מערכת COL | יום ו' כסלו ה׳תשע״א 13.11.2010

הרב סופר קורא: לשמור על קדושת הציון הק' ● מאמר נוקב

"בשביל-הצר המוביל אל העולם צועד תמים עדין נפש בשברון לב לאחר שעות של חשבון נפש ולפתע מולו צועדות נערות או נשי חב"ד שזה עתה שפכו לבן בציון הקדוש והמפגש הוא כמעט בלתי נמנע" ● "יש לקבוע דרך "מהדרין" לנשים בלבד מהשער השני של בית החיים אל פתח האוהל הקדוש עם שלטים ברורים המפנים את כל הנשים לאותה דרך נפרדת" ● הרב יחזקאל סופר במאמר ל-COL  למאמר הנוקב
הרב סופר קורא: לשמור על קדושת הציון הק' ● מאמר נוקב

הרב יחזקאל סופר

"אשרי עין ראתה קהל קדושים רוגשים בבית קדש הקדשים" על ציון רבותינו נשיאנו באוהל הקדוש, אבל יחד עם זאת למשמע-אוזן על תופעה שקשה להבין כיצד השתרבבה במחננו דאבה נפשנו, תופעה שאיננה קיימת באף ציון של צדיקים ובשום תנועה חסידית והיא חוסר הקפדה על דבר הפרדה מוחלטת בין גברים לנשים.

החל מעת כתיבת הפנ"ים בחדר בו יושבים באותו אולם רבנים, חסידים ותמימים צעירי הצאן, כאשר ממולם במרחק שולחן או שניים יושבות (לא רק נשים מקורבות שאינן מבינות את ערך ה"צניעות" אלא גם) בנות חב"ד כשרות וצנועות, וקשה מאד להקפיד על שני סרסורי דחטאה שלא יכשילום.

אח"כ בשביל-הצר המוביל אל העולם צועד תמים עדין נפש בשברון לב לאחר שעות של חשבון נפש ולפתע מולו צועדות נערות או נשי חב"ד שזה עתה שפכו לבן בציון הקדוש והמפגש הוא כמעט בלתי נמנע...

אך החמור מכל מתרחש בתוככי האוהל הקדוש, כאשר (מלבד ג' תמוז) אין שעות נפרדות לגברים ונשים באוהל, ושוב עומדים זה מול זו קבוצת גברים מול קבוצת נשים, כאשר ה"מחיצה-הריפורמית" המרפרפת בין שתי הקבוצות מועילה רק בצד אחד של האוהל ואינה פותרת את בעיית העומדים משני צידי האוהל, כך שגם מי שעושה ככל יכולתו לשמור על העיניים (לפחות באוהל!) אינו יכול "לפקוח את העיניים" ולהביט על המצבות הקדושות פן יזדקק לכתוב עוד פ"ן להציל נפשו מ"לא תתורו"...

בשיחות שקיימתי עם רבנים ושלוחים במסגרת כינוס השלוחים כולם היו שותפים לזעזוע מהתופעה אשר אין איש שם על לב, ומלבד "קיטורים" בקול ענות חלושה בינם לבין עצמם, לא פועלים כלום למעשה לתיקון התופעה, על כן החלטתי לפנות לציבור אנ"ש ולרבני חב"ד שיגלו דעתם בנידון ויפעילו את הלחצים על האחראים במקום לתיקון המעוות. 

ולא באתי חלילה לקטרג אלא להציע פתרון-מעשי להסרת חרפת חילול השם של התדמית-השלילית של תנועת חב"ד בעיני כל ציבור חסידי או חרדי, שאינו מסוגל לעכל תופעה חריגה זו:

א. יש לקבוע דרך "מהדרין" לנשים בלבד מהשער השני של בית החיים (בו נכנסים ההמונים בג' תמוז) אל פתח האוהל הקדוש עם שלטים ברורים המפנים את כל הנשים לאותה דרך נפרדת.

ב. לכתיבת פנ"ים יש לקבוע חדר נפרד לנשים ובנות – כולל אפשרות לקפה ומזונות בנפרד שלא יצטרכו לעמוד בתור בתערובות ולנהל שיחות על כוס קפה איש וביתו ובת דודתו וכו'. מחדר זה תהיה יציאה נפרדת אל דרך ה"מהדרין".

ג. והתיקון העיקרי הדורש יותר משאבים תיכנוניים וכספיים: מציאת פתרון הנדסי לבניית "עזרת נשים" סביב האוהל מעל קירותיו סביב, ברוחב דומה לרצועת העומדים למה סביב הציון, העלייה אל "עזרת נשים" זו תהא באמצעות גרם מדרגות ממתכת בהתאם לתנאי השטח הסביבתיים. המרפסת העילית הזו תהא מוקפת במחיצות זכוכית שקופה-אטומה ותיפטר בעיית הצניעות במקום קדוש זה.

ד. אין ספק שמזכירות כ"ק אדמו"ר והנוגעים בדבר האחריות על האוהל ישכילו למצוא את המימון הדרוש לביצוע סעיפים אלו – בתנאי ש:

ה. יקימו וועדה שתתכנן ותארגן את יישום התכנית הזו בהקדם האפשרי, דבר שיהווה "תיקון גדול" לאנ"ש והתמימים בעצמם וקידוש השם גדול לליובאוויטש, דבר שיגביר ללא ספק את כמות הנוהרים אל האוהל, גם בציבורים שנמנעו עד עתה מטעמי צניעות וקדושת העיניים וד"ל.

ו. רבנים ואישי ציבור במחננו המעוניינים לעזור מעשית בדחיפת הפתרונות המוצעים, יואילו ליצור קשר ע"מ להתארגן לפעול "טאפארא דא פלאחא"!

כתובת האימייל שלי: [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.