מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תשע״א 08.10.2010

המשט היהודי שכן הגיע ליעדו ● דיווח וגלריה

פעילות עניפה שלא ראתה צפון קפריסין שנים רבות ● השליח הרב חיים הלל אזימאוו ו'התמימים השלוחים' הגיעו לכל יהודי בכל פינה ● על היהודי שברח כמו יונה הנביא ועל היהודי שעשה את הדרך באוניה ● האימייל המרגש שקיבל השליח בערב חג ושמחת התורה שפרצה את הגבולות אל רחובות האי לסיפור המלא 
המשט היהודי שכן הגיע ליעדו ● דיווח וגלריה

הרוחות שמסעירות את מימי הים התיכון בחצי שנה האחרונה מאז המשטים הפרובוקטיביים של ערבים ולהבדיל יהודים אכולי שנאה עצמית, נשבו גם אל חופי צפון קפריסין, מהם ישנן אוניות שהגיעו אל יעדן ומהם שנעצרו בלב ים בפעילות ביטחונית מוצלחת.

המשט היהודי של השליח והתמימים שעימו אל ליבם של אלפי היהודים המתגוררים או מבקרים במדינת צפון קפריסין הנמצאת בשליטה תורכית, הגיע ב"ה אל יעדו במלוא עוזו.

פעילות עניפה למן ימי הסליחות ועד לאחרי שבת בראשית הניבו תוצאות מרגשות ומפעימות.

אל תיבות הדואר של כל היהודים המופיעים ברשימה האקסקלוסיבית של "יהודי צפון קפריסין" או אל מאות הידידים והתומכים של בית חב"ד ברחבי העולם, נשלחו מעטפות מהודרות שהכילו הפתעה מרגשת. הלוח היהודי הראשון של חב"ד במדינה.

לוח מעוצב ומעוטר, עם שלל פרסומות לעסקים מקומיים, תאריכים חשובים לאורך השנה כולה, וזמני השבת והחג לשנת ה'תשע"א. תגובות נלהבות זרמו מכל עבר. רעיון מלהיב היה 'הקדשת יום' של חברים ותומכים שבזכות תרומה לפעילות חב"ד הברוכה בצפון קפריסין זכו ביום על שמם ולזכותם או לזכות יקיריהם.

מייל מרגש

את הערב הראשון של השנה היהודית החדשה, חגגו באולם בית חב"ד רחב הידיים שנערך למופת כיאה לפתיחה של שנה חדשה, והאווירה הייתה מרוממת קדושה ומיוחדת.

לאחר התפילות בימי החג יצא השליח לעבר המלונות שהיו עמוסים ביהודים תיירים ומטיילים מהארץ ומהעולם וזיכה אותם במצוות החג, בתקיעת שופר. קרוב לארבע מאות איש ואישה זכו לשמוע את קול השופר שהדהד ברחבי העיר.

בערב היום הקדוש, יום כיפור, מצא השליח בתיבת הדואר האלקטרוני שלו מכתב מרגש מגברת עליזה סלונים, יהודיה קשישה המתגוררת באי מזה 70 שנה:

אל השליח של חב"ד – הרב אזימוב היקר,
אני רוצה להודות לך. אני אישה פשוטה, על הערב המיוחד של ראש השנה, מעולם לא חגגתי בכזו שמחה ובכזו חדווה את ראש השנה היהודי.

הכול היה באמת מאורגן היטיב, חשבתם על כל הפרטים, להעניק לכולנו את מקסימום החוויה היהודית. ושוב מעומק הלב תודה רבה.

אם לא בזכותכם, הייתי יושבת לבד בודדה ועצובה בבית. אין לי חברים יהודיים בגילי בעיר. ואתם קרן האור שלי בחיים שעוד נותרו לי לחיות.

תודה רבה מיוחדת לאשתך הנהדרת, ידידה טובה שלי, מיטב האיחולים והברכות היהודיות לך ולמשפחתך לשנה הקרובה.

בכבוד רב
עליזה

נשמה שהתעוררה

במשך חודש תשרי, הצטרפה קבוצת תמימים, שהקימו ישיבה לכל דבר במדינה, לראשונה מאז החלה פעילות חב"ד במקום. הם למדו בעצמם, ועם בעלי בתים ואורחים, ארגנו פעילות לנוער ולמבוגרים, נוכחותם הביאה תרומה עצומה להפצת היהדות ומעיינות החסידות בכל מקום בו שהו יהודים

ביום הכיפורים גדשו את מבואות בית חב"ד עשרות יהודים שנקודת היהדות שלהם מתעוררת ביום קדוש זה, ובבית חב"ד של צפון קפריסין היה המקום האידיאלי לשהות בו.

