מערכת COL | יום כ"ז חשוון ה׳תשע״א 04.11.2010

שליח אחד, 30 שנה: 6200 בריתות; 1000 בר-מצווה, 700 חופות

אחד אחרי השני, כך 22 פעמים, הם יצאו מלובי המלון מלווים בתומכי וידידי בית-חב"ד, אל עבר רחבת החופות, שם לקול צלילי ד' בבות, נעמדו הם מתחת ל-11 החופות כשקהל של 500 איש מפזם יחד את הניגון המוכר והכל-כך מרגש ● מעמד זה שנערך השבוע במלון שרתון בפארסיפאני, ניו-ג'רזי, פתח את חגיגות ה-31 להקמת מוסדות חב"ד 'מרכז ברית-אברהם' בהילסייד, ניו-ג'רזי, תחת ניהולם המסור של השלוחים הרב מרדכי קנלסקי ורעייתו שטערני ● וזה רק בית-חב"ד אחד לסיפור המלא וגלריית תמונות ● בפנים: "הריקוד הבוכרי" של הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, בבית-חב"ד >>>
שליח אחד, 30 שנה: 6200 בריתות; 1000 בר-מצווה, 700 חופות
(צילומים: COL)
אחד אחרי השני, כך 22 פעמים, הם יצאו מלובי המלון מלווים בתומכי וידידי בית חב"ד, אל עבר רחבת החופות, שם לקול צלילי ד' בבות, נעמדו הם מתחת ל-11 החופות כשקהל של 500 איש מפזם יחד את הניגון המוכר והכל כך מרגש.

מעמד זה שנערך ביום ראשון האחרון במלון שרתון בפארסיפאני, ניו ג'רזי, פתח את חגיגות ה-31 להקמת מוסדות חב"ד 'מרכז ברית-אברהם' בהילסייד, ניו ג'רזי תחת ניהולם המסור של השלוחים הרב מרדכי קנלסקי ורעייתו שטערני. שברבות השנים אף פתחו עוד שלושה בתי חב''ד נוספים בשם 'ברית אברהם' ברחבי ניו ג'רזי.

לקראת השעה 3:30 בצהריים הפך לובי המלון לרחבה ענקית, ששאבה לתוכה מאות איש ממקורבי בית חב''ד, בני הקהילה, ידידים, מכרים, שלוחי הרבי ואישי ציבור מכל גווני הקשת שבאו להצדיע למפעל הכביר שהפך לשם דבר בכל רחבי ניו ג'רזי.

במקביל באחד מאולמות המלון, אחד-עשר הזוגות עורכים קניין ועדים לחתימת הכתובה בעזרתו של הרב האשכנזי הראשי לישראל, הרב יונה מצגר - אורח הכבוד לאירוע, כאשר בחזית המלון נערכות ההכנות האחרונות לקראת מעמד החופות המרגש, הנערך זו הפעם ה-25 ברציפות.

לקראת השעה 5, התאספו הנוכחים אל אוהל אירועים ענק שהוקם בחצר המלון, כשאת שרביט ההנחיה לוקח השליח הרב יוסי קנלסקי, בנו של השליח למקום, ומנהל סניף בית חב''ד 'ברית אברהם' באולד ברידג', ניו ג'רזי, שמזמין את החתנים ומלוויהם לקול תרועת הנוכחים.

לאחר קריאת מכתבו של הרבי, וברכת 'מי אדיר' מאת החזן השליח הרב בערל זלצמן, ומילות ברכה מאת השליח הרב קנלסקי והרב הראשי – הרב מצגר, נערכים החופות, מילות הברכות וקריאת הכתובה נשמעים מכל עבר. התרגשות אופפת את הכל. 500 איש, 22 חתנים וכלות וכולם תחת 11 חופות.

הרב הראשי מוזמן בברכה אחרונה של 'שבע ברכות' ואז נשמעים בזה אחר זה קול ניפוץ הכוסות, ובין רגע התזמורת פותחת במחרוזת שירי חתונה והרחבה הופכת למעגל ריקודים ענק שסוחף אליו את כולם.

"תארו לכם את ההתרגשות של חופה אחת כפול אחד-עשר פעמים - זו הרגשה כאילו אלו הם הבנות שלי", אומרת השלוחה שליוותה את הכלות ושמרה איתם על קשר מאז הוא נוצר.

הקהל פונה אל עבר האולם המרכזי, שם נפתח הדינר החגיגי וסעודת המצווה, כאשר האורחים מתיישבים סביב שולחנות ערוכים, לצלילי מוזיקה חסידית.

מסכת הנאומים נפתחת בניהם: ראש העיר, ראש עיריית מחוזות ניו ג'רזי, תומכי המוסד במשך שנים ונשיא המרכז החבד''י, כולם משבחים במילים ומודים לשלוחים על המפעל האדיר שמזרים יהדות בחיי הקהילה היהודית ברחבי ניו ג'רזי.

השליח הרב קנלסקי, מקדיש את דבריו להודות ולברך את כל העוזרים והתומכים. "בלעדיכים כל זה לא היה קורה", הוא אמר. "לפני 31 שנה קיבלתי את ברכתו הקדושה של הרבי לשליחות, הדרך שעשינו עד הלום לוותה באין ספור ניסיונות וקשיים, אבל התוצאות הברוכות שוות את הכל".

אחד מהנואמות שריגשה את כולם הייתה כלה לשעבר, שלפני כ-12 שנה, לוותה גם היא במעמד דומה לחופה כדת משה וישראל בעזרת 'ברית אברהם', כשהיום היא ובעלה שומרים תורה ומצוות עם משפחה בת 7 ילדים. "השינוי שעשיתם בחיינו, הוא סיפור אחד מתוך 669 אחרים", היא אמרה בהתרגשות.

הנואם האחרון, היא אורח הכבוד לאירוע הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, הקדיש את נאומו למסירותם של השלוחים, ועבודת הקודש שלהם אותה זכה להכיר מקרוב, כשהוא מתבל זאת בסיפורים ודוגמאות שהשאירו את הקהל מרותק.

לקראת השעה 9 בלילה נחתם האירוע בריקודי מצווה, כשהנוכחים כולם עוברים בסך בכדי להודות לשלוחים על העבר, ההווה והעתיד. והרב קנלסקי עם חיוכו האופייני כל כך, מברך את כולם ומודה להם שוב כשהוא עונה לכולם: "הכל בזכות המשלח, תודו לו".

תחת השלוחים הרב מרדכי קנלסקי ורעייתו שטערני פועלים השלוחים הרב החזן בערל'ה ולאה זלצמן, הרב ברוך וקריינה לבקיבקר, הרב דוד ושרה וילאנסקי, הרב מנדל ואלקה זלצמן, הרב יוסי ודינה קנלסקי והרב אברהם וחיה קנלסקי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.