מערכת COL | יום י"ח כסלו ה׳תשע״א 25.11.2010

אלפים בהתוועדות המרכזית בכפר-חב"ד ● דיווח מלא, גלריה

חסידי חב"ד ומקורבי בתי חב"ד מכל רחבי הארץ גדשו אמש (ליל י"ט כסלו) את בית הכנסת "בית מנחם" בכפר-חב"ד להתוועדות המרכזית המסורתית לרגל חג הגאולה י"ט כסלו הנערכת כמיטב המסורת בכפר-חב"ד ● גם שנה הושקעו מאמצים מרובים בהכנת ההתוועדות, שהניבו פירות: שלוחים רבים מכל רחבי הארץ הגיעו עם מקורביהם להתוועדות הגדולה. האולם הגדול של בית הכנסת היה מלא עד אפס מקום ●  העביר את ההתוועדות בשידור חי לדיווח מלא ולגלריית תמונות   + אלפים בהתוועדות המרכזית בכפר-חב"ד ● גלריה שנייה  
אלפים בהתוועדות המרכזית בכפר-חב
מראות מההתוועדות הגדולה של י"ט כסלו בכפר חב"ד ● צילום: מנדי הכטמן, COL

שרון גושן

חסידי חב"ד ומקורבי בתי חב"ד מכל רחבי הארץ גדשו אמש (ליל י"ט כסלו) את בית הכנסת "בית מנחם" בכפר-חב"ד להתוועדות המרכזית המסורתית לרגל חג הגאולה י"ט כסלו הנערכת כמיטב המסורת בכפר-חב"ד באירגון ועד כפר-חב"ד בראשות ר' בנימין ליפשיץ.

גם השנה הושקעו מאמצים מרובים בהכנת ההתוועדות, שהניבו פירות: שלוחים רבים מכל רחבי הארץ הגיעו עם מקורביהם להתוועדות הגדולה. האולם הגדול של בית הכנסת התמלא בקהל רב של אנ"ש ומקורבים מכל רחבי הארץ, שגדש גם את  ה"פערנצס" (ספסלים מדורגים) שהוקמו מבעוד מועד בצידי בית הכנסת.

את ההתוועדות פתח בדברי ברכה המנחה הרב זאב דב הלפרין ר"מ בישיבת "תומכי תמימים" באלעד שהזמין את המשפיע הרב זאב קסלמן לקרוא את פרקו של הרבי בתהילים, פרק ק"ט. יו"ר אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש וצעירי-אגודת-חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב קרא את מברקו של הרבי לבאי העצרת המרכזית של י"ט כסלו. רב הישוב כרמי יוסף הרב אליעזר ברוד חזר על מאמר חסידות מהרבי על חג הגאולה י"ט בכסלו.

"מאות אסירים התוועדו בבתי הכלא"

רב שירות בתי הסוהר, הרב יהודה קותיאל ויזנר, סיפר למשתתפים כי ברחבי בתי הכלא ברחבי הארץ נערכו היום כארבעים התוועדויות חסידיות בהשתתפות מאות אסירים. הרב ויזנר חזר על המסר שדיבר בפני האסירים לפיו בחג הגאולה י"ט בכסלו יורד שפע של אור לעולם, וכל אחד יכול לשאוב גאולה אישית. הוא סיפר כי בכלא ניתן לראות מהי תפילה אמיתית של יהודין המגיעה "מעומקא דליבא" ממש, ואמר כי למד מהרבי כיצד כל יהודי הוא יהלום, שעם קצת ליטוש הוא יכול להאיר את עצמו ואת כל הסביבה.

סגן שר החינוך, ח"כ הרב מאיר פרוש, שחזר מביקור אצל השלוחים בארגטינה, הביע בפני המשתתפים את התרשמותו מפועלם של השלוחים ברחבי ארגטינה, על הפצת המעיינות, ועל הנחת רוח הגדולה שעושים השלוחים לרבי.

