מערכת COL | יום י"ג כסלו ה׳תשע״א 20.11.2010

ציבין ניצח: קליין שוחרר ממעצר במוסקבה ונחת בארץ

בערב שבת, דקות ספורות לפני כניסת השבת במוסקבה, שוחרר סא"ל יאיר קליין ממעצר ממושך של למעלה משלוש שנים. קליין נעצר בקיץ 2007 במוסקבה לפי בקשת הסגרה של קולומביה לאחר שנשפט שם שלא בפניו והורשע באימון מליציות של קרטל הסמים ● עורך דינו מרדכי ציבין שטיפל בתיק בהתנדבות אמר: "בתום תהליך ניסי של עבודת פרך נחושה ועזרה משמיים, ניצלו חייו של גיבור ישראל יאיר קליין, שנתן נפשו על בטחון המדינה  לסיפור המלא
ציבין ניצח: קליין שוחרר ממעצר במוסקבה ונחת בארץ
עו"ד מרדכי ציבין ואל"מ (מיל.) יאיר קליין
בערב שבת, דקות ספורות לפני כניסת השבת במוסקבה, שוחרר סא"ל יאיר קליין ממעצר ממושך של למעלה משלוש שנים. קליין נעצר בקיץ 2007 במוסקבה לפי בקשת הסגרה של קולומביה לאחר שנשפט שם שלא בפניו והורשע באימון מליציות של קרטל הסמים.

עורך דינו מרדכי ציבין שטיפל בתיק בהתנדבות אמר: "בתום תהליך ניסי של עבודת פרך נחושה ועזרה משמיים, ניצלו חייו של גיבור ישראל יאיר קליין, שנתן נפשו על בטחון המדינה, ועמד ליפול קורבן לעריצות אנרכיסטית בקולומביה. היום הזה הוא חגיגה לכל מי שנושא זכויות האדם בעולם כולו יקר לליבו, ולכל ישראלי שחב חוב מוסרי ללוחם ולמפקד יאיר קליין. מדובר בנצחון כביר על המערכת הרוסית שהתגלתה כהומאנית וידידת ישראל, נצחון גדול יותר מזה של סטלמאך וחודורב נגד לב יאשין, וצסק"א שאכלה אותה. בשמו של קליין ובשמי ברצוני להודות למעטים שסייעו לשחרור ולמחלקה המשפטית במשרד החוץ הישראלי בראשות עו"ד אהוד קינן על שהשתדלה להפריע רק במעט. ומאידך לשר החוץ, מר ליברמן, שהשתדל מאוד ועזר. אני מיצר על אי מעורבותה של ממשלת ישראל בתהליך. עובדה המעלה תהיות בנוגע להפנמת ערך הרעות בהנהגה הישראלית".

ציבין הוסיף כי המחלקה המשפטית במשרד החוץ נמנעה מלסייע בלא מעט מקרים בהם ראוי היה שישראל תיחלץ לסייע לאזרח נאמן בשעת מצוקה.

ציבין מתכוון להגיש תביעת פיצויים נגד המחלקה המשפטית של משרד החוץ על שהתרשלו בטיפול בקליין ופעלו בניגוד לכללי המשרד, דבר אשר גרם להארכת מעצרו, סבלו הגופני והנפשי ולהגדלת הוצאותיו המשפטיות.
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.