מערכת COL | יום י"ב חשוון ה׳תשע״א 20.10.2010

"הביון הפקיסטני היה מעורב בפיגועי מומביי"

אחד החשודים המרכזיים במעורבות במתקפת הטרור במומביי טען כי גורמים בשירותי הביטחון של פקיסטן סייעו למחבלים שביצעו את הפיגוע המשולב בבירה הכלכלית של הודו לפני כשנתיים – כך עולה ממסמכים שפורסמו בעיתון הבריטי גרדיאן  לסיפור המלא
מבט לעבר בית חב"ד במומביי. צילום ארכיון: COL

אחד החשודים המרכזיים במעורבות במתקפת הטרור במומביי טען כי גורמים בשירותי הביטחון של פקיסטן סייעו למחבלים שביצעו את הפיגוע המשולב בבירה הכלכלית של הודו לפני כשנתיים – כך עולה ממסמכים שפורסמו בעיתון הבריטי גרדיאן. 
 
הדיווח התבסס על מסמכים מסווגים של ממשלת הודו, שבהם הובאו הפרטים מחקירתו של דיוויד הדלי, אזרח אמריקאי ממוצא פקיסטני שחשוד כי ביצע את איסוף המודיעין לפני הפיגוע במומביי, כמו גם ביעדים נוספים ברחבי הודו.

בחקירתו תיאר הדלי את הפגישות שנערכו בין בכירים בסוכנות הביון הפקיסטנית ואנשי המודיעין הצבאי לבין בכירים בארגון הטרור לשקר אי-טויבה, במטרה לחזק את הקשרים בין הצדדים.

כמו כן טען הדלי בפני החוקרים ההודים ביוני האחרון כי על לפחות שתיים ממשימות המעקב שביצע הוא קיבל תשלום חלקי מהסוכנות הפקיסטנית, וכי הוא דיווח להם באופן שוטף. בין השאר הוא סיפר כי סיפק למפעילו, רב סרן איקבל, עותקים של תמונות וסרטונים שצילם במהלך ביקוריו בהודו.

"לסוכנות הביון לא הייתה אי בהירות בנוגע לצורך לפגוע בהודו", אמר הדלי, שעומד לדין בארצות הברית על פעילות טרור. "המטרה של הסוכנות הייתה לשלוט על הארגונים בקשמיר, לספק להם תחושת הישג ולהעביר את זירת האלימות מתוך פקיסטן להודו".

166 בני אדם נהרגו כאשר עשרה מחבלים פקיסטנים תקפו שורה של יעדים במומביי במשך שלושה ימים בסוף נובמבר 2008, בהם גם בית חב"ד. המחבל היחיד ששרד, אג'מל קסאב, נידון לעונש מוות ואתמול החל ערעורו על גזר הדין.

הודו טענה מאז הפיגוע כי גורמים ביטחוניים בפקיסטן היו מעורבים במתקפת הטרור, אולם באיסלאמבאד הכחישו זאת ודרשו כי ניו דלהי תספק מסמכים שיוכיחו את הטענות. בעקבות הפרסום החדש מסר דובר סוכנות הביון כי ההאשמות הן "חסרות בסיס".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.