"שליחותי היא למצוא את הניצוץ היהודי בכל יהודי"

רבה של גבעתיים הרב יוסף גליסברג נשא דברי ברכה, וקישר בדבריו לחלומיו של יוסף הצדיק שבפרשתנו, פרשת וישב, ל"חלומיו" של אדמו"ר הריי"צ שהגיע לארה"ב, לאחר המלחמה, והחל להפיץ את אור התורה והחסידות, ובהמשכו, מפעל השליחות הגדול והעצום של הרבח ברחבי תבל.

רבו של כפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי נשא דברי ברכה וסיפר על יהודי ששאל את הרבי ביחידות מדוע בחר הרבי ללמוד דווקא הנדסת חשמל באוניברסיטה בסורבון שבצרפת? הרבי ענה לו ששליחותו היא למצוא את הניצוץ היהודי שבכל יהודי, ומשום כך בחר ללמוד דווקא הנדסת חשמל". הרב אשכנזי ציין כי חג הגאולה הוא לא מאורע חד פעמי שאירע לפני 223 שנה, טלא הוא "חג גאולה" שבכל דור, וקרא לציבור להתחזק בלימוד תורת החסידות, ובפרט בלימוד "תניא" שהיא תורתו של בעל חג הגאולה. 

את ההתוועדות הגדולה כיבדו בהשתתפותם: הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, מזכירו של הרבי הרב יהודה לייב גרונר, רבו של כפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי, רבה של גבעתיים הרב יוסף גליסברג, רבה של חולון הרב יוחנן גוראריה, רבה של קריית גת הרב משה הבלין, הרב פסח הורביץ דיין חסידי בעלזא, שר הדתות ח"כ יעקב מרגי, סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש, ח"כ אריה אלדד, ח"כ מיכאל בן ארי, ח"כ אליעזר מוזס, הרב שלום דב ליפשיץ יו"ר יד לאחים, מנהל "בית רבקה" הרב שמואל חפר, הרב שמשון קליין רב קהילת קול אליהו ורב בסיס חיל האוויר בחיפה, הרב אהרונוסון משגיח ראשי בישיבת חזון נחום, הרב יצחק מאנדל ראש ישיבת חמד, ראש המועצה האיזורית עמק לוד מר מנשה משה, ראש עיריית אלעד יצחק עידן, סגן רה"ע אלעד ישראל פרוש, הנגיד ר' גבריאל בוזגלו.

דברי ברכה נשאו גם: הרב גור ארי דיין הראשי של חסידות בעלזא, הרב ראובן מטוסוב שליח בלשכה ליובאוויטש בפאריז, ח"כ מיכאל בן ארי, וח"כ אריה אלדד.

"חב"ד סוגרת מעגל בהפצת יהדות ברוסיה"

שר הדתות ח"כ יעקב מרגי ציין כי "בכל אירוע שאני מגיע, אני נדרש לומר דברים חדשים, לאחר שיש לכם רשת תקשורת חזקה "COL", דרכה אתם מתעדכנים"... שר הדתות, שהירבה לבקר במוסדות חב"ד ברוסיה, עמד בדבריו על ההצלחה הגדולה של חב"ד בהפצת היהדות במדינות חבר העמים, והסביר בזאת בעובדה שבעל יום הגאולה, אדמו"ר הזקן נ"ע, מסר את נפשו למען הפצת היהדות ברוסיה, ובשך כך נאסר, וכיום, שליחי הרבי, ממשיכי דרכו של בעל התניא, מפיצים יהדות וחסידות ללא מורא.

את ההתוועדות ליוותה מקהלת חסידי חב"ד בהרכב מלא, עם ר' נמואל הרוש ובליווי תזמורתו של המנצח החסידי הבינלאומי ר' משה מונה רוזנבלום, שהנעימה את הערב בניגוני חב"ד. בשיאה של ההתוועדות פצחה המקהלה בניגון "פדה בשלום", שהרקידה את קהל האלפים בבית הכנסת שעה ארוכה, בחיות ובהתלהבות חסידית של בעל הגאולה: חב"דניקים למד 'מקורבים', פולטיקאים, לצד רבנים ואישי ציבור, ילדים לצד מבוגרים, רקדו ושמחו יחד בשמחה שזמן רב לא נראתה בהתוועדות חסידית.

