מערכת COL | יום ו' חשוון ה׳תשע״א 14.10.2010

המדען שפוטר מדבר: "דברי הרבי בענייני מדע הותירו בי חותם"

"הוא מסוכן למדינה יותר מאשר אחמדינג'אד", כתבו עליו 'האנשים החושבים' ● בצעד שלא היה דוגמתו, עצר נשיא האוניברסיטה העברית את הלימודים כמחאה על דברי המדען הראשי ● מה הוא בעצם אמר שפוטר מתפקידו בגלל דבריו בעניין האבולוציה? ● בשיחה נוקבת ומרתקת עם 'כפר חב"ד', מגולל ד"ר גבי אביטל, האיש שגם המציא את המונח 'דימוקטטורה משפטית', את דעותיו והשקפותיו, וגם מגלה מה עומד מאחורי הסערה הגדולה ● "כבר בראשית דרכי המדעית נתקלתי בכתבים של הרבי בענייני אמונה ומדע שהותירו בי חותם עמוק ולמדתי מהם הרבה מאוד" לקטעים מהראיון
המדען שפוטר מדבר:
"דברי הרבי השאירו בי חותם". ד"ר אביטל בראיון ל"כפר חב"ד", השבוע

אהרן-דב הלפרין

היה זה לפני יותר ממאה שנה, כאשר הרבי היה ילד ב'חדר'. יום אחד סיפר לו מישהו על כך שהמציאו את תיאוריית האבולוציה המכונה 'תורת ההתפתחות', והממציא, המדען דארווין, טוען כי האדם 'התפתח' מהקוף.

הרבי, בעודנו ילד כאמור, נסער מהרעיונות הכפרניים ולא הבין איך מעיזים לומר דבר כה מופרך. המלמד, שהבחין בסערת נפשו של הילד הקטן – כך סיפר הרבי לימים – הרגיע אותו באומרו: "מה אכפת לך? לך יש את ה'יחוס' הנעלה שלך, ואם הם גאים ב'יחוס' שלהם אל הקוף, יהי להם אשר להם"...

מאז, במשך שנים רבות, פעל הרבי בדרכים שונות ומגוונות להשריש ולהחדיר בלב רבים וטובים את האמונה הטהורה והנאמנה בבריאת העולם על ידי הקב"ה, בששת ימי בראשית, כמסופר בתורה.

בשורה של שיחות ואגרות קודש מבהיר הרבי שלל נושאי-יסוד בנושא גיל העולם, בריאה יש מאין, ובין השאר מתייחס בהרחבה לתיאוריית ה'התפתחות מהקוף' ומסביר ומבהיר עד כמה היא מופרכת מכל וכל.

דברי הרבי, בעברית ובאנגלית, הגיעו עם הזמן לחוגים נרחבים ובהם גם לאנשי מדע ידועים. אחד מהם הוא האיש שעלה לכותרות בשבועות האחרונים, המדען הראשי של משרד החינוך, ד"ר גבי אביטל, שפוטר מתפקידו בקול רעש גדול, בגלל שהעז להטיל ספקות בתיאוריית דארווין...

במדינה בה פרופסורים בעלי עמדות בכירות באוניברסיטאות משמיעים דעות בעד האויב הערבי ונגד בני עמם, ומנהלים תעמולה בעולם נגד ישראל, מבלי שאיש ימחה בעדם –  היה מקום להניח כי לפחות בשם 'חופש הביטוי' גם ד"ר אביטל, שהוא יהודי שומר מצוות, יהיה רשאי להביע את דעותיו ללא היסוס. אך לא. ד"ר אביטל, שבשל כישוריו המדעיים שאינם שנויים במחלוקת, נתמנה לתפקיד הבכיר של המדען הראשי במשרד החינוך – התבשר לפני כשבועיים, כי שר החינוך מר גדעון סער (איש הליכוד, להזכירכם) החליט לפטרו בשל... דעותיו בנושא זה ובעוד אי אלו נושאים. דעות לא פופולאריות בעיקר בחוגי השמאל.

ד"ר אביטל ערך השבוע ביקור במערכת 'כפר חב"ד' – שהוא נמנה על קוראיו הקבועים – ובמסגרתו נענה לבקשתנו לשמוע את דעותיו ועמדותיו ממקור ראשון.



