מערכת COL | יום י' חשוון ה׳תשע״א 18.10.2010

תאילנד: חב"ד לעזרת אסיר המבקש לרצות עונשו בישראל

אלכסנדר קרבס, יהודי מדרא"פ, יושב בכלא התאילנדי כבר 16 שנים על עבירות סמים ● הוא החל להתחזק בכלא ובתיווך חב"ד פנה לשר הפנים אלי ישי ● כעת החליט השר להעניק לו אזרחות ישראלית כדי שימשיך לרצות את עונשו בישראל לסיפור המלא
תאילנד: חב
הרב וילהלם על רקע בית-הכלא המרכזי בבנגקוק ● צילומי ארכיון: אשר ליצמן ויעקב שוחט, COL

מתי טוכפלד, ישראל היום

האסיר אלכסנדר קרבס יושב בכלא בתאילנד כבר 16 שנים וצפוי להשתחרר רק בעוד 7 שנים. לדרום אפריקה אין הסכם הסגרה עם תאילנד ולפיכך אמור היה קרבס להישאר בבית הכלא התאילנדי למשך כל תקופת מאסרו. 

בחודש פברואר השנה החליט קרבס בעצה אחת עם שליח חב"ד בבנגקוק הרב נחמיה וילהלם לפנות לשר ישי ולבקש ממנו אזרחות ישראלית על מנת שתתאפשר הסגרתו לישראל והוא יוכל להמשיך לרצות את מאסרו כאן. 

במכתב ששלח קרבס לישי כתב כי הוריו הגיעו לדרום אפריקה לאחר שנמלטו מהונגריה שתחת השלטון הקומוניסטי בשנת 1956. עוד ציין קרבס כי "זיכרונותיה של אמי שנאלצה לראות את הוריה נרצחים על ידי הנאצים משפיעים עליה עד עצם היום הזה." 

קרבס לא הרחיב על הנסיבות שבעטיין נעצר ורק ציין כי "באפריל 1994 נעצרתי על עבירות סמים ונשפטתי למאסר עולם. לאחר כמה חנינות עומד מאסרי על 24 שנים. למרבית מדינות המערב הסכמי העברת אסירים לריצוי המאסר במדינתן לאחר שמונה שנים אך בין תאילנד לדרום אפריקה אין הסכם כזה. למעשה אני האסיר הזר המערבי המרצה הכי הרבה זמן בכלא בבנגקוק." 

נוסף על התנאים הקשים שבהם הוא מוחזק החל קרבס בשנים האחרונות גם בהליכי חזרה בתשובה דבר המקשה עליו עוד יותר את השהייה בבית הכלא התאילנדי.

"במהלך מאסרי שמרתי על מנהגי ודיני היהדות", כתב קרבס. "אני מתפלל שלוש פעמים ביום ושומר שבת ככל יכולתי במסגרת המגבלות של הסביבה ומול האתגרים של שמירת הכשרות. "קרבס אף הדגיש כי הוא חש חרטה על עבירות הסמים שביצע וכי במהלך שהותו בכלא עבר שיקום מלא.

הרב וילהלם שעומד בקשר רציף עם קרבס פנה בעצמו לישי וציין כי "מביקוריי בבית הכלא מדי שבוע למדתי על כך שהכלא כאן ממש קשה. מדובר על עשרות אסירים בכל תא בלי מיטות המזון המוגש להם הוא ממש מועט והתנאים קשים ביותר. "וילהלם הוסיף עוד כי "אם לכל אסיר קשה בכלא כאן הרי שלאלכסנדר קשה שבעתיים מכיוון שבעשר השנים האחרונות הוא החל לשמור מצוות ללא שום תועלת גשמית שיוצאת לו מזה. להפך זה רק מקשה עליו את החיים בכלא."וילהלם אף התחייב בפני ישי כי תנועת חב"ד תפרוש את חסותה על קרבס אם יגיע לישראל. 

השר ישי החליט להיעתר לפנייתו של קרבס ובשבוע שעבר פנה לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ וביקש את אישורו כמתחייב בהסכם ההסגרה להביא את קרבס להמשך ריצוי עונשו בישראל. במכתבו לאהרונוביץ ציין ישי כי "על פי הנתונים שהובאו בפניי מדובר באדם שעבר שינוי מהותי ואינו מהווה סכנה לחברה אלא הוא חדור מרץ חיובי ורצון לסייע מתוך ניסיונו לאלה הנמצאים במצבים דומים למצבו."  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.