מערכת COL | יום ב' כסלו ה׳תשע״א 09.11.2010

חגיגה בביתר: מרכז חב"ד נחנך; התורם הטיס 100 איש ● מיוחד

חגיגת ענק בביתר-עלית: בשרשרת אירועים, שכללה הכנסת ספר-תורה ואירוע יוקרתי, נחשך מרכז חב"ד המפואר ● התורם, מר יצחק בטש מפנמה, הגיע יחד עם כמאה אורחים מפנמה ● מיוחד ב-COL: דיווח מיוחד וגלריית ענק לסיפור המלא
חגיגה בביתר: מרכז חב
(צילומים בלעדיים: מנדי הכטמן, COL)

מאת כתב COL בביתר-עלית

בתחילת השבוע התקבצה קהילת חב"ד רבניה ומשפיעה אנשים נשים וטף לשרשרת אירועים יוצאי-דופן: מר יצחק בטש מפנמה, הבונה את מרכז בטש חב"ד בביתר, הגיע יחד עם כמאה אורחים מפנמה - לחגיגה הגדולה של הכנסת ספר-תורה שתרם לבית הכנסת "אהל-מנחם - חב"ד" בביתר.

מר בטש ידידו האישי של הרב חיים גרינברג מאמץ כבר שנים את הקהילה החב"דית בעיר וכעת תרם ספר-תורה לקהילה, כאשר הבחירה על בית-הכנסת בשכונת "הדס" נפלה, כי עדיין אין בבית-הכנסת המקומי ספר-תורה.

האירוע נפתח בהיכל ישיבת חב"ד, בראשותו של הרב מרדכי מישולבין. בסיום כתיבת האותיות על-ידי האורחים, פצחו המשתתפים בשירת "מארש ר"ח כסליו", עם מקהלת "אהלי מנחם" בראשותו של מנהל החיידר הרב מ"מ הכהן.  

בהמשך הערב המשתתפים האזינו לדברי תורה מאת רב הקהילה הרב אשר-לעמיל הכהן שליט"א שפתח בברכת כהנים. האירוע, שנערך בנוכחותם של משפיעי ורבני חב"ד בכיר, הונחה בטוב-טעם ע"י הרב אריה שצקי בספרדית ובעברית.

לפני הגבהת התורה כל הקהל נעמד לתפילה, אמירת פרק תהילים ותפילת "מי שברך" על-ידי הרב חיים גרינברג - להחלמת אנ"ש הזקוקים לרפואה שלימה.

חגיגה של כולם

ביציאת ספר-התורה לרחובה של עיר, עמדה קבוצת הילדים המתופפים מחיידר "אוהלי" מנחם. הילדים וצעדו בראש התהלוכה, כאשר מאחוריהם צועדים 150 ילדי חמד מתלמודי-התורה של חב"ד, "תפארת מנחם" ו"אוהלי מנחם", עם לפידים בידיהם.

אחריהם צעדו כל חסידי חב"ד המתגוררים בעיר, בשמחה גדולה, כיאה להכנסת ספר-תורה ובמיוחד ביום הבהיר ר"ח כסליו. בסיום התהלוכה, נכנס הקהל לבית-הכנסת חב"ד "אוהלי מנחם" להקפות, כנהוג.

השלב השני באירועי היום, היה אירוע יוקרתי וסגור של מעמד חנוכת הבית של "מרכז בטש - חב"ד", עם סיום בניית השלב השני בבניין. האירוע נפתח בגזירת הסרט וקביעת המזוזות. 

גזירת הסרט היתה אמורה להיות ע"י הנדיב ורעייתו, אך הם התעקשו לכבד את הרב גרינברג לגזור את הסרט. קביעת מזוזות התקיימה ע"י הנדיב מר בטש.

האירוע התנהל באופן יוצא מן הכלל, כאשר האורחים מקבלים חוברת מהודרת על "מרכז בטש" ופעולות חב"ד בעיר. בהמשך, הוקרנה בפניהם מצגת על המרכז, כאשר במרכז החגיגה היו נאומיהם של הרב גרינברג ומר בטש .

באירגון האירוע נטלו חלק מנהלי ישיבת חב"ד בעיר, הרבנים מישולבין והרב דב סגל, מנהל חיידר "אהלי מנחם" הרב הכהן, מנהל ת"ת "תפארת מנחם" הרב מגור, גבאי בית-כנסת חב"ד ב"מרכז בטש", הרב יוסף רבינוביץ וגבאי בית-כנסת חב"ד בשכונת "הדס", הרב יעקב רבינוביץ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.