מערכת COL | יום ח' כסלו ה׳תשע״א 15.11.2010

הרבנות הראשית: יום תענית ותפילה לירידת הגשמים

שנת תש"ע הייתה שנת בצורת קשה. הגשמים לא ירדו והנזק, בעיקר החקלאי, היה גדול. כעת, בעוד החורף של שנת תשע"א כבר החל רישמית - בחוץ עדיין שורר חום ● הרבנות הראשית החליטה לקיים יום תפילה לשנת גשמים טובה יותר, ולכן קבעה את יום חמישי, י"א כסלו, ליום תענית ותפילה. הרבנות מבקשת מהציבור להתענות יום שלם, ומי שאין ביכולתו, יצום רק חצי יום וישא תפילות לשנת גשמים פורייה לסיפור המלא
הרבנות הראשית: יום תענית ותפילה לירידת הגשמים

חנוכה בפתח, אך הגשם לא נראה באופק: הרבנות הראשית יצאה היום (ב) בהודעה לפיה ביום חמישי הקרוב יתקיים יום תענית ותפילה לירידת הגשמים.

שנת תש"ע הייתה שנת בצורת קשה. הגשמים לא ירדו והנזק, בעיקר החקלאי, היה גדול. כעת, בעוד החורף של שנת תשע"א כבר החל רישמית - בחוץ עדיין שורר חום.

הרבנות הראשית החליטה לקיים יום תפילה לשנת גשמים טובה יותר, ולכן קבעה את יום חמישי, י"א כסלו, ליום תענית ותפילה. הרבנות מבקשת מהציבור להתענות יום שלם, ומי שאין ביכולתו, יצום רק חצי יום וישא תפילות לשנת גשמים פורייה.

בהודעת הרבנות נכתב: "כלה קיץ וגם רובו של החרף עבר, ועדיין לא נושענו בירידת גשמי ברכה, ומצב המים בארץ ישראל בדוחק ובצער עצום ורב, ובפרט שזו לא השנה הראשונה שיש בצורת, ויבשה הארץ בעוונותינו הרבים, והדבר אומר דרשני, וחובתנו במצב זה לפשפש ולמשמש במעשינו, ולהתקרב אל ה' בכל ליבנו, ולהפיל לפניו תחינתנו בלב נשבר ונדכא.

"כבר פרסמנו בימים עברו שכל מי שיכול ישתדל להתענות יום שלם, או לפחות חצי יום, יקבל עליו התענית במנחה של היום הקודם ותע"ב. וע"כ נקבע את יום חמישי י"א כסלו תשע"א ליום תענית, וכל מי שיכול יקבל עליו ביום הקודם תענית ליום שלם, ואלו הם ימי השובבי"ם, ומי שקשה לו יקבל עליו מחצות היום עדי ערב, ויתאספו בבתי כנסיות ובתי מדרשות לאמירת סליחות ותהלים.

"וכשיש עשרה מתענים, יוציאו ס"ת במנחה יקראו ויחל, ויאמרו עננו גם בחזרה, והכהנים ישאו כפיהם אם הם בתענית, והן אל כביר לא ימאס, ושומע אל אביונים ה', הוא יראה בעוניינו וישמע תפילתנו, וימלא בקשתינו בחסד וברחמים, ישב רוחו יזלו מים, בטללי רצון ברכה ונדבה להריק ברכותיו ברחמים על עמנו ועל נחלת אבותינו.

"ויתן לנו הא-ל- הים מטל השמים ומשמני הארץ ורוב דגן ותירוש, ויברך שנתינו בשים שלום טובה וברכה. וחיים עד העולם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.