מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשע״א 29.11.2010

הערב שנחרט בהיסטוריית צפת ● דיווח מלא, גלריית ענק

כמעט עשר שנים אחרי שהוקם, צפת הצדיעה לארגון החסד "חסדי ל"ב" - בהופעת ענק של גדול הזמר החסידי אברהם פריד ● ראש-העיר אילן שוחט העניק תעודת הוקרה בשם תושבי העיר למנהל הארגון ר' זלמי ביסטריצקי ● COL מגיש: גלריית ענק מההופעה שתועדה על-ידי ישראל ברדוגו בטכנולוגיות מיוחדות  לסיקור מלא
הערב שנחרט בהיסטוריית צפת ● דיווח מלא, גלריית ענק
פריד, בשיטת הצילום החדשה (צילומים: ישראל ברדוגו)

מאת כתב COL

מאות מתושבי צפת והאזור הגיעו ביום רביעי האחרון להיכל התרבות 'בית יגאל אלון' בצפת במטרה להצדיע ולהוקיר תודה לארגון חסדי ל"ב. כבר במהלך היום ניתן היה לראות בתכונות בעיר לקראת האירוע הגדול.

זהו היה ערב ראשון מסוגו שעושה הארגון ובמיוחד בשילוב של ענק הזמר החסידי אברהם פריד שלא הופיע בצפת כבר 17 שנה.
 
"חסדי ל"ב" נותן כיום שירות ליותר מ-3,000 משפחות באזור. האירוע היווה הזדמנות מיוחדת להחזיר ולחזק את הארגון.

הארגון מפעיל מגוון רחב של עשייה הנותנת מענה לכל אדם באשר הוא מבעל עסק שצריך הכוונה כיצד לנהל את עסק ועד היהודי הפשוט שנקלע למצוקה כזו או אחרת ולא יודע מה לעשות ברגעים הקשים.

בתחילת האירוע הוקרן סרטון של 4 דקות המספר את סיפור הארגון כיצד הוקם בשנת 2002 וכיצד הגיע היום למימדי עשייה בקנה מידה ארצי. על המושבים חולק - הגליון החדש של מגזין "לחיות נכון".

בשעות הערב, כשהאולם התמלא בלמעלה מ-1,000 תושבים, הערב הייחודי יצא לדרך. את הערב כיבדו בנוכחותם ראש העיר צפת, ראש מועצת חצור הגלילית, רבנים, חברי מועצת העיר, עסקנים, עיתונאים ואנשי תקשורת, מנהלי קרנות וידידי העמותה שהגיעו מכל רחבי הארץ.

בלט במיוחד המרכיב האנושי של המשתתפים שיכל לבטא את העשייה חוצה המחנות של הארגון, חילונים לצד דתיים, מסורתיים לצד חרדים כולם באו למטרה אחת להצדיע לארגון שכולו עשייה. אורח הכבוד בערב היה הרב הצבאי הראשי תת אלוף הרב רפי פרץ.

הרב מרדכי ביסטריצקי דיבר על המעלה הגדולה של עשיית חסד כשעוסקים בבניית עתידם של מאות משפחות, הרב סיפר כיצד הארגון משקיע עשרות שעות בכל פניה במטרה להעמיד את המשפחה על דרך המלך.

פריד: "חייב את הקריירה לצפת"

"אני חייב את כל שנות המוזיקה שלי לעיר צפת", כך פתח הזמר אברהם פריד את ההופעה המיוחדת והמרגשת שלא זכורה זה זמן רב לתושבי העיר ולפריד עצמו.
 
תת אלוף הרב הראשי לצה"ל הרב רפי פרץ סיפר על היכרותו עם משפחת ביסטריצקי ועם החסד הגדול שעשה המנוח הרב לוי ע"ה שלזכרו הוקם הארגון, הרב אמר שנתינה היא חלק בלתי נפרד ממשפחת ביסטריצקי. ראש העיר מר אילן שוחט דיבר בהתרגשות עצומה וסיפר כיצד הוא מעורב, תומך ותורם יום יום בכל השנה לחסדי ל"ב.

"זהו ערב הצדעה לארגון מיוחד הפועל מתוך מקצועיות ושקיפות שלא ניתן למצוא כמוה בכל הארץ, זהו ערב הצדעה שכולנו חייבים לצאת מכאן עם החלטה להיות שותפים מלאים בעשייה על-ידי תרומה קבועה", ואף סיכם כי הוא תורם הוראת קבע לארגון כבר 5 שנים. 
 
בסיום דבריו סיפר ראש העיר כי הוא מכיר היטב את זלמי ביסטריצקי מנכ"ל הארגון ושלמרות כל הפעילות וארגון הערב הוא לא מוכן לשאת דברים, ואפילו הקליט מראש את ההנחיה.

"אז בשם מועצת העיר ועיריית צפת החלטנו להעניק לו תעודת הוקרה שיכולה לבטא במקצת את תרומתו לפיתוח ושגשוג כלכלת העיר, ואני בטוח שהוא יסלח לי שקראתי לו לבמה", אמר.
 
אברהם פריד המשיך לרגש את הקהל במופע המיוחד.
 
ביציאה מהאולם ניתן היה לשמוע מנכבדי ותושבי העיר את החלטתם הנחושה לתמוך ולגלות מעורבות בפעילות הארגון, "חסדי ל"ב תמיד עשו והובילו את העשייה בעיר, הערב הזה הוכיח זאת שוב ואנו בטוחים שההשקעה והפעילות המיוחדת תביא תוצאות וצפת תחזור להיות פנינת הגליל.
 
הפקה: מיכאל כפלין הפקות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.