מערכת COL | יום א' כסלו ה׳תשע״א 08.11.2010

עו"ד ציבין ניצח: חיי קליין נצלו, לא יוסגר לקולמביה

חודש לאחר שבית המשפט לזכויות אדם שע"י מועצת אירופה בשטרסבורג דחה את הערעור של רוסיה וקבע סופית כי קליין לא יוסגר לרוסיה, אומר עורך דינו מרדכי ציבין כי רוסיה הודיעה שתכבד את פסק הדין ● בכך למעשה נסתיים מאבק ארוך בן 3 שנים על חייו של סא"ל (מיל.) יאיר קליין. עתה נעשים מאמצים לזרז את רוסיה בהליך של השחרור  לסיפור המלא
עו
חודש לאחר שבית המשפט לזכויות אדם שע"י מועצת אירופה בשטרסבורג דחה את הערעור של רוסיה וקבע סופית כי קליין לא יוסגר לרוסיה, אומר עורך דינו מרדכי ציבין כי רוסיה הודיעה שתכבד את פסק הדין. בכך למעשה נסתיים מאבק ארוך בן שלוש שנים על חייו של סא"ל (מיל.) יאיר קליין. עתה נעשים מאמצים לזרז את רוסיה בהליך של השחרור. ציבין יזם עתה חתימה של אנשי ציבור על עצומה המופנית לבכיר רוסי בפרלמנט של רוסיה, על מנת שיפעיל השפעתו לזירוז הליך השחרור.
 
ציבין אמר ל-COL: "אנו שמחים כי לאחר שלוש שנים הצלחנו להציל את חיי קליין ולמנוע את הסגרתו לקולומביה, למקום בו נשקפה סכנה ממשית לחייו. המעניין הוא כי משרד החוץ שלנו בראשות שרת החוץ דאז, הגב' ציפי לבני, דחתה את טענת קליין כי נשקפת סכנה לחייו בקולומביה ולכן סירבה להתערב אצל הרוסים לטובת קליין ואילו בית משפט לזכויות אדם של מועצת אירופה שאינה ידועה באהדתה לישראל, פסק כי כן נשקפת סכנה לחיי הקצין הישראלי". קולומביה כזכור גזרה את דינו של קליין, שלא בפניו, לעשר שנות מאסר בגין אימון אנשי מליציות בשלהי שנות ה-80.
 
ציבין מדגיש כי, במהלך טיפולו בתיק הוא נפגש מספר פעמים עם השר אביגדור ליברמן, בהיותו  שר התמ"ת, על מנת להתייעץ כיצד לפעול בתיק, בעיקר בכל הקשור לרוסיה. הוא מצא אוזן קשבת והסתייע גם ברמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק, באלוף מיל. גיורא איילנד ובתא"ל מיל. שמעון חפץ אשר נתנו מעצמם ללא גבול. אולם לצערו חווה גם תופעות הפוכות. כמי שלקח על עצמו בהתנדבות ובגאווה רבה את המשימה לייצג את קליין, ציבין נדהם מהתנהלותם של כמה ארגונים יהודיים ומשדולות שונות, אשר מציגים עצמם כמי שפועלים למען מדינת ישראל, אולם כאשר ביקש את עזרתם ולו הפשוטה ביותר למען קליין - הם דרשו ממנו תשלום רב. הוא סירב להאמין שבזמן שקליין גיבור ישראל כלוא במוסקבה ומשפחתו נתונה במאבק בינלאומי על חייו, היו מי שראו בקליין אפשרות לגזירת קופון כספי.
 
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.