מערכת COL | יום ד' חשוון ה׳תשע״א 12.10.2010

הכנסת אישרה הקמת מרכז הנצחה לזכר שז"ר: "רגע היסטורי"

חבר-הכנסת, זבולון אורלב ביחד עם חבר-הכנסת זאב אלקין וחבר-הכנסת דניאל בן סימון העבירו היום בקריאה שנייה ושלישית חוק להנצחת דמותו ופועלו של הנשיא השלישי של ישראל, זלמן שז"ר ● הנצחתו תעשה על ידי הקמת מרכז הנצחה חינוכי ● שז"ר, חסיד חב"ד, זכה ליחס נדיר של קרבה מיוחדת מהרבי, יחס שבא לידי כאשר הרבי יצא לקבל את פניו כשהגיע לביקור ב-770 לסיפור המלא
הכנסת אישרה הקמת מרכז הנצחה לזכר שז
יחס נדיר מהרבי: שז"ר במפגש עם הרבי

מאת כתב COL

חבר הכנסת, זבולון אורלב (הבית היהודי-המפדל החדשה) ביחד עם חבר הכנסת זאב אלקין וחבר הכנסת דניאל בן-סימון העבירו היום בקריאה שנייה ושלישית חוק להנצחת דמותו ופועלו של הנשיא השלישי של מדינת ישראל, זלמן שז"ר.

שז"ר, חסיד חב"ד, זכה ליחס נדיר של קרבה מיוחדת מהרבי , יחס שבא לידי כאשר הרבי יצא לקבל את פניו כשהגיע לביקור ב-770. שז"ר גדל כבן למשפחת רובשוב החב"דית ונבחר לנשיא השלישי. בעת ההיא, חב"ד השמחה היתה גדולה על בחירתו.

הנצחתו תעשה על ידי הקמת מרכז הנצחה חינוכי כפי שנעשה בעבר עבור דמויות מרכזיות נוספות – נשיאים וראשי ממשלות, כגון: חוק יד יצחק בן-צבי, חוק המרכז להנצחת זכרו של יצחק רבין וחוק להנצחת זכרו של מנחם בגין.

ח"כ אורלב אמר לערוץ שבע, כי "זהו רגע היסטורי וחשוב עבור אלה השואפים לחינוך ערכי העם והארץ לדורות הבאים. מטרתו המרכזית של פעילות המרכז יהיה - חקר והפצה של תולדות העם היהודי בתפוצות. פעילות בה עסק הנשיא שז"ר במקביל לפעילותו הציבורית והפוליטית".

ח"כ אלקין: "זהו רגע היסטורי לחקר ההיסטוריה היהודית במדינת ישראל. בעידן ההפרטות אין יותר סמלי מכך שמדינת ישראל שומרת על ההיסטוריה של עמנו ומולדתנו".

עד היום פעל מרכז שזר כעמותה פרטית. החוק מסדיר את המעמד החוקי של המרכז ומגדיר את מחויבות המדינה כלפיה כפי שיש כלפי המרכזים שהוזכרו לעיל.

החוק המוצע, גובש בתמיכת הממשלה, שהכירה בחשיבות העיגון החוקי של פעילות מרכז זלמן שזר, ותוך שיתוף פעולה ראוי לציון עם משרדי הממשלה השונים.

וועדת החינוך של הכנסת תדון היום בהצעת חוק של המרכז להנצחת זכרו של הפרזידנט מר שניאור זלמן שז"ר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.