מערכת COL | יום י"ז כסלו ה׳תשע״א 24.11.2010

"ספר היובל – הערות וביאורים": פנים חדשות בדרך לימוד הרבי

ספר חדש ומרתק בהוצאת מערכת "הערות וביאורים": "ספר היובל – הערות וביאורים" ● גילוי פן חדש ומפעים בתורת הרבי – אפס-קצהו של דרך הלימוד של הרבי והסתכלותו התורנית ● הרבי נושא ונותן עם הכותבים והמגיבים בקובץ כר"מ היושב עם תלמידיו בבית המדרש ● פסיפס מרהיב של "הלימוד עם הרבי" ● עוד בספר: ארבע-עשרה שיחות מוגהות חדשות שטרם נדפסו עד כה ● יוצא לאור לרגל מלאות אלף גליונות לקובץ "הערות וביאורים"  לדיווח
14 שיחות מוגהות חדשות שטרם נדפסו . 'זאל' ישיבת 'אהלי-תורה' ● צילום: אלי קאהן, COL
כתב COL

בשורה לקהל לומדי ועוסקי התורה, ומוקירי ומחבבי תורתו הרחבה של כ"ק אדמו"ר בפרט – ספר חדש בעריכת ובהוצאת מערכת "הערות וביאורים": ספר היובל – הערות וביאורים. הספר כולל מאות התייחסויות מאלפות של כ"ק אדמו"ר, בשיחות-קודש, במענות ובהגהות כתב-יד קדשו, לחידושי תורה והערות תורניות שנדפסו בקובץ "הערות וביאורים – אהלי תורה" לאורך השנים.

הספר יוצא לאור לכבוד ולציון שמחת הוצאתו של הגליון האלף במספר של קובץ "הערות וביאורים", בג' תמוז תש"ע, לאחר שלושים ואחת שנים בהם יוצאים גליונות הקובץ לאור, תמידין כסדרן. ניתן לומר ללא גוזמא, כי מדובר בגילוי פן חדש ומפעים בתורת כ"ק אדמו"ר, שלא היה ידוע עד כה, פן השופך אור חדש על תורת רבינו כולה: גילוי אפס-קצהו של דרך הלימוד של הרבי, הסתכלותו התורנית, ואולי חשוב יותר – הדרך בה ציפה הרבי מתלמידיו "לגשת" ללימוד, החל מפשוטו-של-מקרא, דרך תורת הנגלה והחסידות, רש"י ורמב"ם, ועד לעיון בשיחותיו של הרבי עצמו. 

כיצד יש לקרוא ולהבין דברים כפשוטם; איך לדייק וחדש בהם; אימתי יש להקשות ומה היא הדרך לתרץ; האיך יש לשאת ולתת במלחמתה של תורה; האם יש להתמקד בסוגיא 'על אתר', או להביא לחמו ממקורות רחוקים; – על הסתכלותו של הרבי בנושאים אלו ועוד, ניתן ללמוד רבות מקטעי השיחות ומהמענות הרבים המתפרסמים בספר, בהם הרבי נושא ונותן עם הכותבים והמגיבים בקובץ 'הערות וביאורים', כריש-מתיבתא היושב עם תלמידיו בבית המדרש ומלמדם פרק בדרך הלימוד, ולפעמים אף כ"ריש דוכנא" סבלן ומסור, שלעת הצורך גם, כביכול, "זורק מרה בתלמידיו"...

בספר נערכו ביד-אמן עשרות סוגיות בהן שקלו וטרו בגליונות קובצי 'הערות וביאורים' לאורך השנים, תגובותיו והתייחסויותיו של הרבי אליהן, ושיחות שלימות של הרבי שהתחדשו בעקבותיהן, כאשר משזירתן הנאה עולה ומתגלה תמונת פסיפס מרהיב של אופן בניית הלימוד בתורת הרבי, ושמא ניתן לומר אף "אופן הלימוד עם הרבי".

יתירה מזו, כביכול ניתנה רשות לעין לראות משהו מהאופן בו נבנו ונתחדשו דברי תורתו של הרבי עצמו, בעשור הרביעי לנשיאותו. קובעת ברכה לעצמה היא הדפסתן עלי ספר של ארבע-עשרה שיחות מוגהות חדשות שטרם נדפסו עד כה: לאורך השנים הגיה הרבי מידי פעם חלקים משיחותיו במיוחד כדי להדפיסן בקובץ, אם על-מנת לענות על קושיות הכותבים, או כדי לעורר את הכותבים לעיין ולפלפל בהם.

השיחות אמנם נדפסו בשעתן בגליונות הקובץ, אך גליונות אלו הינם נדירים להשגה ולעיון כיום, והדפסת שיחות אלו בספר, בחלקן הגדול בצירוף צילום מכתי"ק, הינה מעין "תורה חדשה" מכ"ק רבינו. הספר, שמהווה גם סיכום של פרק היסטורי – אלף גליונות – בדברי ימי הקובץ, מלווה בהוספות רבות ומרתקות: מענות והוראות מיוחדות מהרבי לעורכי הקובץ ולכותביו, רבות מהן בכתב-יד קדשו; סקירה היסטורית מקיפה וממצה על תולדות התפתחות הקובץ בהוראותיו והדרכתו הישירה של הרבי; דברי הערכה והסבר על מהותו ומטרתו של הקובץ מאת הרב נחום גרינוולד – מן הכותבים הוותיקים בקובץ; ודברי הגות מזוית אישית של העורך הראשי מייסוד הקובץ ועד היום – הרב אברהם יצחק ברוך גערליצקי. כל אלו ועוד ערוכים בטוב טעם על-ידי חברי מערכת 'הערות וביאורים', באופן המוסיף ומגביר את העונג והתשוקה לעיין ולפלפל בתורת הרבי, הרחבה מיני ים – "הפך בה והפך בה דכולא בה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.