מערכת COL | יום כ"ט תשרי ה׳תשע״א 07.10.2010

פשע בלוד? אליעזר שולמן ממליץ: "בואו ללוד, זה כדאי. מניסיון"

כשאני קורא את כותרות העיתונים, ומתוודע להמשך ההקפאה בפועל בשטחי יהודה ושומרון כשכל בניה מסיבית הדורשת את אישור שר הביטחון נותרת בקיפאונה המוחלט, נעשה לי ברור כי השידוך בין לוד לחרדים, עשוי להיות ישועה ללוד וישועה לחרדים ● העיתונאי אליעזר שולמן, סגן עורך "משפחה" ותושב שיכון חב"ד, ממליץ לטור המלא
פשע בלוד? אליעזר שולמן ממליץ:
שולמן על רקע העיר לוד (צילומים: ברלה שיינר, COL ומאיר אלפסי)
אליעזר שולמן, משפחה

עור מגוריי לוד, עלתה השבוע לכותרות. קולם של קומץ קטן מתושבי העיר נשמע ברמה בראש הכותרות, כשהם זועקים מרה נגד ההשתלטות החרדית העתידית על העיר, ונגד האפשרות ששכונת אחיסמך שהליך שיווקה נראה קרוב מתמיד, תהפוך כולה חרדית.

לוד, למי שלא יודע הינה עיר החווה בשנים האחרונות הגירה שלילית מסיבית מצד תושביה היהודיים שאינם שומרי תורה ומצוות. מי מהם שרק יכול לוקח את רגליו, ילדיו וצרורותיו ונס על נפשו לאחת הערים הסמוכות, איש לפי עושרו, למודיעין, לשוהם, להרצליה או לסביון. התחושה שהעיר הולכת ומדרדרת כשפניה היפים משכבר אינם עוד, ברורה ושלטת בעיר.
 
כשאני קורא את כותרות העיתונים, ומתוודע להמשך ההקפאה בפועל בשטחי יהודה ושומרון כשכל בניה מסיבית הדורשת את אישור שר הביטחון נותרת בקיפאונה המוחלט, נעשה לי ברור כי השידוך בין לוד לחרדים, עשוי להיות ישועה ללוד וישועה לחרדים.

העיר שרוב בניה ובנותיה יודעים את שעובר עליה, ושרואים לנגד עיניהם את השתלטות הערבים והפשע על העיר, ייצאו נשכרים משכונה חרדית גדולה חזקה ומגובשת שתהווה תריס בפני גלי פשיעה וגלי בני הנכר העלולים להציף את בעיר, והציבור החרדי מצידו ייצא נשכר מכך שיתאפשר לילדיו הנאנקים במחסני בני ברק ובחניוני ירושלים להגיע לכדי קורת גג מכובדת במרכז הארץ (15 דק' מבני ברק. 40 דק' מירושלים) במחירים הגיוניים וסבירים.

קולם של המעטים המצליחים להגיע באמצעים מניפולטיביים לראש הכותרות, עשוי לסחוף אחריו אחדים מקברניטי העיר, תפקידנו, ותפקיד נציגינו בממסד, למנוע זאת.

מושב החורף שיפתח בכנסת בשבוע הבא, יזמן להם לנציגינו מאבקים למכביר, הזירה המדינית מבעבעת כשהיא גוררת אחריה את הזירה הביטחונית שעשויה להפוך לזירת דמים עם התקדמות התהליך המדיני, זירות מלחמות הדת והמדינה מאיימות גם הן להתלקח כשסוגיות דוגמת חוק טל וסוגיות הגיור והליבה יוטלו לפתחה של הכנסת והממשלה כבר בחודשים הקרובים, אולם למרות הכול, אסור להם, לנציגינו לשכוח את המאבק במצוקת הדיור.

נכון; אולי קל הרבה יותר לזכות לכותרות על הכרזה כזו או פעילות אחרת, אבל הפעילות האמיתית, הסיזיפית, זו שאינה מזכה את בעליה בסופרלטיבים יומיומיים, היא זו שבסופו של דב משמעותית הרבה יותר.

פתרון הדיור הזמין ביותר לציבור החרדי כרגע היא העיר לוד. חלומה של העיר חריש הולך ומתעכב, כשרק ההתמודדות עם 1500 ההתנגדויות שנכרכו בה עשויה לארוך חודשים ארוכים, והליך שיווקן של הקרקעות ברמת בית שמש ג'2 רחוק גם הוא עדיין. פרויקט אחיסמך שבלוד לעומתן, עבר את מרבית ההליכים, ועם עוד קצת לחץ, הוא יכול לצאת לפועל כבר בטווח הקצר.

בואו ללוד. מניסיון אישי. זה כדאי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.