מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תשע״א 08.10.2010

ראש מנהלת השירות האזרחי: אסייע למוסדות חב"ד

ראש מנהלת השירות האזרחי, מר שר-שלום ג'רבי, סייר השבוע בכפר-חב"ד כדי ללמוד לעומק את מתכונת שילוב השירות האזרחי במסגרת מוסדות חב"ד. לאחר שביקר במוסדות חב"ד ונפגש עם נציגי אגודת חסידי חב"ד הצהיר מר ג'רבי כי יפעל להרחבת מספר המוסדות שבהם ניתן להפעיל את מסגרת השירות האזרחי שאגודת חסידי חב"ד, בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, פועלת להרחבת מספר מוסדות חב"ד שבהם ניתן יהיה לקלוט משרתי שירות אזרחי לדיווח ולתמונות
ראש מנהלת השירות האזרחי: אסייע למוסדות חב
צילום: ברלה שיינר, COL
ראש מנהלת השירות האזרחי, מר שר-שלום ג'רבי, סייר השבוע בכפר-חב"ד כדי ללמוד לעומק את מתכונת שילוב השירות האזרחי במסגרת מוסדות חב"ד. לאחר שביקר במוסדות חב"ד ונפגש על נציגי אגודת חסידי חב"ד הצהיר מר ג'רבי כי יפעל להרחבת מספר המוסדות שבהם ניתן להפעיל את מסגרת השירות האזרחי.

אגודת חסידי חב"ד, בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, פועלת להרחבת מספר מוסדות חב"ד שבהם ניתן יהיה לקלוט משרתי שירות אזרחי. לאור זאת הוזמן ראש המנהלת לכפר-חב"ד, כדי לדון בדרכים השונות להכשרת מוסדות חב"ד נוספים לקליטת בחורים ואברכים לשירות אזרחי.

את הסיור ארגנו הרב אריאל למברג, מזכ"ל אגו"ח, והרב צבי יהודה פז, מנהל קשרי החוץ באגו"ח. אל מר ג'רבי נתלווה הרב נחום בנדיקט, ידיד חב"ד הפועל רבות למען קירוב המגזרים השונים בעם ישראל, והמייעץ למנהלת השירות האזרחי.

במסגרת הסיור ביקר ראש המנהלת במוסדות 'אור שמחה' והתרשם מהעבודה האדירה הנעשית במקום. את פניו קיבלו מנהל המוסד, הרב זאב סלווין, והרב יוסי קליין, אשר הסבירו לראש המנהלת את הצרכים השונים של המוסד ואת התועלת הרבה שבהפניית משרתי שירות אזרחי נוספים למקום.

מר ג'רבי פנה בחביבות רבה אל הילדים והתעניין בעבודתם של משרתי השירות האזרחי, ואף התגלה כבר סמכא בכל הקשור לנושאי רווחה ותקציבים, לנוכח תפקידיו הקודמים כראש מטה שר הרווחה וכמזכ"ל המפד"ל. כך השיא עצות רבות לראשי אגו"ח בנוגע להשגת תקציבים לפעילות מוסדות חב"ד.

בהמשך סייר ראש המנהלת בבית אגו"ח - 770, ראה קטע וידאו על מנהיגותו של הרבי ואף הזכיר את הקשר המיוחד שהיה לסבו, רב הכותל, הרב מאיר יהודה גץ זצ"ל, עם הרביף ועל חלופת המכתבים בין השניים בנוגע לחפירות מתחת הר הבית. את פניו של ראש המנהלת קיבלו הרב מנחם ברוד, דובר חב"ד, והרב מנחם לאטר, מנהל בית אגו"ח - 770.

בדיון שהתקיים לאחר מכן החמיא מר ג'רבי לחב"ד על פעילותה למען עם ישראל ועל פועלה כגשר בין הציבור הרחב ובין העולם הדתי-חרדי. ראש המנהלת הכיר בחשיבות הרבה שבהבטחת תנאים הולמים לבני השירות האזרחי, ואמר כי הוא רואה במסגרות חב"ד ברחבי הארץ פלטפורמה מצויינת לשירות שכזה.

בתוך כך הבטיח ראש המנהלת לפעול להכשיר מוסדות חב"ד רבים נוספים לקליטת משרתי שירות אזרחי ולסייע ככל יכולתו להורדת גיל השירות, כדי להגדיל את מספר המשרתים. עוד גילה כי בכוונתו להבטיח שכל משרת בשירות אזרחי יזכה גם לתעודת מקצוע בסוף השירות, כדי שיוכל לצאת אל השוק האזרחי מתוך מוכנות גבוהה יותר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.