מערכת COL | יום כ"ב חשוון ה׳תשע״א 30.10.2010

דואר קטלני: "אל קעידה" שיגר מטענים לבתי-כנסת בארה"ב

דרמה בסוף-השבוע בארה"ב: סוכל ניסיון לשלוח חבילות נפץ לשני מוסדות דת יהודיים בשיקגו ● החבילות נשלחו בדואר אוויר מתימן ונתפסו בנמלי תעופה בדובאי ובבריטניה ● הנשיא אובמה הזהיר מפני טרור בכל רחבי ארה"ב  לסיפור המלא
דואר קטלני:
שוטרים בחזית מבנה יהודי בשכונת קראון-הייטס (ארכיון: COL)
סוכל ניסיון לשלוח חבילות נפץ לשני מוסדות דת יהודיים בשיקגו. החבילות נשלחו בדואר אוויר מתימן ונתפסו בנמלי תעופה בדובאי ובבריטניה. רשות התעופה של דובאי אומרת לעומת זה שהמטוס שהמריא מתחומה לארצות הברית לא הכיל מטען מתימן, כך דווח בקול ישראל.

הנשיא אובמה אמר כי החבילות הכילו ככל הנראה חומר נפץ. הוא הזהיר את אזרחי ארצו מפני איום של ממש בטרור בכל רחבי ארצות הברית והביע את נחישותו להשמיד את השלוחה של אל קאעידה בתימן המעורבת על פי החשד בניסיונות הפיגוע. אובמה שוחח עם נשיא תימן, עלי עבדאללה סלאח, וזה הבטיח לשתף פעולה בחקירה. הבית הלבן הודיע כי סעודיה היא שהתריעה על משלוח חבילות הנפץ.

כל מוסדות הדת בשיקגו, כנסיות, בתי כנסת ומסגדים, נדרשו להגביר ערנות. מוסדות יהודיים ברחבי ארצות הברית נצטוו לבחון בקפידה דברי דואר ולהתריע על כל אירוע חשוד.

רשויות התעופה של ארצות הברית העלו אמש את רמת הכוננות בעקבות מציאתן של חבילות הנפץ. אנשי בטחון אמריקניים סרקו לפחות עוד שלושה מטוסי מטען ומשאית של חברת משלוחים.

מטוסי קרב אמריקניים יירטו מטוס נוסעים שהמריא מאיחוד האמירויות וליוו אותו עד שנחת בנמל התעופה קנדי בניו יורק. מקורות ביטחון אמריקניים אומרים כי אפשר שחומרי הנפץ בַּמטענים שיורטו אמש, הם מאותו הסוג שהיה בשימוש המחבל ריצ'ארד רִיד, שניסה להפיל מטוס באמצעות נעליים ממולכדות, ובשימוש המחבל שניסה לפוצץ מטוס בדֶטְרוֹיְט בחג המולד אשתקד. כלי תקשורת בארצות הברית מדווחים כי שני המטענים שנתפסו בבריטניה ובדובאי הכילו בין מאתיים וחמישים לארבע-מאות גרם של חומר נפץ חזק מתוצרת עצמית. על פי דיווחי התקשורת מדובר בחומר הנפץ המכונה פֶּט אֶן, המשמש מרכיב בחומרי נפץ פלסטיים ובטִי אֶן טִי, ואפשר להפעילו בְּנַפָּץ או בחום קיצוני.

(מקור: ערוץ שבע)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.