מערכת COL | יום י"ח כסלו ה׳תשע״א 25.11.2010

שנתיים לטבח: המקווה של בני הזוג הולצברג שוקם

כחלק מהבנייה המחודשת של החיים היהודים בבירה הפיננסית מוכת הטרור – מומבאי, הודו, עומלים בימים אלו חברי הקהילה היהודית על השלמת השיחזור של מקווה הטהרה היהודי בעיר שנבנה בזמנו ע"י שלוחי חב"ד למקום, הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד ● בעזרתם של אנשי עסקים מקומיים הוחלפה תוך זמן מה התקרה, הונחו אריחים חדשים והמקום עבר שיפוץ מאסיבי  לסיפור המלא
שנתיים לטבח: המקווה של בני הזוג הולצברג שוקם
השליח למומבאי, הרב חנוך גכטמן במקווה המחודש
כחלק מהבנייה המחודשת של החיים היהודים בבירה הפיננסית מוכת הטרור – מומבאי, הודו, עומלים בימים אלו חברי הקהילה היהודית על השלמת השיחזור של מקווה הטהרה היהודי בעיר שנבנה בזמנו ע"י שלוחי חב"ד למקום, הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד.

לפני כשנתיים בתאריך ה-26 לנובמבר 2008 , עיני העולם היו נשואות במשך ארבעה ימים אל עבר העיר מומבאי שם לאחר מתקפת טרור רצחנית נטבחו 173 אנשים בניהם שישה יהודים ששהו באותו זמן בבית חב"ד (נארימן האוס), כולל שלוחי חב"ד למקום. מחר, שישי (לפי התאריך הלועזי) ימלאו שנתיים לאותו יום מר.

זה כבר חצי שנה שפעילות בית חב"ד בעיר חזרה לתפעול מלא עם הגעתו של השליח החדש למקום, הרב חנוך גכטמן ורעייתו לאה יחד עם ביתם הפעוטה, כאשר המטיילים הישראלים ואנשי עסקים יהודים המגיעים למקום מספרים כי פעולותיו של השליח גורמים אט אט לשיקום ושיפור המצב היהודי שהתדרדר בעקבות הרצח של בני הזוג הולצברג.

"שיפצנו את הכל" אומר גכטמן, שבימים הקרובים יחנוך את המקוה המחודש הממוקם בתוך בית הכנסת "תפארת ישראל" שבעיר. "תודה לקב"ה, עבודות השיחזור שינו ללא הכר את המקום".

לפני כשש שנים נבנה המקווה ע"י בני הזוג הולצברג, כאשר מאז הרצח מצבו התיחזוקי התדרדר וגרם לכך שהמקווה לא היה כשר, מה שהצריך תיקון מיידי. מלבד זאת התקרה, מערכות האיוורור והחימום כמו ניקיון המקום היו בעייתים מאוד, מה שגרם לרב גכטמן לחדש בהקדם את החוזה עם אנשי בית הכנסת ולגשת לעבודה בהקדם.

בעזרתם של אנשי עסקים מקומיים הוחלפה תוך זמן מה התקרה, הונחו אריחים חדשים והמקום עבר שיפוץ מאסיבי. "היה חשוב לנו שהתוצאה הסופית תהיה מכובדת ומפוארת לזכרם של בני הזוג הולצברג הי"ד שהשקיעו רבות מכוחם ומרצם עבור מקווה זה", אומרים בני הזוג גכטמן.

הרב יוסף חיים קנטור, השליח הראשי למדינת תאילנד, תחתיו הגיעו בני הזוג הולצברג למומבאי, ואחד מתוך חברי וועדה שהזמינו את בני הזוג גכטמן לעבור למומבאי ולחדש את פעילות בית חב"ד בעיר אומר שפרוייקט השיקום הגיע ממש בזמן.

"הפעילות של בית חב"ד מומבאי שבזמן האחרון גדלה ומתפתחת, ממשיכה למעשה את המורשת של בני הזוג הולצברג. בנוסף למקווה, בני הזוג גכטמן מנהלים ומתפעלים מגוון פעילויות ממקום זמני בדרום העיר מומבאי, בו עשרות יהודים חוברים מידי שבוע לתפילות וסעודות השבת, ילדי הקהילה נהנים מפעילות יהודית, וחברי הקהילה נחשפים לשלל שיעורי תורה, מה שנותן את ההרגשה והתחושה של בנייה מחודשת של החיים היהודים בעיר מומבאי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.