מערכת COL | יום כ"ח תשרי ה׳תשע״א 06.10.2010

אלפי יהודים זכו לחוות את החגים בעיר ורנה ● תמונות

לקראת חג סוכות נבנו בורנה על ידי השליח הרב יוסי הלפרין שתי סוכות גדולות אחת באזור חולות הזהב ואחת בחצר בית הקהילה היהודית בעיר. בשני המקומות נערכו כינוסי חג גדולים, כאשר בבית הקהילה השתתפו כמאה מבני הקהילה וברכו על ארבעת המינים ועל הישיבה בסוכה, רבים מהם לראשונה בחייהם  לסיפור המלא
אלפי יהודים זכו לחוות את החגים בעיר ורנה ● תמונות

ראש השנה, לאחר תפילת ערב חג מרוממת, בהשתתפות 400 איש וסדר הברכות שפותחות את השנה החדשה, התיישבנו  חמישים איש, משפחות ובודדים לסעודת חג בבית חב"ד כאשר באמצע הסעודה נכנסו זוג דוברי רוסית שאמרו שהם יהודים מסן פטרבורג וברכו בשנה טובה, השליח הרב יוסי ניגש אליהם עם תפוח בדבש ואמר איתם את הברכה מילה אחר מילה, ברוך אתה ה' ואז האישה צעקה "יה איזניו" שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד ואכלה את התפוח בדבש, ההתרגשות הייתה גדולה, מעיני רבים ירדו דמעות ואז פצחנו בשירה אדירה עם ישראל חי!

(מיומנו של מטייל)

ליל היום הקדוש, יום כיפור, הבית חב"ד מלא מפה לפה, זה אתה סיימנו את כל נדרי, לא להאמין כמה יהודים ישראלים נמצאים פה ביום כיפור, כך גם בתפילת נעילה בתקיעת שופר אנשים עומדים בחוץ מחוסר מקום. הבעיה שלנו הייתה בתפילת היום הקדוש, ספרנו תשעה מתפללים ועשרי אין, חמש דקות אחרי הזמן שנקבע נכנס אדם בעל מראה מהודר, לבוש בחליפה ועניבה (חריג בנוף) ומספר באנגלית כי הוא יהודי מארה"ב שהגיע אתמול לחתונה של חבר לעסקים, בדרך משדה התעופה הוא שאל את נהג המונית היכן יש מקום תפילה  יהודי  בורנה, והנהג נתן לו את הכתובת של בית חב"ד היהודי, העשירי היה איתנו עד סוף התפילה, בסוף התפילה הוא יצא, אמר שכבר יחזור ונעלם, לי זה הזכיר את סיפורי אליהו הנביא.

(מיומנו של תמים בשליחות)

לקראת חג סוכות נבנו בורנה שתי סוכות גדולות אחת באזור חולות הזהב ואחת בחצר בית הקהילה היהודית בעיר. בשני המקומות נערכו כינוסי חג גדולים, כאשר בבית הקהילה השתתפו כמאה מבני הקהילה וברכו על ארבעת המינים ועל הישיבה בסוכה, רבים מהם לראשונה בחייהם.

בחולות הזהב נכנסו לסוכה במשך ימי החג למעלה מאלף יהודים מהארץ והעולם, כדי לקיים את מצוות החג. באירוע המרכזי, שמחת בית השואבה, נטלו חלק מאות איש, השמחה והריקודים נמשכו שעות ארוכות כשבין השירים נאמרו דברי תורה בענייני החג והציבור הוזמן לכיבוד בסוכה ולאמירת לחיים.

שמיני עצרת ושמחת תורה, בגשם שוטף הצטופפו ילדים ומבוגרים לשמוח בשמחת התורה וכשהגשם פסק והמקום היה צר מלהכיל, פרצה השמחה אל רחוב העיר. פעילות זאת היא המשך ישיר לפעילות שנעשתה בעיר בימי הקיץ ולכל הפעילות הענפה שנעשית בעיר מאז בואם של השלוחים, הרב יוסי ורחלי הלפרין לפני ארבעה חודשים כל הפעילות בעיר ורנה בולגריה נעשית בעזרתו בהכוונתו ובהשתדלותו של ידידינו רב הפעלים הרה"ח ר' משה יהודה קוטלרסקי סיו"ר המל"ח, ובסיועם של התמימים השלוחים הת' דודי בורש הת' צביקי לידר והת' דובי הלפרין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.