מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשע״א 29.11.2010

חצי יובל לפעילות חב"ד הונג קונג: הוכנס ספר תורה ● גלריה

מדי שנה נוסד בית חב"ד חדש במדינה הענקית, והספר החדש מיועד הוא לקהילות קטנות אשר אין ביכולתן לשאת בהוצאות של ספר תורה חדש ולשם מטרה זו נכתב "ספר התורה הנודד" אשר ינדוד מדי כמה חודשים בין הבתי חב"ד שנוסדו זה עתה ● בשעה טובה ומוצלחת הסתיימה כתיבתו של הספר והכנסתו נחגגה ברוב פאר והדר מתוך קידוש ה' חסר תקדים בקהילה היהודית הוותיקה בהונג קונג, האירוע היום פתח שרשרת של אירועים שמציינים 25 שנה של פעילות חב"ד בסין לסיקור וגלרייה 
חצי יובל לפעילות חב
(צילום: אלון גרתי)

הכול החל לפני כשנה וחצי עת חגג השליח הראשי לסין הרב מרדכי אבצן יובל שנים, לציון המאורע החליטה אשת הרב הגב' גולדי אבצן בשיתוף עם הקהילה המקומית בהונג קונג להתחיל בכתיבת ספר תורה אשר בעת גומרה תוקדש לבתי חב"ד אשר זה עתה נפתחים ברחבי סין.

מדי שנה נוסד בית חב"ד חדש במדינה הענקית, והספר החדש מיועד הוא לקהילות קטנות אשר אין ביכולתן לשאת בהוצאות של ספר תורה חדש ולשם מטרה זו נכתב "ספר התורה הנודד" אשר ינדוד מדי כמה חודשים בין הבתי חב"ד שנוסדו זה עתה.

בשעה טובה ומוצלחת הסתיימה כתיבתו של הספר והכנסתו נחגגה ברוב פאר והדר מתוך קידוש ה' חסר תקדים בקהילה היהודית הוותיקה בהונג קונג,האירוע היום פתח שרשרת של אירועים שמציינים 25 שנה של פעילות חב"ד בסין.

בחגיגה נטלה חלק כמחווה לקהילת חבד הוותיקה התזמורת המשטרתית של מדינת הונג קונג. דמעות נראו בעיני רבים מן המשתתפים, בשומעם צלילי שירים יהודיים שהתנגנו על ידי התזמורת המקצועית. תושבי הונג קונג יהודים ושאינם, עצרו הילוכם למראה המחזה הנדיר בו צועדת תהלוכה המכניסה ספר תורה ומאחריה כשובל ארוך צועדים בסך כ60 מנגנים ומשמחים את החוגגים.

בחגיגה נטלו סלתה ושמנה של הקהילה, וביניהם ניתן היה לראות את רבה של בית הכנסת אוהל לאה שזה עתה מונה הרב אושר עוזר; הרב הראשי של פולין הרב מיכאל שודריך; נציגי הקונסוליה הישראלית; שלוחי הרבי לסין ואסיה, הרב יצחק אייזנבך הרב שלום סגל, הרב שלום בער חזן, הרב אשר ליצמן מקוריאה ועוד רבים וטובים. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.