מערכת COL | יום כ"א כסלו ה׳תשע״א 28.11.2010

בבת ים חגגו את חג הגאולה

בין שלל ההתוועדויות של י"ט כסלו שנערכו השנה ברחבי הארץ בלטה העיר בת-ים בהתוועדות גדולה, מרכזית ומכובדת שנערכה על ידי כולל ערב לחסידות 'היכל מנחם' – בת-ים. ההתועדות נערכה בגג ביתו רחב הידיים של מנהל הכולל ר' יוסף מאירי בבת-ים, בהשתתפות רבני העיר, רבנים מהערים הסמוכות, אישי ציבור וחברי העירייה ובהשתתפות כ-250 איש לסיקור ולתמונות
בבת ים חגגו את חג הגאולה
בין שלל ההתוועדויות של י"ט כסלו שנערכו השנה ברחבי הארץ בלטה העיר בת-ים בהתוועדות גדולה, מרכזית ומכובדת שנערכה על ידי כולל ערב לחסידות 'היכל מנחם' – בת-ים. ההתועדות נערכה בגג ביתו רחב הידיים של מנהל הכולל ר' יוסף מאירי בבת-ים, בהשתתפות רבני העיר, רבנים מהערים הסמוכות, אישי ציבור וחברי העירייה ובהשתתפות כ-250 איש.

בין הרבנים שכיבדו את האירוע בהשתתפותם : הרב יוחנן גורארי'ה הרב הראשי לחולון, הרב מרדכי סויסה ראש מוסדות "נזר יוסף" בבת ים ודיין מטעם הרבנות הראשית ומומחה מטעמה לעניני גיטין ועגונות, הרב דוד חי הכהן ראש מוסדות "אורות התורה" בבת ים מהדמויות המשפיעות בציבור החרדי-לאומי, הרב אריאל מלכה  ראש כולל ברסלב בבת ים, הרב מאיר הלפרין רב ביכנ"ס 'זכרון קדושים' בחולון, הרב שחר מויאל רב ביהכנ"ס הספרדי "בני ברית" בבת-ים, הרב אילן ברוינר משגיח בכולל באבוב בבת-ים, הרב דוד קפלן שי' שליח בשכונת 'נווה חוף' בראשל"צ. 
 
הנחה את האירוע בטוב טעם הרב שמואל רסקין שליח בשיכון ותיקים - חולון.
 
הרב גורארי'ה שיתף את הציבור ביחידויות אישיות שהיו לו אצל הרבי וכן תיאר בטוב טעם את סיפור י"ט כסלו ובמעלת היום הגדול.

כשהרב דוד חי הכהן פתח בנאומו הוא דיבר בכאב על כך שבחוגים שונים עורכים אירועים סגורים "לאנשי שלומנו"  ובלי בושה מציינים זאת על גבי המודעות "לאנ"ש"... זה מפלג ומחלק את העם אמר הרב כהן, זה נותן הרגשה לציבור שיש כאלו שהם 'משלנו' הדורשים ב'שלומנו' ויש שאינם כאלו.  הרבי מליובאוויטש בדרכו הייחודית עמל והצליח לשרש הנהגה זו.  אין אצלו כאלו שהם 'אנ"ש' ואחרים. אצלו כולם 'אנשי שלומנו', אצל הרבי מליובאוויטש זי"ע כל אשר בשם ישראל יכונה הוא חלק מאנ"ש! עלינו ללמוד מהנהגה קדושה זו קרא הרב כהן, רק כך נאחד את עם ישראל.

וידאו מיוחד משיחתו הק' של הרבי בקשר לי"ט כסלו הוקרן לפני קהל המשתתפים בהתוועדות.

כפי המנהג נערך בהתוועדות סיום הש"ס שנלמד ע"י המשתתפים, הסיום נערך ע"י מר אורן גיאת עוזרו של מ"מ ראש העיר בת-ים שלמד את המסכת האחרונה. הסיום נערך גם לזכותה של בתו מעיין חי' בת אסתר לרפו"ש.

התרגשות מיוחדת ניכרה על פני הקהל עת הוקרנו רגעי השיא מהבאנקעט בכינוס השלוחים האחרון, לשמע רשימת המדינות ברחבי הגלובוס בהם פועלים שלוחי חב"ד והריקוד המיוחד שלאחריו.  הקהל יצא בריקוד שסחף והלהיב את כל המשתתפים.

נאום מיוחד נשא הרב מרדכי סויסה שליט"א שבנדיבות לבו הוא מארח בבנין מוסדותיו את לומדי כולל ערב 'היכל מנחם' מידי יום ביומו. הרב סויסה פתח בפני המשתתפים בתיאור מיוחד מהתוועדויות י"ט בכסלו שחווה בצעירותו במרוקו עם הרב שלמה מטוסוב ע"ה והרב יהודה ליב רסקין ע"ה. 

