מערכת COL | יום כ' חשוון ה׳תשע״א 28.10.2010

עַל הַגֶּפֶן ● הצצה מרתקת לעולם היין > וידאו מרתק, גלריית תמונות

בשנים האחרונות שוק היינות הכשרים זוכה לעדנה. 'עפיצות', 'סיומת' ו'תנאי איחסון'-מושגים שהיו לכם עד כה זרים לחלוטין, הפכו זה מכבר לנחלת הכלל ● צוות הרצל קוסאשוילי וצלמי האתר, עלו לאזור התעשיה עטרות לביקור ב'יקב ירושלים' שנכנס לאחרונה לתחרות על החיך הישראלי ● כיצד מגיע אלינו היין לשולחן? מהם שלבי ההשבחה? ולמה לא כדאי לכם בבית לשתות מבקבוק שפתחתם לפני שבועיים ימים? ● נכנס יין יצאה כתבה ● מיוחד ל'מגזין שישי'  לסיפור המלא  
עַל הַגֶּפֶן ● הצצה מרתקת לעולם היין > וידאו מרתק, גלריית תמונות
צילומים: ברלה שיינר ● צילום וידאו: אהרלה זנד, COL ● עריכת וידאו: מנדי לואיס, COL

הרצל קוסאשוילי, COL

קשה להאמין, אבל עד לפני כעשור, בשביל יין טוב בכשרות מהודרת, הייתם צריכים להרחיק לכת עד לחבל בורדו בדרום צרפת ולוואלי בערבות קליפורניה במקרה הטוב, או אל מעבר להרי הסמבטיון במקרה הרע.

כיום, הסיפור הוא שונה לחלוטין. שוק היינות הכשרים, המיובאים והמקומיים, זוכה לעדנה חסרת תקדים.

אם פעם לגימת יין נחשבה למותרות או לגרגרנות גרידא רחמנא ליצלן, היום אין כמעט מישהו שלא "מבין" ביינות או בכל אופן שואף להיות אחד כזה שעונה להגדרה-"מורח וודאין"...

יין טוב מתחיל כמובן במיקום הכרמים, מה שמשפיע ישירות על איכות העינב שממנו מופק היין. ולאחר מכן, יושפע היין  מתנאי האחסון.

חיבתי האישית לתוצרת הענבים, מפילה אותי פעם אחר פעם לחיק מרכזי מבקרים ביקבים, מה שמביא אותי לאחר מעשה, להרהורים אודות הכמויות החוקיות שמאפשרות לי לשוב אל מאחורי ההגה...

יקב ירושלים שממוקם באזור התעשייה עטרות עבר תמורות ושינויים לא מעטים בשנים האחרונות, עם דגש חזק על היינות השולחניים הקלאסיים, הן היינות הזניים והן היינות המעורבים. עם כל הכבוד למיץ הענבים הקלאסי שמשמש למעשה כיין קידושים או לארבע כוסות עבור הזאטוטים, כיום, כש"המלחמה" היא עד "הטיפה האחרונה", היקבים מכוונים גבוה יותר אל עבר הצרכן הישראלי. ובאמת שלא צריך להיות "אנין טעם" במיוחד בכדי להבין שיין איכותי ניכר בטעמיו.

למרבה ההפתעה, היקב היחידי שמתהדר בהכשר המהודר של "בית דין רבני חב"ד באה"ק" הוא יקב ירושלים. זה בסדר, אני לא פה רק בגלל ההכשר, אלא בגלל עוד הזדמנות ללגום יין טוב שמעורר ומקפיץ את כל בלוטות הטעם על לשוני.

כחלק ממיתוג היקב, מתוכנן לקום במקום מרכז מבקרים מושקע ומהנה במיוחד. עד שזה יקרה, אתם מוזמנים להתרווח ולצפות בכתבה על תהליך ייצור היין מתחילתו ועד לכוס שעל השולחן. לחיים לחיים!  

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.