מערכת COL | יום ד' חשוון ה׳תשע״א 12.10.2010

קבוצות בינלאומיות ב'עולם הקבלה' של צפת

בשבוע שעבר, פרשת נח, נרשמה פעילות שיא עם קבוצות תיירים מכל קצווי תבל, במרכז המבקרים 'עולם הקבלה', שמפעיל המרכז הבינ"ל לקבלה, בניהולו של הרב איל ריס בצפת ● בין הקבוצות בעלות האוריינטציה ה'דתית' שהתארחו במרכז בשבוע שעבר: קבוצת 'מאמינים לותרנים' מארה"ב, קבוצת 'מאמינים אנגליקנים' מבריטניה, קבוצה של 'פעילים רוחניים' מברזיל, קבוצת תלמידי הפקולטה התיאולוגית 'ולדנסיאן' ברומא, ועוד  לסיפור המלא
קבוצות בינלאומיות ב'עולם הקבלה' של צפת
פיזיקאים במרכז הקבלה

בשבוע שעבר, פרשת נח, נרשמה פעילות שיא עם קבוצות תיירים מכל קצווי תבל, במרכז המבקרים 'עולם הקבלה', שמפעיל המרכז הבינ"ל לקבלה, בניהולו של הרב איל ריס בצפת.

לאחר ארבעה ימים של פעילות אינטנסיבית בשמחת תורה ושבת בראשית, בה אירח המרכז הבינ"ל לקבלה 80 צעירים יהודים ממכסיקו, להקפות שמחת תורה ופעילות לימודית וחוויתית, ובנוסף אירגן הקפות חגיגיות כבכל שנה, במלון היוקרתי 'כנען ספא' בצפת, המשיך שבוע גדוש בפעילות תיירותית עם קבוצות בינלאומיות רבות במספרים חסרי תקדים.

"בכלל", מציין הרב איל ריס, "בהשגחה פרטית, זה כבר מספר שנים שהשבוע של פרשת נח, מתאפיין בביקורים של קבוצות 'בני נח' במספרים גדולים".

הקבוצות שביקרו בשבוע שעבר, משתייכות למספר קטגוריות תיירותיות: תיירות דתית, תיירות רוחנית, משתתפי כנסים בינלאומיים, תיירות משולבת אזורית, ועוד.

בין הקבוצות בעלות האוריינטציה ה'דתית' שהתארחו במרכז בשבוע שעבר:
קבוצת 'מאמינים לותרנים' מארה"ב, קבוצת 'מאמינים אנגליקנים' מבריטניה, קבוצה של 'פעילים רוחניים' מברזיל, קבוצת תלמידי הפקולטה התיאולוגית 'ולדנסיאן' ברומא, ועוד.  קבוצות אלה הביעו התעניינות בעיקר ברקע התנ"כי של הרוחניות היהודית וקיום מצוות בני נח.

קבוצות מה'תיירות האיזורית' היו קבוצות אקדמאים מארה"ב, משני אירגונים השולחים לארץ כ- 200 קבוצות בשנה, דרך משרדים הפועלים מקהיר שבמצרים. קבוצות אלה מתעניינות בעיקר ברקע ההיסטורי, התרבותי והרוחני של האיזור, והתעניינו לשמוע על החזון והחשיבות האוניברסלית של מצוות בני נח.

קבוצה מיוחדת של מבקרים מהעולם הייתה של 50 מדענים מחמש יבשות, ובהם שני חתני פרס נובל, שהגיעו לביקור במסגרת כנס מדעי בנושאי ביולוגיה וכימיה. קבוצה זו הביעה התעניינות מיוחדת בתכני הקבלה הצפתית המקורית, ובהקשרים שבין החכמה העתיקה למדע המודרני.

השבוע שעבר נחתם בביקור של תלמידי המורה הרוחני הבינ"ל המפורסם ג'ר ליונס. מעבר ללימוד תכני הקבלה הצפתית ומצוות בני נח, נהנו המורה הרוחני ותלמידיו לתרגל מדיטציה מיוחדת, שכללה התבוננות מודרכת בתכליתו הרוחנית של האדם, בהנחייתו של הרב איל ריס.

כל קבוצות המבקרים ומשתתפי התכניות, נהנו מצפיה בסרטי הקבלה שהפיק המרכז הבינ"ל לקבלה והמוקרנים ללא הפסק בשפות השונות: עברית, אנגלית, ספרדית ורוסית. גם מערכי השיעורים, ההרצאות והמצגות מועברים ברמה גבוהה, ומותאמים לרמה של התיירות המודרנית.

לצפיה בערוץ הסרטים של המרכז הבינ"ל לקבלה (14 סירטונים): לחצו כאן

מעבר לחוויה התיירותית, המשתתפים לוקחים עימם גם חומר לימודי חשוב וממשיכים את הקשר עם המרכז דרך אתר האינטרנט המנוהל ב- 6 שפות שונות (!).

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.