מערכת COL | יום י"ח חשוון ה׳תשע״א 26.10.2010

שר החינוך בברלין: "הייתי נשאר ללמוד אתכם בישיבה"

שר החינוך גדעון סער ערך ביקור מיוחד בבית חב"ד ברלין ונפגש עם שלוחי חב"ד בראשות הרב יהודה טייכטל והרב שמואל סגל ● במהלך הביקור, הגיע השר למרכז הקהילה היהודית, ביקר בבית הכנסת וצפה בספרי תורה ישנים מלפני המלחמה. השר התרגש מאד לראות את שרידיהם של החיים היהודים בגרמניה של לפני המלחמה ואת התקומה המחודשת בראשות שלוחי חב"ד  לדיווח ולתמונות
שר החינוך בברלין:
שר החינוך גדעון סער ערך ביקור מיוחד בבית חב"ד ברלין ונפגש עם שלוחי חב"ד בראשות הרב יהודה טייכטל והרב שמואל סגל.

במהלך הביקור, הגיע השר למרכז הקהילה היהודית, ביקר בבית הכנסת וצפה בספרי תורה ישנים מלפני המלחמה. השר התרגש מאד לראות את שרידיהם של החיים היהודים בגרמניה של לפני המלחמה ואת התקומה המחודשת בראשות שלוחי חב"ד.

בהמשך ערך השר ביקור מיוחד בישיבה, התעניין בחומר הנלמד וסיפר כי עבר מספר מסגרות תורניות. "אם היה לי זמן הייתי מתיישב ולומד עם הבחורים. אני מאד נהנה לראות חבר'ה צעירים המשקיעים מזמנם ורוצים להיות עתיד הרבנות באירופה", אמר השר. במהלך המפגש בישיבה קיבל השר סקירה מפיו של ראש הישיבה הרב אורי גמסון.

לאחר מכן התיישב לשיחה עם הרב טייכטל והשלוחים וסיפר על הדבר שהרשים אותו במיוחד בבניין הקהילה: "המבנה הזה מאפשר את כל הצרכים הקהילתיים עבור הנוער היהודי שמוצא כאן בית חם, כך שאינו צריך לחפש מקומות אחרים. יש להקים מרכזים דומים גם בישראל, שהנוער יוכל למצוא מקום שבו אפשר לחוות את כל החיים היהודיים".

בהמשך, סער פגש ילדים מבית הספר 'אור אבנר' שנפתח בתמיכתו של ר' לוי לבייב ונהנה מאד לשוחח עמם. השר אמר כי הוא שמח לראות ילדים דוברי גרמנית כשפת אם ומדברים עברית, שולטים בשירים יהודיים. הוא התרשם מאד מהפעילות ושמח לשמוע על ההתפתחות של בית הספר שהחל עם מספר של שמונה ילדים וכעת לומדים בו יותר ממאה שלושים ילדים.

השר שמח לעיין בתוכניות של הבניין החדש שנמצא בשלבי תכנון אחרונים, בניין המכיל בית ספר, גן, מרכז לנוער, מרכז ספורט ואיחל לשלוחים כי יזכה לבקר בבניין המוגמר.

יצויין כי השר עשה מאמצים רבים לקיים את הביקור למרות המפגשים הרבים שתוכננו לו בביקור בברלין, בכדי להתרשם מהעשייה החב"דית ומפעילות השלוחים.

בסיום הביקור, נערכה לשר קבלת פנים עם נכבדי הקהילה במהלכה נשא דברים. הוא איחל הצלחה לכולם ואמר כי הוא חש טעם של עוד מהביקור. "בהזדמנות ארצה לשוב לכאן, לשבת, ללמוד עם הבחורים ולשוחח".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.