עוצמתם של שגרירי היהדות בעולם

הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר סיפר שהגיע להתוועדות הישר מתפילת רבנים על קבר חוני המעגל לעצירת הבצורת ולהתחלת הגשמים, וציטט כי עצירת גשמים נגרמת בגלל מספרי לשון הרע. הרב מצגר דיבר על כינוס השלוחים העולמי שנערך בניו יורק בחודש שעבר, ועל עוצמת תמונת אלפי השלוחים "שגרירי היהדות" ליד '770'. "גם אם שר החוץ יכנס את כל שגרירי ישראל בתפוצות הוא לא יגיע לכזאת עוצמה ולכידות". 

הוא הזכיר כי בחג הגאולה זה ראוי להתפלל גם לשיחרורם של יונתן פולארד הנמק בכלא בארה"ב מזה 25 שנה, ועל גלעד שליט הנמק בשבי חמאס בעזה. הרב מצגר סיפר כי ביקר פעמיים אצל פולארד בבית הכלא, וכי פולארד בירש ממנו לומר קדיש על קבר אימו. הוא סיפר גם כי נפגש פעמים רבות עם מנהיגי דתות וביקשם להעבירם ספרי קודש לשליט, אך הם סירבו בתוקף.

ח"כ אליעזר מוזס שהשתתף בכינוס השלוחים העולמי הביע את התפעלותו מעומת השלוחים, וסיפר כי ביקר אצל שלוחים בגרמניה, שם נחשף למסירות הנפש של השלוחים. הוא סיפר כי נחשף לסיפורה של צעירה חרדית שהתבוללה ונישאה לגוי קתולי, ובזכות חב"ד במונטריאול חזרה לצור מחצבתה.

את המשא המרכזי נשא מזכירו של הרבי, הרב יהודה לייב גרונר שסיפר סיפורים רבים מהרבי על הדאגה לכל יהודי. הוא סיפר כי בפעם כששאלה אישה כיצד הרבי לא מתעייף לעמוד כל כך הרבה שעות על הרגליים בחלוקת דולרים, השיב הרבי כי כאשר סופרים יהלומים לא מתעייפים. "יהלום מכוסה אלפי שנים באדמה, עד שמוציאים אותו, שולחים אותו לליטוש, ואז הוא מאיר את הסביבה. כך גם נשמתו של יהודי, יכולה להיות שקועה ומלולכלת בבוץ שנים רבות, עד שהיא מורמת ומזדככת", אמר.

הרב גרונר ספר עוד כי חסיד אמר פעם לאדמו"ר הרש"ב נ"ע כי הוא ביקר בחדר בו ישב כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע במאסר בפטבורג. הרבי הרש"ב שאל אותו באם היה מקום בחדר לעוד שני אנשים. כששמע זאת בנו, אדמו"ר הריי"צ נ"ע אמר כי אביו התכוון שהבעש"ט והרב המגיד ביקרו את אדמו"ר הזקן באופן גשמי. "ענינו של י"ט כסלו הוא מסירת הנפש של אדו"ר הזקן נ"ע למען הפצת החסידות, והדבר משפיע עלינו שפע של המשכה קדושה, ואור מחודש שלא היה כמוהו בכל פעם מחדש", אמר הרב גרונר.

מקהלת חסידי חב"ד, ור' נמואל הרוש, ובליווי תזמורתו של המנצח החסידי הבינלאומי ר' משה מונה רוזנבלום, ניגנו את ניגון ד' בבות בדביקות רבה, ובסיומה הוקרן וידאו מהרבי על מסכי הענק. במשך שעה ארוכה במיוחד, רקד הקהל לקול צלילי המקהלה, במחרוזת בלתי פוסקת של ניגוני חב"ד, כשהקהל ממאן להפסיק. 

בתום החלק הרישמי, ישב הקהל להתוועדת אל תוך הלילה עם משפיעים, רבנים, ושלוחים.

על ההתוועדות הגדולה עמל צוות גדול, ובראשו ר' שמואל אוירכמן מועד כפר חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.