"י"ט כסלו היתה חגיגה של כולם, היא כלל לא היתה שייכת רק לחב"ד כולם שמחו והשתתפו בחגיגה הגדולה של בעל התניא. בעל התניא שייך לכולנו". כשדמעות בעיניו תיאר הרב סויסה בהתרגשות מזכרונותיו בשנות צעירותו במרוקו, "הרבנים הגדולים כיום גדלו במרוקו והתחנכו וחינכו במוסדות חב"ד במרוקו, ביניהם היו אז הראשון לציון הרה"ג שלמה עמאר שליט"א, וכן הרה"ג מאיר מאזוז שליט"א ורבי דוד אבוחצירה שליט"א ועוד רבים שכיום מכהנים כגדולי הדיינים והרבנים בארץ.

למדתי אישית עם הרב מטוסוב ע"ה שהי' שליח של הרבי במרוקו הוא הי' גאון גדול בתורה וחסיד גדול, עד היום אני זוכר מה שלמדתי עמו. ייקרתי את הרב מטוסוב מאוד".

"בנסיעותי בשנים האחרונות ברחבי העולם, לצורך סידור גיטין, שלוחי חב"ד תמיד מארחים אותי בסבר פנים יפות וללא תמורה, תמיד נותנים הרגשה ביתית בכל מקום. לצורך סידור גט מסויים סייע בידי השליח בפרו ואף נכנס עמי לבתי כלא כדי למצוא שם יהודי. הם מקריבים את חייהם למען הכלל. זוהי העבודה שהחל אדמו"ר הזקן בעל התניא בדאגה ליהודי שני ללא כל תמורה, הוא שלח כספים ליהודי ארץ ישראל ולכן נאסר בעלילה מרושעת.  ואת העבודה הזו של דאגה לכל יהודי המשיך הרבי והרחיבה ביתר שאת לעולם כולו והשלוחים פועלים בכוחו הגדול".

"בעבודתי בעניני עגונות", המשיך הרב סויסה, לא זזתי ללא פסקיו של שו"ע הרב. פסקיו הגאוניים בעניני עגונות ידועים לכולם. אין כיום מי מהאחרונים שאינו לומד ואינו מביא את שו"ע הרב בכל תחום. בבואי לבת-ים מסרתי שיעורי הלכה בשו"ע הרב בקביעות. אין תחליף לגאונותו ולשונו הייחודי של שו"ע הרב.

"ביום כזה עלינו להתחזק בלימוד תורתו של בעל הגאולה. כשאברך לומד הלכה בכולל,בין אם זה הלכות שבת או הלכות איסור והיתר, הרי בסופו של דבר מעבר למצוות לימוד תורה,יש כאן מטרה לרכוש ידע במקצוע מסויים. אך בלימוד התניא אין כאן מקצוע, הלימוד הוא לשמה כדי לעבוד את ה' ולהתבטל אליו, על כן חשוב הוא מאוד לימוד התניא, וליבי שמח שנפלה בחלקי הזכות לארח את לומדי הכולל ערב לחסידות. ברכתי שימשיכו בלימודיהם מחיל אל חיל".

הרב הלפרין מחולון התוועד עם המשתתפים ושוחח בעניני דיומא בענין ההתקשרות לצדיק, שאנו לומדים מיוסף הצדיק, שדמות דיוקנו של הצדיק, של אביו, היא שעזרה לו בכל המצבים. גם כשאדם מרגיש שהוא בעל מדרגה בעצמו, עליו להתקשר לצדיק וללכת בדרכיו.

בהמשך ההתוועדות הצטרפו אברכים נוספים לתוכנית הלימוד במסגרת כולל ערב לחסידות המתקיים בקביעות בהשתתפות כ- 30 אברכים. 

ממלא מקום ראש העיר בת-ים מר אורי בוסקילה שהשתתף בהתוועדות, נשא נאום נרגש. "בבת-ים לא ראיתי אף פעם התוועדות כזו", פתח מר בוסקילה, "התוועדות חסידית שמאחדת בתוכה את כל החוגים מכל הסוגים וכל חובשי הכיפות לסוגיהם, זה דבר נפלא. אני נמצא בהרבה כנסים ואירועים, אך אחדות אמיתית רואים רק כאן אצל חב"ד. כאן אני חש את כוחו של הרבי מליובאוויטש. זה הי' מפעל חייו שעם ישראל יהי'ה מאוחד. שנוכל לשבת במסיבה אחת עם הזולת גם כשהוא מחוג אחר. אם עד היום הייתי מעריץ של הרבי, היום כשאני נמצא כאן בהתוועדות אני חש כי אני חסיד נלהב שלו. תענוג להיות במחיצתכם. המשיכו להפיץ את אור הקדושה בבת-ים. ולחברי הכולל ערב חזקו ואמצו בלימוד תורת החסידות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.