מערכת COL | יום כ"ו חשוון ה׳תשע״א 03.11.2010

שיטפון בתאילנד: בית-חב"ד בקוסומי הוצף, עשרות נלכדו

אי קוסמי שבתאילנד הוצף ביומיים האחרונים. על-פי הדיווחים בכלי-התקשורת במדינה כל הרחובות מוצפים לחלוטין. "המים כבר הציפו את כל הקומות הראשונות בבתים ומכלי הרכב החונים לצד המדרכות ניתן לראות את הגגות", מדווח אתר ווינט לדיווח
שיטפון בתאילנד: בית-חב
רחוב סמוך לבית-חב"ד, מוצף (צילום ארכיון: COL)

אי קוסמי שבתאילנד הוצף ביומיים האחרונים. על-פי הדיווחים בכלי-התקשורת במדינה כל הרחובות מוצפים לחלוטין. המים כבר הציפו את כל הקומות הראשונות בבתים ומכלי הרכב החונים לצד המדרכות ניתן לראות את הגגות.

"את המכוניות החליפו סירות", סיפרה נעמי שער, ישראלית השוהה באי, לאתר ווינט. "אין חשמל ומים בברזים כבר יומיים, ואילו המים ברחוב כבר מגיעים עד מעל הראש. והגשם לא מפסיק, אמרו לנו שזה ימשיך ככה עוד שלושה ימים".

מלון צ'אנג פאלאס שוכן מול בית-חב"ד באי וידוע כיעד מועדף על מטיילים ישראלים.

ווינט מדווח כי ביומיים האחרונים שוהים בחדר בקומתו השלישית של המלון כ-30 ישראלים, כולל מנהל בית חב"ד, הרב פרץ, שהצטרף אליהם לאחר שאפילו בית-חב"ד עצמו הוצף לחלוטין.

עד שנאלץ להתפנות, סיפק הרב פרץ אוכל ומים לעשרות הישראלים התקועים בקומות העליונות של בתי המלון בעיר. כעת נותר לו רק להצטרף אל הישראלים המבוצרים בתפילה להפסקת הגשמים. "התקרה באחד החדרים של המלון התמוטטה, בגלל שמי שיטפונות חדרו למערכת הביוב וגרמו לו לעלות", מספרת נעמי.

לדברי הרב פרץ, המקומיים טוענים כי מדובר במצב המתרחש באזור מדי כמה שנים, ושכבר מחר ישככו הגשמים מעט. "האזור כאן נמוך" הוא מסביר, "ולכן ההצפה פה היא הכי רצינית בעיר. לקחנו את כל האוכל והמים שיכולנו מבית חב"ד ואנו בקשר עם בית חב"ד בנגקוק שעומדים לרשותנו במידת הצורך".

דברי ההרגעה של המקומיים לא מרגיעים כלל את אפרת ווייל-עמי, אמה של מירית, ישראלית נוספת השוהה במקום. "המצב מאוד מדאיג, השלטונות מדווחים שזה נורמלי לעונה ולכן גם השגרירות שלנו לא לוחצת על פינויים או לפחות על שיגור של מים ואוכל לשם", היא מגלה. "הסופה הזאת, לפי הידוע לי, צפויה להחמיר ולהתפשט. במשרד החוץ אמרו שהיא ממשיכה לאזורים נוספים ולכן יהיה קשה עוד יותר לסייע לתקועים על האי. אני מאוד מודאגת מזה ואני מבקשת להבין שזהו מצב לא נורמלי. מים עד גובה הצוואר ברחוב ללא חשמל ומים במשך יומיים, אינם מצב נורמלי בכל קנה מידה".

וייל-עמי מתארת את המצב הקשה בו שרויים הישראלים בקוסמוי. "המים כבר נגמרו להם היום בבוקר, ולכן הם היו צריכים להיכנס למי השיטפון ולנסות להציל דברים נוספים מבית חב"ד. מהיכן ישיגו עוד מים ואוכל במידת הצורך?" היא תוהה. "אני מאוד לא שקטה. אני לא רואה כרגע שזה הולך לכיוון טוב, אלא רק הולך ומסתבך.

"אני חוששת שזה יגמר רע מאוד. כרגע זה זמן שעוד ניתן להעביר לשם מים ומזון, אבל לא ניתן לדעת מה יהיה בימים הקרובים. כל זה תלוי בשלטונות המקומיים שלא עושים דבר כרגע".

ממשרד החוץ ביקשו להפחית מהלחץ. "הנושא נבדק מול הקונסוליה הישראלית בתאילנד וכי אין חשש לחיי השוהים במקום", הבהירו. "משרד החוץ נמצא בקשר מתמיד עם הרשויות המקומיות ועורך הערכה מתמדת לגבי המצב בשטח".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.