מערכת COL | יום י"ח חשוון ה׳תשע״א 26.10.2010

בית חב"ד חברון ערוך לקליטת מאות האורחים בשבת

לראשונה מאז הסכם חברון שנחתם בשנת תשנ"ז, יפתח שטח הקסבה של חברון ליהודים, באופן מלא וחופשי לרגל שבת חיי שרה ● במהלך השבת יתקיימו מניינים חב"דיים במערת המכפלה אליהם יצטרפו רבים מהתושבים והאורחים, וכן יתקיימו התוועדויות ● הרב דני כהן, שליח חב"ד בעיר: "במקומות רבים באתרים היהודים בקסבה ניתן לראות את החורים של המזוזה וסממנים יהודיים נוספים"  לסיפור המלא
בית חב
הרב דני כהן מקבל אורחים בשבת חיי שרה בחברון

בחדרי חרדים

לראשונה מאז הסכם חברון שנחתם בשנת תשנ"ז, יפתח שטח הקסבה של חברון ליהודים, באופן מלא וחופשי.

הצעד נעשה לקראת השבת הקרובה בה צפויים להגיע לקרית ארבע אלפי יהודים לכבוד שבת חיי שרה, בה מסופר בפרשה על רכישת המערה על ידי אברהם אבינו. במהלך יפתחו כוחות הביטחון לראשונה את הקסבה של חברון לתנועה חופשית של יהודים וליצור בה מעין מדרחוב פתוח למשך כמה שעות.

המקום נמצא בשליטה פלסטינית ובאחריות בטחונית ישראלית. מידי פעם נכנסים למקום קבוצות קטנות בפיקוח, אך כעת תותר הכניסה של יהודים בצורה מלאה ללא ליווי של כוחות צבא. היהודים יוכלו להסתובב בין האתרים ההיסטוריים בצורה מלאה וחופשית.

דובר היישוב היהודי בחברון נועם ארנון אמר אתמול: "למרות שהאזור ייפתח רק לכמה שעות, בכל זאת זו התקדמות, ואנחנו מאוד שמחים על כך".

הרב דני כהן, שליח חב"ד בעיר: "במקומות רבים באתרים היהודים בקסבה ניתן לראות את החורים של המזוזה וסממנים יהודיים נוספים. כי בשבת יווכחו לדעת כולם, כמה אבסורד הוא שבעוד במרחבי חברון הערבית יש בניה בלתי פוסקת ללא צורך באישורים ורשיונות ישראלים, והעיר הולכת ומתפתחת, בצד היהודי, למרות שאין עוררין על הבעלות היהודית, עומד נטוש ולא רק שאסור לנו לבנות, אסור גם להיכנס לרכוש הגזול הזה", מסכם הרב כהן.

כתב COL מוסיף כי בין האלפים שיפקדו השבת את חברון, יורגשו היטב עשרות רבות מאנ"ש שיגיעו גם הם לשבות בחברון. במשך השבת יתקיימו מניינים חב"דיים במערת המכפלה אליהם יצטרפו רבים מהתושבים והאורחים, וכן יתקיימו התוועדויות. בית חב"ד יקיים פעילות לרבבות הבאים לעיר האבות לשבת חיי שרה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.