מערכת COL | יום י"א כסלו ה׳תשע״א 18.11.2010

"הרבי פשוט רצה שאהיה בציון הקדוש" ● מרתק

סיפור מופלא של השגחה פרטית: שבוע שלם שהה תושב יבנה בניו יורק ורצה לבקר בציון של הרבי, אבל הדבר לא התאפשר בידו ● ביום שישי אחר הצהריים מצא את עצמו תקוע במלון בנמל התעופה קנדי, בלי אוכל לסעודות השבת ובלי בית כנסת ● ואז הוא פוגש חסיד חב"ד שלוקח אותו לציון של הרבי, ושם עוברת עליו שבת שאותה לא ישכח כל חייו ● רק ברגע האחרון הצליח לחלץ מפיו של אותו חסיד חב"ד את שמו לסיפור המלא
כתב COL

בשבת של כינוס השלוחים יש מהשלוחים שבוחרים לעשות את השבת ליד הציון הקדוש של הרבי, ושם מתקיימות התפילות וסעודות השבת ברוב עם. השנה היה בין השוהים במקום יהודי תושב יבנה, שהגיע למקום בנסיבות מופלאות של השגחה פרטית. הסיפור הגיע למערכת COL. התקשרנו אל האיש, מר רועי בר-חיים, ושמענו מפיו את הסיפור.

"באתי לניו-יורק שבועיים קודם לכן לצורכי עבודה", מספר רועי. "במהלך ביקורי בעיר ביקרתי בבית המדרש המרכזי של חב"ד ב-770. זכיתי להיכנס אל חדרו של הרבי, וגם ישבתי ולמדתי עם בחורי הישיבה. לאחר מכן אך ערכו לי סיור מאלף בספריית חב"ד המרכזית.

"לפני שעזבתי את 770 המליץ לי אחד הבחורים לבקר בציון הקדוש של הרבי בקווינס. הוא נתן לי את הכתובת, והבטחתי לעצמי לבקר במקום. מניו-יורק טסתי לפלורידה, ומשם חזרתי לניו יורק, אך בגלל טרדות הנסיעה לא הספקתי להגיע לציון, למרות שרציתי מאוד.

"מועד טיסתי חזרה לארץ נקבע למוצאי שבת, מנמל התעופה קנדי. לכן הזמנתי מקום במלון שבנמל התעופה לשהות שם בשבת, כדי שמיד עם צאת השבת אוכל להתארגן לטיסה. ביום שישי אחר הצהריים הגעתי למלון, אבל אז התחלתי לחשוב איזו שבת תעבור עליי שם, בלי אפשרות לאכול סעודות שבת מסודרות, שלא לדבר על בית כנסת ותפילה בציבור.

"בוא איתי, תוכל להיות איתי בשבת, ולא יחסר לך דבר"

"זה היה אחרי 3 אחר הצהריים. ישבתי בלובי של בית המלון תוהה ונבוך, ופתאום ראיתי יהודי חרדי נכנס במהירות אל המלון. הייתה לי תחושה שהוא חסיד חב"ד, והנחתי שיוכל לעזור לי. ניגשתי אליו ושאלתי אותו אם הוא חסיד חב"ד. האיש השיב בחיוב. סיפרתי לו את בעייתי, ושאלתי איפה יש כאן בית חב"ד קרוב שבו אוכל להתפלל ולאכול. הוא השיב לי שבית חב"ד הקרוב שוכן די רחוק בשביל הליכה ברגל מהמלון וחזרה.

"שאלתי: 'מה עושים?'. הוא ענה שבא לסדר משהו קצר במלון ומיד אחר כך הוא ממהר לצאת לקראון הייטס. 'בוא איתי, תוכל להיות איתי בשבת ולא יחסר לך דבר', אמר.

"בהתחלה ההצעה נראתה לי, אבל בשעה שהחסיד הלך לסדר את ענייניו התחלתי לחשוב שבעצם זה לא רעיון טוב, כי לא אספיק להגיע בזמן מקראון הייטס במוצאי שבת לקראת מועד טיסתי לארץ. כשהוא חזר הצגתי לפניו את הבעיה, והוא הציע לקחת אותי לציון של הרבי, הנמצא קרוב, ושם אוכל להתפלל ולאכול ולקבל מקום לינה.

"לא היו לי הרבה אפשרויות. הבאתי את חפציי, הוא עזר לי לשאת את המזוודות ולהכניסן למכוניתו, ונסעתי איתו. בדרך שאלתי אותו מה שמו, והוא אמר: 'מה זה משנה'. הוא הביא אותי לציון, עזר לי להוריד את המזוודות, קישר אותי עם הממונים במקום ודאג שיהיה לי כל מה שאני צריך. הערכתי מאוד את העזרה שהגיש לי למרות שראיתי שהוא ממהר מאוד.

"לפני שנפרדתי ממנו שאלתי אותו שוב לשמו, והוא השיב: 'אהרונוב'. אחר כך נודע לי שהוא יו"ר אגודת חסידי חב"ד וצעירי חב"ד בארץ, הרב יוסף יצחק אהרונוב...

"זה היה ממש השגחה פרטית מופלאה. כל השבוע רציתי להגיע לציון של הרבי, והדבר לא עלה בידי. כשבאתי למקום הרגשתי שהרבי פשוט רצה שאהיה בציון לפני שאני חוזר ארצה. השבת עצמה היתה חווייתית ועוצמתית. מאות שלוחים מכל רחבי העולם הצטופפו לתפילות והתוועדויות. נהניתי מאוד בשבת הזאת ולא אשכח את החווייה כל חיי.

"יצאתי מהשבת ובליבי מסקנה פשוטה: אם הרבי רוצה שתגיע לציון, שום דבר לא ימנע זאת ממך... הרי הייתי שבוע שלם בניו יורק, ולא הצלחתי להגיע לאוהל, ודווקא ברגע האחרון, שעה לפני שבת, אני פוגש חסיד חב"ד בשדה התעופה, שלוקח אותי איתו לאוהל...

"במוצאי שבת תפסתי טרמפ עם אחד החסידים שהיה בדרכו ארצה, הגעתי בזמן לנמל התעופה ושבתי בשלום לישראל".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.