מערכת COL | יום י"ב חשוון ה׳תשע״א 20.10.2010

הפרס למשפחה חב"דית ששלחה הבן לצבא: חיפוש מטריד בבית

אתמול בשעה 7:30 בבוקר זה קרה: 6 גברתנים, שוטרי משטרת ישראל, דפקו בחוזקה על דלת משפחת גרופינקל בביתר-עילית ● המטרה: חיפוש נשק. העילה: "מידע מודיעיני". החשש: העברתו לגורמי טרור יהודיים ● בשיחה מיוחדת ל-COL אומר אב המשפחה, ר' אלכסנדר גרופינקל: "היבסקציה היהודית - השב"כ - רוצה להפחיד אותנו ולסתום את הפיות. הם מחפשים שעיר לעזאזל, אך אנו לא חוששים" ● וגם: מדוע הגיעו השוטרים דווקא אתמול ולמה לקחה המשטרה הצבאית ליעקב, הבן שמשרת בצבא ועורר בעבר סערה רבתי, את מכשיר הפלאפון ● בלעדי  לסיפור המלא
הפרס למשפחה חב
מעצר שווא. החייל יעקב גרופינקל (צילום: COL)
מאת נתי רבינוביץ, COL

ר' אלכסנדר גרופינקל, חסיד חב"ד מביתר-עילית, נולד במוסקווה. כיהודי שומר תורה ומצוות הוא עבר את אימי השלטון הקומוניסטי וזו הסיבה שהוא לא חושש מהשב"כ ומשוטרי משטרת ישראל שפשטו אמש על ביתו.

"הם כמו היבסקציה. מנסים להפחיד אותנו, אבל אנחנו לא נכנע", הוא מצהיר.

ראשיתו של הסיפור לפני שנה וחצי. יעקב גרופינקל, בנו של ר' אלכסנדר, התגייס לצבא. לאחר תקופה קצרה הוא הודיע למפקדו שיסרב פקודה, ועורר סערה.

מאז, מישהו שם עין על בני המשפחה. "הם יודעים מה האידיאולוגיה שלנו בנושא שלימות הארץ, ויודעים שיעקב פעיל בעניין הזה, אבל גם הם לא מאמינים בהאשמה המגוחכת שבשלה הגיעו אלינו אתמול הביתה - אחזקה של אמצעי-לחימה".

אלכסנדר היה בדרכו לעבודתו כמתכנת מחשבים בכיר, כשהטלפון הנייד שלו צלצל. על הקו היו בני משפחתו, מעט נרגשים. הם בישרו לו כי כמה שוטרים הופכים את הבית, כשבידיהם צו חיפוש.

אב המשפחה לא התמהמה, הוא שב על עקבותיו ומיהר לביתו. שם, פגש בשוטרים שנשאו בידיהם צו חיפוש חתום בידי בית-המשפט, שהמילה "סודי" בלטה בתחתיתו.

השוטרים לא דיברו כמעט, אבל הצליחו להכעיס את ר' אלכסנדר, כשהעירו בציניות על הסדר בבית. הם ניסו להוציא את בני המשפחה משלוותם, משוכנע אלכסנדר.

"הם כנראה הגיעו דווקא השבוע, בגלל החתונה של הבן שלנו, משה, שתערך אי"ה מחר - יום חמישי. כנראה שיש להם רצון להפחית מהשמחה שלנו. הם הרי יודעים היטב שאין לנו נשק בבית ושאנחנו לא דוגלים באלימות, חלילה".

השוטרים יצאו עם כמה עשרות כדורים שמצאו, אבל לדברי "אבי הבן", מדובר במשהו שאיננו חריג. "זה טבעי לחלוטין. כמעט אצל כל חייל ניתן למצוא מעט כדורים בבית. אין בזה משהו מיוחד או מעורר עניין. מי שסימן אותנו מחפש שעיר לעזאזל כי המחלקה היהודית בשב"כ גוססת. הם יודעים היטב שעליהם להוכיח הצלחות ולכן "יורים" לכל הכיוונים. כך הגיעו גם אלינו, בדיוק כמו שהגיעו לדוד סיטבון לפני 3 חודשים, אבל גם החבר'ה במשטרה ובשב"כ מבינים היטב שהכל שקר וכזב. הם לא מאמינים במה שניסו להעליל".

אחרי החיפוש המטריד, הגיעו לבסיס בו משרת יעקב כמה חיילים מה"משטרה הצבאית".

אלו דרשו ממנו את מכשיר הטלפון הנייד ולקחו אותו לחקירה, למורת רוחם של מפקדיו.

ממידע שהגיע ל-COL עולה כי השוטרים ביררו האם הוא העביר נשק כלשהוא ל"גורמי טרור יהודים" שינסו לפגוע באמצעותם בערבים, או לפגוע בחיילים שינסו לגרש יהודים מבתיהם. 

אחרי החקירה, הוחזר הפלאפון לחייל החב"די והרמז שנשלח לעברו היה כי הוא ימשיך להשאר תחת מעקב. החוקרים התוודו בפניו שלא מצאו את מה שקיוו לגלות, כלשונם.

מחר, כאמור, תערך חתונת בן המשפחה בכפר-חב"ד, וההערכה היא כי ידידים רבים של משפחת גרופינקל, יגיעו לחזק אותם בעקבות עלילת הדם, גרסת 2010.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.