מערכת COL | יום י"ט חשוון ה׳תשע״א 27.10.2010

שלטונות סין יחליטו האם להשאיר את בית הכנסת בשנגחאי

במשך שנים רבות פעלה ישראל כדי שבית הכנסת בשנגחאי ייפתח לתפילה. המקום שנפתח לכבוד תערוכה, אמור להסגר, אך הקהילה היהודית פנתה בבקשה לשלטונות לאפשר את המשך פעילותו ● מדובר בבית כנסת המופעל על ידי השליח בשחנאי הרב שלום גרינברג  לסיפור המלא
שלטונות סין יחליטו האם להשאיר את בית הכנסת בשנגחאי
הרב גרינברג בחנוכת בית הכנסת בשנגחאי לפני חצי שנה

הקהילה היהודית בסין פנתה לאחרונה לרשויות שנגחאי וביקשה ממנה להמשיך להפעיל את בית הכנסת הספרדי העתיק שנפתח בשנגחאי לכבוד תערוכת האקספו ואמור להיסגר שוב עם התערוכה ביום ראשון הקרוב, כך מדווח הבוקר העיתון 'מעריב'.

בית הכנסת "אוהל רחל" בשנגחאי תוכנן על ידי יהודי אמיד, מעמודי התווך של הקהילה היהודית בעיר, בשם סר ג'ייקוב אליאס ששון ובנייתו הושלמה ב-1921. במשך שנים, הוא שימש כבית הכנסת המרכזי לקהילה הספרדית בסין.

עם השנים החלו היהודים לעזוב את המדינה והקהילה התרוקנה, בעיקר עם הפיכת המדינה לקומוניסטית. ב-1949 הלאימו השלטונות את כל הרכוש היהודי, ובית הכנסת והמתחם שלו שימשו אכסניה למשרד החינוך של העיר שנגחאי, ואולם התפילה המפואר שימש מחסן. משמעות הדבר שהמתחם כולו הפך למקום סגור ומאובטח כיאה למתקן ממשלתי.

במשך שנים רבות פעלה ישראל כדי שבית הכנסת ייפתח לתפילה. יהודים החלו לחזור בשנות השמונים והתשעים לעיר בעיקר במסגרת עסקיהם. כיום מתגוררים בעיר כ-3,000 יהודים, ברובם אנשי עסקים יהודים מאירופה, ארצות הברית, אוסטרליה וישראל. לקראת פתיחתה של תערוכת האקספו, החליטו השלטונות הסינים כמחווה לישראל לפתוח את בית הכנסת לתפילת יהודים לאורך כל זמן התערוכה.

הקונסול הכללי בשנגחאי, ג'קי אלדן, מספר כי מדובר ב"חוויה אדירה לקהילה היהודית. שר התיירות, וסגן שר החוץ דני אילון התארחו לארוחת שבת במקום, תפילת יום הכיפורים נערכה שם, ומדי שבת מגיעים מאות מתפללים לבית הכנסת".

הרשויות בסין יקבלו את ההחלטה בימים הקרובים

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.