מערכת COL | יום י"ד כסלו ה׳תשע״א 21.11.2010

העיתון הנפוץ באילת על בר-מצוה מאוחרת ● סיפור מרגש

עיתון "העיר" העיתון הפופלארי באילת הקדיש את שער הגיליון האחרון שלו לסיקור מיוחד של חגיגת בר-מצוה מרגשת שהתקיימה בשבוע שעבר בבית חב"ד באילת. הכתבה מתארת באריכות את סיפורו של משה שפר, אחד מתושביה הוותיקים של אילת, שמשום מה לא זכה לחגוג בשעתו את בר-המצוה שלו, והשבוע בגיל 83! זכה להשלים זאת בארוע מיוחד בבית חב"ד באילת  לסיפור המלא 
העיתון הנפוץ באילת על בר-מצוה מאוחרת ● סיפור מרגש

עיתון "העיר" העיתון הפופלארי באילת הקדיש את שער הגיליון האחרון שלו לסיקור מיוחד של חגיגת בר-מצוה מרגשת שהתקיימה בשבוע שעבר בבית חב"ד באילת. הכתבה מתארת באריכות את סיפורו של משה שפר, אחד מתושביה הוותיקים של אילת, שמשום מה לא זכה לחגוג בשעתו את בר-המצוה שלו, והשבוע בגיל 83! זכה להשלים זאת בארוע מיוחד בבית חב"ד באילת.

כתבה זו לצד ראיון עם רבה הראשי של אילת הרב יוסף הכט לרגל כינוס השלוחים העולמי עוררו הדים רבים וגרמו לקידוש שם חב"ד.

וכך מתאר העיתון: "בבוקר יום שני השבוע עמד משה שפר לבוש חולצה צחורה ועטוי בטלית, וכרך תפילין, לראשונה בחייו, על זרועו ועל ראשו. בבית חב"ד שבשכונת הדקל עמדו לצדו המתפללים ובראשם רבה של אילת הרב יוסף הכט, ובשמחה גדולה ליוו אותו בדרכו לעלייה לתורה הראשונה בחייו. זהו לכאורה תיאור טריוויאלי של עוד נער בר מצוה העולה לתורה ביום שמחתו, אולם חתן הבר-מצוה משה שפר הוא בן 83, ורק עתה - באיחור של 70 שנה, זכה לראשונה בחייו לחגוג בר-מצווה ולעלות לתורה.

"למשה שפר (קומורובסקי) לא ערכו בר-מצווה בילדותו. עד עצם היום הזה, הוא אינו יודע את הסיבה המדויקת שבגללה נשלל ממנו טקס ההגעה לבגרות. "אני זוכר שנעשו הכנות לבר-המצווה שלי, ואפילו כבר סוכם עם גבאי בית הכנסת על מועד עלייתי לתורה, אבל הסיבה בשלה הדבר לא יצא לפועל היא עד היום חידה בעיניי", מספר שפר. "אני כשלעצמי סבור שחלה אז הרעה במצב הכלכלי של המשפחה, ואולי זו הסיבה שבגללה החליטה אמא לוותר על חגיגת בר-המצווה שלי. לאחי הגדול, עליו השלום, גם לא נערכה חגיגת בר-מצווה, הוא נפטר בתאונת דרכים".

"זה יותר מ-40 שנה חי שפר באילת. הוא הספיק להינשא ולהקים משפחה ועבד למחייתו בבסיס חיל-הים. במשך כל אותן שנים רבות לא הירהר שפר בעובדה שנשללה ממנו חגיגת בר-המצווה עד שלפני מספר שבועות ראה בטלווזיה כתבה על חגיגת בר-מצווה מיוחדת שנערכה לניצולי שואה באיחור של עשרות שנים. כתבה זו גרמה לו לחשוב שאף לגביו עדיין לא מאוחר, ואפילו היום הוא יכול להשלים את החסר. "מאז, הרעיון החל לנקר בי יותר ויותר" מספר שפר "עד שביחד עם בתי, לימור, החלטנו להוריד את הרעיון לפסים מעשיים". משה ובתו פנו לרב העיר הרב הכט עם בקשתם החריגה וכבוד הרב נענה בשמחה. 

וכך באותו בוקר של יום שני, כשדמעות ניקוות בזוויות עיניו עלה משה שפר לתורה לראשונה בחייו כשמסביבו עומדים נרגשים בני משפחתו יחד עם כל קהל המתפללים בבית חב"ד...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.