מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשע״א 29.11.2010

300,000 ש"ח מילגות לרכישת ספרי חסידות ● גלריה

מי שלא ראה את המבחן הגדול של "תורה שלמה" שע"י תורת חב"ד לבני הישיבות - לא ראה מבחן מימיו. 800 בני ישיבות ובחורים מעשרות ישיבות מכל רחבי הארץ נבחנים על אגרת התשובה לעיון עם שתים עשרה שיחות מליקוטי שיחות על האיגרת. זה קרה בי"ט כסלו באחד מאולמות בנייני האומה ● תכנית תורה שלמה היא על שם ר' שלמה משען ע"ה ● עם סיום הבדיקה המאומצת התברר כי אחוזי ההצלחה עצומים וכ-90 % מהנבחנים עברו בהצלחה רבה   לסיפור המלא ולגלריה  ● הרצל קוסאשוילי בטור מרגש על המעמד
300,000 ש
(צילומים: ברלה שיינר, עזרא לנדא)

מי שלא ראה את המבחן הגדול של "תורה שלמה" שע"י תורת חב"ד לבני הישיבות - לא ראה מבחן מימיו. 800 בני ישיבות ובחורים מעשרות ישיבות מכל רחבי הארץ נבחנים על אגרת התשובה לעיון עם שתים עשרה שיחות מליקוטי שיחות על האיגרת.

זה קרה בי"ט כסלו באחד מאולמות בנייני האומה.

תכנית תורה שלמה על שם ר' שלמה משען ע"ה באה לתת מענה לצימאון הולך וגבר ללימוד יומי של חסידות בעומק ובעיון במקומות רבים שלא ניתן להגיע אליהם ולמסור שיעורים מידי יום.

לפני שנתיים זה התחיל עם מבחן על 53 פרקי ליקוטי אמרים, לאחר מכן נלמדה סוגיית אחדות ה' שכללה את שער היחוד והאמונה ומאמרי אדמו"ר הרש"ב ועכשיו הלימוד התמקד בספר מיוחד שהוציאה הנהלת התכנית על איגרת התשובה. כמות הלומדים עולה ממבחן למבחן והביקוש עצום.

במבחן 40 שאלות מדוקדקות ומקיפות ושעה וחצי הוקצו לענות עליהם. את בימת הנשיאות מפארים הרב יואל כהן שמעיין במבחן ומרים את ראשו להביט בנבחנים וחוזר חלילה... לצידו הרב יהודה ירוסלבסקי, הרב חיים הלוי בנימיני והרב שבתי סלביטיסקי. כולם ישובים בכיסאותיהם ומרותקים ל... דממה המוחלטת השוררת באולם.

מפעם לפעם נשמע קולו של הרב משה שילת מנהל התכנית בהוראות  קצרות לנבחנים. בפינות האולם עונים על שאלות הנבחנים הרב אפרים דמיחובסקי מגיד השיעור הראשי בתכנית, הרב אליהו קירשנבאום האחראי על תכניות הלימוד, הרב יהודה כהן והרב אלכסנדר דרורי הבקיאים בחומר.

עשרה בחורים בניצוחו של הת' ישראל לנדא מחלקים את המבחן - שמונה עמודים מהודקים, ואת דפי המשוב למאות הנבחנים. הם יקבלו אחר כך מכל נבחן דף בודד ובו סימון התשובות הנכונות כשהמבחן עצמו ישאר אצל הנבחן לחזרה ולהשוואה.

עם סיום הבדיקה המאומצת התברר כי אחוזי ההצלחה עצומים וכ-90 % מהנבחנים עברו בהצלחה רבה. המלגה הצנועה שנשלחת לכל אברך – 500 ₪ לרכישת ספרים, תהיה עבורו עידוד והערכה על מאמציו בלימוד האינטנסיבי במשך חודשים רבים, הגעה לימי עיון מרוכזים והמבחן הגדול.

בקרוב יקבלו מאות הרשומים בתכניות עידכון לגבי המשך התכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.