מערכת COL | יום י"א חשוון ה׳תשע״א 19.10.2010

רבני צפת מחדשים את החרם: לא להשכיר דירות לגויים

במכתב עליו חתומים רבנים דתיים מצפון הארץ, וביניהם רב קהלת חב"ד בצפת, הרב מרדכי ביסטריצקי, הם קובעים נחרצות כי אין למכור או להשכיר דירה או חלקת אדמה בארץ ישראל לגוי. בין הטענות, המובאות במכתב, מסבירים הרבנים כי המוכר או המשכיר גורם לירידת ערך משמעותית של הדירות הסמוכות  לסיפור המלא
רבני צפת מחדשים את החרם: לא להשכיר דירות לגויים
בתים בעיר העתיקה של צפת ● צילום: מנדי הכטמן, COL

במכתב עליו חתומים רבנים דתיים מצפון הארץ, וביניהם רב קהלת חב"ד בצפת, הרב מרדכי ביסטריצקי, הם קובעים נחרצות כי אין למכור או להשכיר דירה או חלקת אדמה בארץ ישראל לגוי. בין הטענות, המובאות במכתב, מסבירים הרבנים כי המוכר או המשכיר גורם לירידת ערך משמעותית של הדירות הסמוכות.

"במענה לשאלת רבים הננו משיבים שאסור מהתורה למכור בית או שדה בארץ ישראל לנכרי. שנאמר: "ולא תחנם" (דברים ז, ב)". הרבנים מכנים את המשכירים לגויים במילים: "חילול ה'" ו"מחטיאי הרבים".

בהמשך מפרטים הרבנים סיבות שונות לאיסור, ובהן העובדה כי מכירה או השכרה לגוי עלולה להביא ליחסים עכורים עבור השכנים היהודים בכך שהגוי ימרר את חייהם של שכניו.

"ואם הנוכרי הזה מציק לשכניו, כבר התבאר בשולחן ערוך שכל מי שמוכר לו חייב נידוי עד שיסלק הנזק אפילו בדמים מרובים", כותבים הרבנים.

לא ברור מה גרם לרבנים לצאת במכתב כזה ביום בהיר. אולם לפי שמותיהם של החתומים על המכתב המזוהים ברורות עם הימין הדתי, ובראשם רבה של צפת הרב שמואל אליהו, לא קשה לנחש כי המטרה האמיתית של המכתב היא למנוע מכירת נדל"ן לערבים המבקשים לרכוש קרקעות ובתים באזורים יהודיים

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.