מערכת COL | יום י"א חשוון ה׳תשע״א 19.10.2010

תיקון לתיקון: גם יהודים יחויבו להצהיר נאמנות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הינחה: גם המבקשים להתאזרח מכוח חוק השבות יחויבו להישבע אמונים ל"מדינה יהודית ודמוקרטית" • ההצעה החדשה מעוררת התנגדות מצד החרדים  לסיפור המלא
תיקון לתיקון: גם יהודים יחויבו להצהיר נאמנות
אילוסטרציה
ישראל היום

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אתמול כי התיקון ל"חוק הנאמנות" שעורר סערה רבתי בשבועות האחרונים ישונה כך שיחול גם על יהודים שמבקשים אזרחות על פי חוק השבות. 

ההחלטה התקבלה לאחר ששמונה שרים בממשלה התנגדו להצעת החוק המקורית שלא כללה מתאזרחים יהודים ובעקבות מחאה ציבורית בארץ ובחו"ל שהתעוררה עם אישור החוק בממשלה. 

בלשכת ראש הממשלה הדגישו כי "בהצעה המקורית שאושרה נאמר במפורש כי שר המשפטים יכין הצעה שלפיה הצהרת הנאמנות תחול גם על עולים שזכאים לאזרחות על פי חוק השבות וכי הצעה זו תובא לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה".

ואכן נתניהו הטיל אתמול על שר המשפטים יעקב נאמן להכין את הצעת החוק החדשה. ראש הממשלה אמר בעקבות ההכרזה על החלטתו כי "אנו מצפים מכל מי שרוצה להצטרף כאזרח ישראלי שיכיר בהיותה של ישראל מדינת   הלאום היהודית ומדינה דמוקרטית. יש הסכמה לאומית רחבה בציבור הישראלי סביב זהותה היהודית והדמוקרטית של המדינה וזה לא מקרי".

עוד הוסיף רה"מ כי "מדינת ישראל לא נוסדה סתם כך כעוד מדינה. היא נו   סדה כמדינה הריבונית של העם היהודי במולדתו ההיסטורית וכמדינה דמוקרטית שכל אזרחיה היהודים והלא יהודים נהנים משוויון זכויות מלא. כל מי שמבקש להצטרף אלינו צריך להכיר בשני העקרונות הנעלים האלה".

אלא שהחלטה זו עשויה לגרום לנתניהו לא מעט צרות בעיקר בקרב אנשי הסיעות החרדיות. ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הביע התנגדות נחרצת לחוק ואמר כי "במקום שראש הממשלה יעסוק בבעיות האמיתיות של אזרחי המדינה הוא עוסק בשטויות."לדבריו "ההצהרה לא תועיל דבר למדינה או לאזרחיה. אני מתנגד ומקווה שלא יימצא לכך רוב".

ח"כ נחמן שי (קדימה) בירך על החלטתו של נתניהו ואמר כי "ביטול ההפרדה בין יהודים לבין מי שאינם יהודים הוא צעד בכיוון הנכון".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.