מערכת COL | יום ז' כסלו ה׳תשע״א 14.11.2010

נתניהו מאכזב שוב: החליט על הקפאה נוספת, למשך 90 יום

רק בשבוע שעבר עורר רה"מ בנימין נתניהו תקוות על חזרתו למדיניות הימין שבשלה נבחר, לאחר שעמד בתוקף מול האמריקנים בנושא ירושלים ● אלא שהלילה (מוצ"ש), בצעד מאכזב, הוא הכריז על הקפאה נוספת של הבניה היהודית ביהודה ושומרון ● בתמורה, הבטיח הממשל האמריקאי סיוע של 20 מטוסי קרב ● הסיכוי האחרון לעצור את ההקפאה: שרי השביעיה שמתכנסים כעת (מוצ"ש) לדיון בנושא  לדיווח מלא
נתניהו מאכזב שוב: החליט על הקפאה נוספת, למשך 90 יום
ההקפאה הקודמת. היישוב ברוכין שבשומרון (צילום: מנדי ריזל, COL)
נתי רבינוביץ', COL

נתניהו מזגזג שוב ומאכזב פעם נוספת. אם בשבוע שעבר קיוו נאמני ארץ-ישראל כי ראש-הממשלה החליט לחזור לצור מחצבתו הפוליטי, קרי הימין, מתברר כי לא מיניה ולא מקצתיה. בנימין נתניהו עדיין לחיץ ומזגזג ומי שמפסידה מכך היא יהודה ושומרון.

לאחר שיחה ארוכה שארכה מספר שעות, עם שרת החוץ האמריקנית הילארי קלינטון, הוא הכריז על הקפאה נוספת, הפעם ל-3 חודשים "בלבד". כדי לנסות ולגייס תומכים להחלטתו מעוררת התמיהה, הוא הצהיר כי ארצות-הברית תעביר בתמורה 20 מטוסי קרב מתקדמים לישראל, על-מנת לאזן את כוחה הצבאי מול מדינות ערב באיזור, וכן סיפר על התחייבות אמריקאית להטלת "ווטו" על כל הצבעה כנגד ישראל באו"ם, למשך שנה.

הצהרתו האחרונה על ההקפאה מעוררת תמיהה גדולה, בייחוד לאחר שהצהיר לאחרונה כי "נכריז על הקפאה נוספת רק אם הפלסטינים יכירו בישראל כמדינה יהודית", אלא שזה לא קרה בינתיים, אבל ההקפאה החדשה כבר רוקמת עור וגידים.

לפי שעה נראה כי המהלך יצא לדרך, אך התקווה האחרונה שנותרה הם שרי ה"שביעיה" שדנם כעת עם נתניהו על החלטתו. אם נזכה לרחמי שמים, הם לא יתנו יד לדבר ורעיון ההקפאה יוקפא עד ללחץ הבא על ראש-הממשלה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.