מערכת COL | יום י"ח חשוון ה׳תשע״א 26.10.2010

כך מנעו זק"א וחב"ד שריפת גופת יהודי במוסקבה

ביום חמישי בשבוע שעבר, קיבל מפקד זק"א מוסקבה ר' שייע דייטש קיבל שיחת טלפון מאישה בישראל שאביה הגר במוסקבה נפטר, ושהיא רוצה להעלות אותו לקבורה בישראל ● היא סירבה לנדב יותר פרטים, תוך שהיא מספרת שהם כבר חתמו על טפסי 'ייפוי כוח' לחברה ששורפת במוסקבה, ושבשבת הקרובה ישרפו את הגופה לסיפור המלא
כך מנעו זק

ביום חמישי בשבוע שעבר, קיבל מפקד זק"א מוסקבה ר' שייע דייטש קיבל שיחת טלפון מאישה בישראל שאביה הגר במוסקבה נפטר, ושהיא רוצה להעלות אותו לקבורה בישראל, כשהתברר לה שעלות הטסת הגופה היא 4,000 דולר, היא אמרה שבמחיר כזה היא מעדיפה שישרפו את הגופה וטרקה את הטלפון מבלי להשאיר פרטים.

במבצע בילוש מורכב שנרתמו אליה הקהילה היהודית במוסקבה בראשותו של רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, וארגון זק"א, הצליחו אחרי מאמץ לעלות על עקבותיה של המשפחה הגרה בקרית ים. בשיחות טלפון בין יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב ובתו של המנוח, היא סירבה לדון בנושא, כשהיא אומרת שזה לא רק עניין של כסף, אלא שמדובר במשפחה אתאיסטית שאינה מאמינה בכלום, ושכך גם רצונה של אימא - אשתו של המנוח הגרה במוסקבה. היא אף סירבה לנדב יותר פרטים על זהותו של אביה-המנוח או פרטי אימא במוסקבה, תוך שהיא מספרת שהם כבר חתמו על טפסי 'ייפוי כוח' לחברה ששורפת במוסקבה, ושבשבת הקרובה ישרפו את הגופה.

בשלב זה גויס מתנדב זק"א הרב אלי גבאי המשמש כסגן ראש העיר בקרית ים, ואחרי שיחות שכנוע עם בתו של המנוח, תוך כדי שהוא מנגן על מצפונה, שבאותה משריפה שורפים גם גופות של רוצחים ופושעים, וששריפת גופה היא נזק בלתי הפיך, ומה תענה לילדיה ונכדיה שירצו לדעת מי היה סבם והיכן הוא קבור. כשהוא מתחייב שארגון זק"א והקהילה היהודית במוסקבה יקחו על עצמם את כל הוצאות הטסת הגופה והקבורה בישראל. אז ביקשה הבת לשוחח עם אימא במוסקבה, וכעבור זמן היא השיבה בחיוב. יו"ר ועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה ורבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר נתנו את אישורם בפן ההלכתי. וזאת אחרי שבקהילה היהודית במוסקבה אימתו שאכן מדובר ביהודי לפי ההלכה.

שייע דייטש נציג זק"א והאחראי מטעם הקהילה היהודית במוסקבה, דאג להחזיר את 'ייפוי הכוח' מחברת המשרפה, והשגת 'ויתור נתיחה' מהרשויות, כמו כן לקחה על עצמה הקהילה את הוצאות עלות הטסת הגופה לישראל, ארגון זק"א לקח על עצמו את כל סידור ההלוויה, העברת הגופה משדה התעופה, השגת חלקת קבר, טהרה וקבורה. ביום שלישי תגיע גופת המנוח לישראל למנוחת עולמים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.