מה היה כל-כך נורא בדברים שהשמעת שהביאו להחלטה חסרת-התקדים לפטר אותך מתפקיד המדען הראשי של משרד החינוך?

מדובר במספר תחומים ואחד המרכזיים שבהם הוא עמדתי הברורה – לא רק כיהודי מאמין ושומר מצוות, אלא גם כמדען - כי שיטת דארווין (שבעיניי מופרכת לחלוטין) לא יכולה להילמד בבחינת 'כזה ראה וקדש', ואם מלמדים אותה בבתי הספר, חובה לספר לתמידים במקביל גם על התיאוריות המדעיות הפורכות ומתנגדות לכך. כולל, כמובן, האמונה היהודית שהעולם נברא על ידי אלוקים בששת ימי בראשית.

האם עולם המדע לא מאוחד כולו סביב 'תיאוריית דארווין'?

בהחלט לא. הרי סוף סוף, גם ל'תורת ההתפתחות' אין פתרון מדעי מניח את הדעת. למשל, אין הסבר לגבי המעבר בין דומם לחי.

דארווין ניסה להניח תורה סדורה שתסביר איך התחילו החיים על פני האדמה. הוא סיווג את הכול לפי משפחות ומינים וקבע בסיס שלפיו היה תהליך התפתחות של הרבה שנים, ורק החזקים נשארו והאדם הוא יצור שהתפתח מאב קדמון קופי משותף.

השאלה המרכזית על התיאוריה הזו היא: אם זה נכון, איפה כל המאובנים שאמורים לייצג את חוליות הביניים בהתפתחות הזו? הביולוגים אומרים שהם יימצאו, אבל בינתיים אין; שנית, אם כל כך טוב להיות אדם, למה יש עדיין קופים?

כתוצאה מהשאלות הללו (שרק נגעתי בהן וגם לא בקצה המזלג) ושאלות כבדות אחרות – שללו ושוללים רבים מבכירי המדע, בתוקף רב, את ההחלטה שמוצאנו מהקוף...

המסקנה מכל זה היא שהבריאה הראשונה היתה על ידי האלוקים, כפי שמיטיב להסביר הרבי מליובאוויטש, שכבר בראשית  דרכי המדעית, לפני שנים, נתקלתי בכתבים שלו בענייני אמונה ומדע שהותירו בי חותם עמוק ולמדתי מהם הרבה מאוד.

גם בנושא הזה של דארווין?

בוודאי. אגב – באשר לדברי הרבי שגם המדע מציע למעשה השערות בלבד ואיננו מתיימר לטעון שהתיאוריות שלו מדויקות –  מעניין להזכיר שדארווין עצמו כתב פרק שלם בספרו בשם "החסרונות בתיאוריה שלי" אלא שאת זה כצפוי לא אוהבים לצטט.

לראשונה התוודעתי לדברי הרבי בספרו של הפרופסור משה טרופ על הבריאה ומוצא המינים, גם פרופסור ברנובר מביא בספרו את דבריו הנפלאים והבהירים של הרבי בנושא בריאת העולם.

חשוב לציין גם את התשובה והשיטה הבהירה מאוד של הרבי (בנוסף לעצם הפרכת התיאוריה): כשם שהכול מודים שאדם הראשון נברא כמבוגר וגם כשהיה בן יום אחד היה נראה כאדם בוגר, כך לגבי תיאורית ההתפתחות. גם מי שרוצה ומתעקש לקבל אותה חייב להסכים כי יתכן שה' ברא יצורים שבעת בריאתם היו כאילו  שכבר 'התפתחו' שנים רבות ועברו הליכים שונים. לכן ההוכחות המדעיות כביכול על גיל העולם (גם לאלו שהחליטו שאסור לפקפק בהן...) אינן סותרות כלל את מה שנאמר בתורה על גיל העולם. העולם נברא בדיוק לפני 5771 שנים, אלא שהוא נברא ב'גיל' שמתאים למיליארד שנים כביכול...

המשך הראיון המאלף – השבוע ב'כפר חב"ד'

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.