השליח הרב חיים הלל אזימאוו מספר על תגובה מרגשת של נשמה יהודית שהתעוררה ביום הכיפורים: "לתפילת 'כל נדרי' הצטרף יהודי מבית-שמש בשם יוני. לאחר התפילה ביקשתי ממנו באם יוכל לבא גם בבוקר, למקרה שנזדקק לו למניין בשעת תחילת התפילה. הוא השיב לי שבשביל מניין הוא מוכן להצטרף, אבל ברגע שיש יותר מעשר הוא עוזב.

"ב"ה הגיעו הרבה יותר אבל הוא לא הסכים לעזוב ונשאר עד לסוף תפילת מוסף. לאחר ההפסקה הקצרה, כשחזר אחרי הצהרים לתפילת מנחה סיפר לי כי כוונותיו היו מאוד שונות. הוא הגיע לכאן מהארץ במיוחד בשביל לברוח מאשתו שחזרה בתשובה ולא היו כל כוונות להשתתף בתפילות. אבל נהנה מהאווירה הביתית. הוא ממשיך ומפרט, שכשביקשתי ממנו לחזור בבוקר אז הוא החליט גם לשמור על קדושת היום עד הבוקר, אבל כל כך נהנה מהתפילה שהחליט לשמור בקדושה את כל ה 26 שעות של צום יום כיפור. הוא סיכם במילים קצרות:

"כבוד הרב תעשה לי טובה, במוצאי יום כיפור תתקשר לאשתי, לספר לה שהייתי בבית הכנסת ביום כיפור, כי לי היא לא תאמין"...

עוד אנקדוטה מרגשת: "הגיע לתפילת כל נדרי גם היהודי מחיפה שהתקרב לחב"ד בזכות צלחות הצולנט. סיפורו נפרס בארוכה בעיתון כפר חב"ד בכתבה שהתפרסמה לאחרונה (הוא הגיע באונייה מהארץ, נסיעה של תשע שעות ובמוצאי יום כיפור כבר חזר בחזרה) כששאלתי אותו מדוע הרחיק נדוד לחגוג את יום כיפור, אמר שכאן מכירים את היהדות לה הוא זקוק!"

לבד מבניית הסוכה המרכזית בחצר בית חב"ד, בנו התמימים סוכות למהדרין בבתי יהודים המתגוררים ברחבי צפון קפריסין, ודאגו למשלוח של ארבעת המינים, לבית חב"ד ולמבצעים בכל רחבי המדינה.

הסוכה רחבת הידיים לא הכילה את כל המטיילים והמקומיים, והארוחות התחדשו מידי כמה שעות, מרגע כניסת החג ועד אשמורת הראשונה באו יהודים לברך "לישב בסוכה" וליהנות ממטעמי החג שהכינה השליחה הרבנית דבורה לאה אזימאוו.
בימי החג הראשונים קיימו התמימים תהלוכות שמחה של כמה שעות, וזיכו המונים בארבעת המינים במלונות, באזורי התיירות ההומים.

בימי חול המועד נערכה בבית חב"ד תפילת שחרית וארוחת בוקר בסוכה ובמשך היום סבבו התמימים והשליח בכל האיזור ודאגו להגיע לכל יהודי ולזכותו במצוות 4 מינים ולשוחח איתו בדברי תורה על חג הסוכות ומעלתו.

גולת הכותרת הייתה השמחה הרצופה והמתמשכת של שמיני עצרת שמחת תורה ושבת בראשית, שלושה ימים ולילות של שמחה רוחנית וגשמית, הריקודים פרצו את גבולות בית חב"ד, ו"הרחוב" של צפון קפריסין רקד.

יהודי המתגורר במרכז הארץ, ונוהג ללכת לבית הכנסת גם במקום מגוריו, ניגש אל השליח בין סיום 'וזאת הברכה' לתחילת 'בראשית ברא', בידיו כוסית לחיים בעיניו דמעות של התרגשות ובפיו המשפט הבא: "שמחת תורה עם האברכים ועם הבחורים של חב"ד אי אפשר להחליף בשום דבר, אני כבר 50 שנה משתתף בהקפות אבל אף פעם לא שמחתי כל כך".

המכירות של פסוקי 'אתה הראת' ושל ההקפות, התנהלו ביד רמה וברוח חב"דית שמיחה על ידי השליח, כשהקניות התבצעו באמצעות החלטות טובות על הוספה בתורה ובמצוות, קרוב לשלוש מאות החלטות חדשות קיבלו על עצמם היהודים במהלך החגים והשמחה.

הפעילות העניפה התבצעה הודות לתמיכה של הידידים והמסייעים ובראשם הרה"ח ר' משה יהודא קוטלרסקי סיו"ר המרכז לעניני חינוך, ועמו איתו אחיו ר' מנחם מענדל קוטלרסקי שיחיו, העומדים לימין חב"ד בצפון קפריסין במשך כל השנה כולה. וכמובן בעזרתם של התמימים שהגיעו לצפון קפריסין לחגוג את חודש החגים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.