בשבוע שעבר שוב נשלחה מעטפה לביתו, ועליה ציור של אדם חרדי המחזיק אקדח. לצד הציור כתוב: "תרדו מבית-הכנסת".

המשטרה, המודעת לאיומים ולהצקות התמידיות, עצרה לאחרונה שניים מתושבי העיר ושלחה אותם למעצר בית. מקורביו של הרב מנדלסון מספרים כי בשבועיים האחרונים חתכו כמה פעמים את גלגלי רכבו. אבל הרב מנדלסון, חרף האיומים וההשפלות, נשמע נחרץ. "הבריונים האלה לא ירתיעו אותי. זה רק מחזק אותי בדרכי".

ביקור התמיכה והעידוד נפתח בגני הילדים ומעונות חב"ד בעיר. משלחת הרבנים וחברי אגו"ח שוחחו עם הגננות והמטפלות ושמעו מהן על ההצקות החוזרות ונישנות לאנשי הקהילה.

משם פנו חברי המשלחת לביקור בבית ספר חב"ד לבנות 'אור מנחם'. הרב אשכנזי בחן את התלמידות, וחברי המשלחת נחשפו למבצע "נרות להאיר" שיזמו תלמידות בית הספר כתגובה למעשי ההשפלות וההצקות. "חושך מגרשים באור, ואנו נפיץ אור נגד כל ניסיון להצר את צעדינו", אמרו התלמידות לרבנים ולחברי אגו"ח.

חברי המשלחת ביקרו גם בתלמוד תורה 'אור מנחם' והתרשמו מהתלמידים ומהחינוך החסידי הניתן להם.

רב קהילת חב"ד בעיר, הרב יעקב מנדלסון אמר ל-COL כי הביקור חימם את הלב, וחיזק רבות את צוות העובדים במוסדות, וגם את אנשי קהילת חב"ד. "אני מקווה שהשקט והשלום יחזרו לשרור בבית הכנסת", אמר.

הגבאים מחזקים את חב"ד

במרכז הביקור התארחה משלחת אגו"ח בבית הכנסת המרכזי. סגן ראש העיר, מר משה קווס, הביע את צערו לנוכח מקרי האלימות הקשים, וקרא לרבנים לעשות הכול כדי למגר את תופעת האלימות הגורמת לחילול השם גדול.

במפגש נכחו גם גבאי בית הכנסת וחברי העמותה, ישראל פשיטיצקי, ומשה קירשנברג, שהדהימו את הרבנים בנתונים, ולפיהם כתוצאה מהמחלוקת נטשו כמה מתושבי העיר את בית הכנסת, ופנו להתפלל בבית תפילה רפורמי בעיר.

הגבאים גם הבהירו בצורה ברורה, כי לא יסכימו לשום פשרות עם חסידי גור, שאינם בעלי זכות כלשהי להתערב בענייני בית הכנסת. "גם אם אתם תחליטו להגיע להסכם כלשהו עם גור, מהסיבות שלכם, אנחנו, הגבאים, לא נאשר הסכם שכזה", אמרו הגבאים. "אנחנו רוצים שהמתכונת תישאר כפי שהיתה בזמן הרב ליפסקר, וכפי שחב"ד עושה את זה", הסבירו.

הם סיפרו כי לאחר הסתלקותו של רב העיר הרב ליפסקר, מינו את חתנו הרב יעקב מנדלסון למלא את מקומו ולהמשיך את פעילותו, ובהתאם לכך ביקשו מקהילת חב"ד להתמזג עם בית הכנסת המרכזי באופן פורמלי ובכך להמשיך את מורשת הרב ליפסקר זצ"ל.

יצויין, כי עיריית ערד האריכה לאחרונה את החוזה עם עמותת בית הכנסת המרכזי לעוד פרק של 10 שנים, למורת רוחם של המתנכלים.

עוד יצויין, כי למרות פניות ובקשות חוזרות ונשנות מצד גבאי בית הכנסת מהנהגת גור להפסיק את הפרובוקציות, עדיין באות מדי שבת קבוצות של חסידים ומפריעות לניהולו התקין של בית הכנסת, ובכך גורמים חילול השם ועזיבת מתפללים.

חסידי חב"ד בערד הביעו את תודתם והערכתם למשלחת הרבנים וחברי אגו"ח על הביקור המחזק, והביעו תקווה כי ההתנכלויות ייפסקו וכי השלום יחזור לשרור בעיר, כפי שראוי שיהיה בין קהילת גור לקהילת חב"ד, לאור המסורת של הידידות העמוקה בין שתי החצרות, והיחסים העמוקים והקרובים בין הרבי לאדמו"רי גור. "הגיע הזמן שהנהגת חסידי גור תשים קץ לניסיונות ההשתלטות האלה, שאין להם שום סיכוי ושרק גורמים חילול שם שמים ומחלוקת מיותרת", אמרו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.