מערכת COL | יום כ"ח חשוון ה׳תשע״א 05.11.2010

כתב החוץ של עיתון 'ישראל היום': "כך הפכתי לשליח חב"ד"

משלחת העיתונאים שהגיעה מישראל בכדי לסקר את כינוס השלוחים העולמי בניו יורק יצאה למסעדה מקומית, שם התוודעו לסיפורו של בועז ביסמוט, כתב החוץ של עיתון 'ישראל היום' ● במהלך הארוחה סיפר ביסמוט, כי בעת שכיהן כשגריר מטעם מדינת ישראל במדינת מואריטניה, הוא הפך לשליח חב"ד לסיפור המלא
כתב החוץ של עיתון 'ישראל היום':
בועז ביסמוט (בגבו למצלמה) בהנחת תפילין עם ר' מוני אנדר ● צילום: בחדרי חרדים

בחדרי חרדים

משלחת העיתונאים שהגיעה מישראל בכדי לסקר את כינוס השלוחים העולמי בניו יורק יצאה למסעדה מקומית, שם התוודעה לסיפורו של בועז ביסמוט, כתב החוץ של עיתון 'ישראל היום'.

במהלך הארוחה סיפר ביסמוט, כי בעת שכיהן כשגריר מטעם מדינת ישראל במדינת מואריטניה, הוא הפך לשליח חב"ד מקומי. "מידי יום שישי הייתי מחפש אנשים לארח אותם על שולחן השבת. מכיוון שבכל המדינה היו ארבעה יהודים: אני ומאבטחי נאלצנו לעשות עבודת בילוש של ממש, בכדי לאתר יהודים נוספים.

"כל יום חמישי הייתי מקבל טלפון מאנשי חב"ד שביקשו לברר האם יש לי את כל הצרכים בכדי לעשות את השבת כהלכתה. לא אחת, הם שלחו לי ממדינות שכנות מוצרים מגוונים לשבת. את האורחים שלי הייתי מוצא בפינצטה. הייתי עובר על הרשימות, ומחפש שמות יהודיים. כשהייתי מוצא שם כזה, הייתי שולח את אחד מעוזרי להתקשר, ומבקש מאותו יהודי לבוא אלי לשבת. לא תמיד, אותו יהודי הודה שהוא יהודי, אך לאחר מסע שכנוע קצר, הייתי מצליח לשכנע אותו לבוא".

לאחר הסיפור המרגש, הניח בועז ביסמוט תפילין עם הרב מוני אנדר מדוברות חב"ד בישראל. "נו", הפטיר, ר' מוני אנדר. "לא כל יום יוצא לי להניח תפילין לשליח חב"ד..."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.