מערכת COL | יום כ"ז תשרי ה׳תשע״א 05.10.2010

לחיי באקו > יום היסטורי בעיר שהתעוררה לחיים יהודיים ● גלריה

במהלך היום החגיגי בבאקו, נפגשו חברי המשלחת, ובהם הרב הראשי לישראל הראשון-לציון הרב שלמה משה-עמאר, הרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר, עם יהודי הקהילה המקומית ● המפגש ארע במהלך ביקור בבית-הכנסת, ואחר-כך נערכה פגישה עם צמרת הממשל המקומית ● בפנים: סיקור מיוחד מהמפגש, הדינר היוקרתי ושרשרת הפגישות עם בכירי הממשל  לסיפור המלא
לחיי באקו > יום היסטורי בעיר שהתעוררה לחיים יהודיים ● גלריה
(צילומים: ברלה שיינר, באקו)

במהלך היום החגיגי בבאקו, נפגשו חברי המשלחת, ובהם הרב הראשי לישראל הראשון-לציון הרב שלמה משה-עמאר, הרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר, עם יהודי הקהילה המקומית. המפגש ארע במהלך ביקור בבית-הכנסת, ואחר-כך נערכה פגישה עם צמרת הממשל המקומית.

במהלך הפגישה הביעו בכירי הממשל את הערכתם לפעילות רחבת ההיקף שמתקיימת בעיר ובמדינה כולה, תחת ניצוחו של איגוד הקהילות היהודיות בחבר-העמים בראשות הנגיד ר' לוי לבייב.

בהמשך התקיימו שורת מפגשים במשרדי הממשלה הבכירים עם חברי המשלחת המייצגת את העם היהודי, כאשר במהלכן הביעו השרים וחברי הפלרמנט תמיכה פומבית וגלויה בפעילות הרבה ואמרו כי יסייעו ככל כוחם בכדי למנף אותה ולהרחיבה.

שרשרת האירועים החגיגיים הגיעה לשיא בדינר יוקרתי, בארגונו של ר' שניאור פליישמן, בהשתתפות הנכבדים ובמעמד לבייב, אירוע שהוא כולו הצדעה לקהילה היהודית ולעומדים בראשיה.

צמרת הממשל התייצבה כאחד להביע הערכה, לצד אנשי עסקים מקומיים וכאלה שחצו יבשות כדי להשתתף באירוע.

אלה נשאו דברים מרגשים שלא הותירו את הקהל אדיש. המילים "מהפכה" ו"תחייה יהודית" חזרו על עצמן בכמה שפות, כאשר הנואמים משבחים בדבריהם את שלוחי חב"ד למדינה, הרב שניאור סגל והרב מתי לואיס. באירועים השתתפו גם השלוחים הנוספים באזרבייג'ן, הרב מנחם מענדל לייכטער מסומגאיט והרב יונה יעקובוב מקובה.

ילדי בית-הספר "אור אבנר - חב"ד" המקומי כיכבו במרכז הערב וריגשו את המשתתפים.

יצויין כי כלי התקשורת במדינה סיקרו את האירועים, כאשר פתיחת המרכז הקהילתי במעמד הנשיא, פותח את כל מהדורות החדשות בטלויזיה, ברדיו, באתרי האינטרנט ובעיתונים. באתר הרשמי של ממשלת אוזבקיסטן יוחדה לאירוע הכותרת הראשית בה נאמר: "אזרבייג'ן גאה להיות המדינה היחידה התומכת ביהדות מאלף עד תו, למרות שכנותיה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.