מערכת COL | יום ז' כסלו ה׳תשע״א 14.11.2010

אורי רווח מדבר על הכל בראיון מרתק ל'ארץ ישראל שלנו'

העיתונאי החב"די אורי רווח, מהבולטים שבכתבי הערוץ הראשון, התראיין לעלון של תנועת "ארץ ישראל שלנו" וגילה פרטים מרתקים על עבודתו ככתב העבר ובהווה ● על מה הוא מתחרט ומנסה לעשות תשובה, מה הוא חושב בכל בוקר, ומה המטרה שלו בתוכנית הפופולארית 'מלוה-מלכה' שהוא משדר בכל מוצאי-שבת ברשת א'  לקריאה
אורי רווח מדבר על הכל בראיון מרתק ל'ארץ ישראל שלנו'
ר' אורי רווח באהל הרבי, תמונת ארכיון (צילום: מאיר דהן, COL)
לפני שבועיים חשף העיתונאי אורי רווח מהערוץ הראשון את פסק ההלכה של רבני צפת נגד השכרת ומכירת דירות לערבים, מה שהוביל לסערה גדולה והציף מחדש את הבעיה הקיימת בערי ישראל. לאחר החשיפה הכנסת דנה בעניין, וגם הראשון לציון מרן הרב עובדיה יוסף הצטרף לאיסור להשכיר דירות לנוכרים. 

בניגוד לעיתונאיים אחרים, אורי רווח (39) רואה בעבודתו שליחות. "כשאני קם בבוקר, אני חושב על כתבה שיכולה לתרום ולעורר עוד ניצוצות יהודיים. בנוסף לכך שהכתבה והנושא חייבות לעמוד בקריטריונים העיתונאיים, אני יודע שזו שליחות. הרבה פעמים אני שואל את עצמי מה אני עושה שם, אבל כשאני מקבל תגובות ואני רואה את ההשפעה שיש לדברים, אני שואב עידוד רב".  

לומדים תורה ברשות השידור

אורי רווח, שחזר בתשובה לפני 11 שנים והתקרב לחסידות חב"ד, נכנס לעבוד בערוץ הראשון לפני עשור. הוא הקים ברשות השידור בית כנסת, ויזם שיעורים בתורה ובחסידות לעובדים. נאמן לעיקרון שהעבודה במקום היא שליחות, הוא מבצע את זה על הצד הטוב ביותר.

"אני חושב שהצלחתי להביא כתבות שהן מעבר ל′מדינת תל-אביב′ והשכונות הצפוניות שלה. כך הציבור לומד על אוכלוסיות שמעולם לא נחשפו לעיניו ושסיפוריהן המרגשים והמרתקים מוצגים באופן אובייקטיבי. אני חושב שיש עוד הרבה מה לעשות בתקשורת. מה שאנו עושים זו טיפה בים".

בתקופת הגירוש מגוש קטיף, אורי רווח, בניגוד לתקשורת שאִתרגה את שרון, עמד לצד המתיישבים הן בכתבות שהכין והן בנוכחותו הפיזית בגוש קטיף.

"הרגשתי צורך לכפר על כך שבתקופת היותי כתב הדרום של ערוץ 2, לפני שחזרתי בתשובה, הכנתי כתבות עוינות נגד מתיישבי גוש קטיף. גם כיום הרבה עיתונאים צריכים לעשות חשבון נפש על מה שקרה בגוש קטיף ועל אופי הסיקור שלהם".

רווח חושב שיש שינוי מגמה בקרב אנשי שמאל: "יש הרבה אנשים שלא מסתדר להם המצב עם מה שהאמינו בו עד היום. הם רואים מה הצד השני זומם לגבינו ומה קורה במקומות שישראל פינתה והעבירה לרשות הערבים. אני שומע את זה יום-יום מידידים שלי שנחשבים אנשי שמאל מובהקים".   

אמת ואמונה – בטלוויזיה וברדיו

אורי רווח שידר חשיפות רבות בנושא ארץ ישראל, והצליח להביא למודעות נושאים רבים הקשורים למאבקים הרבים למען ארץ ישראל. בהם: ההתיישבות ביהודה ושומרון, המאבק של ′המטה להצלת העם והארץ′, ההתנכלות לפעילי ימין ולחיילים שמסרבים לעקור יישובים ומאחזים, המודעות לנושא ההתבוללות בשכונות בירושלים והערים המעורבות, המאבק בשכונת שמעון הצדיק ועוד. 

"מי שחשוב לו המאבק על ארץ ישראל – אסור לו להתייאש ולו לרגע מהמאבק על ארצנו. מעבר לתפילות, יש לעשות כל מה שניתן לעשות בדרך חוקית כדי להציל את ארץ ישראל, ומי יודע – אולי המנהיגים שלנו יפקחו עיניים. אם חס ושלום נאבד את הארץ, לא נישאר כאן. אני רואה גם בזה שליחות קודש, להביא גם את הפן הזה לתקשורת", אומר אורי רווח.

בנוסף להיותו כתב בערוץ הראשון, לאורי רווח יש תוכנית רדיו פופולארית ברשת מורשת (רשת א′ של קול ישראל) בשם ′מלווה מלכה′, שזוכה למאזינים רבים.

במסגרת התוכנית הוא משדר הרבה סיפורים אנושיים מרגשים שמחזקים את האמונה ואת הביטחון. "המטרה שלנו היא להאיר את הניצוץ היהודי שבכל אחד ולהביא את הגאולה השלמה, והכול בזכות הכוח של המשלח, הרבי מלובביץ′", הוא חותם את דבריו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.