מערכת COL | יום כ' תשרי ה׳תשע״א 28.09.2010

במרכז השמחה בקריית מלאכי: הוכרז על בית הדין החדש

מאות השתתפו בשמחת בית השואבה המרכזית בקרית מלאכי במעמד הרב חיים פינטו הרב הראשי לאשדוד וקרית מלאכי, הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי רבה של שכונת נחלת הר חב"ד, רבני שכונות ואישי ציבור חשובים ● הרב פינטו בישר כי הוקם בית דין שידון בכל ענייני הדת בעיר וכן בענייני ממונות לטובת התושבים  לסיפור המלא
במרכז השמחה בקריית מלאכי: הוכרז על בית הדין החדש

מאות השתתפו בשמחת בית השואבה המרכזית בקרית מלאכי במעמד המרא דאתרא הגה"צ רבי חיים פינטו הרב הראשי לאשדוד וקרית מלאכי הרה"ג הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי רבה של שכונת נחלת הר חב"ד, רבני שכונות ואישי ציבור חשובים.

מעמד שמחת בית השואבה התקיים כמידי שנה בחצר ביתו של המרא דאתרא הגר"ח פינטו שם התאסף קהל רב ובראשם הרה"ג הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי רבה של שכונת נחלת הר חב"ד, הרב חכם משה מיכאלשוילי שליט"א - הרב לעדת יוצאי גאורגיה (גרוזיה) ורב בית הכנסת "בית שמואל", הרה''ג ר' שמואל אוחנה ר''מ ישיבת 'שובה ישראל', רבני שכונות, ראש העיר מר מוטי מלכה, יו''ר המועצה הדתית הרב יהודא שטרית, וכן יו"ר המועצה הדתית של אשדוד הרב עובדיה דהן ועוד אישי ציבור חשובים את המעמד הנעים הזמר ר' יוסף קורדונר כשהוא מנצח על התזמורת.

עם הגעתו של הגה"צ רבי חים פינטו לרחבה, הקהל פתח בשירת 'ימים על ימי מלך תוסיף' ומיד פתחו במעגלים בשירה ובריקודים כשהגר"ח פינטו במרכז המעגלים. במשך שעה ארוכה רקדו ציבור המשתתפים זה לצד זה מכל העדות והחוגים בסימן של אחדות ולאחר מכן התכנסו בסוכה הגדולה של המרא דאתרא.

בסוכה הוכן מבעוד מועד סעודה כיד המלך ערוכה על השולחנות לצידם של דפנות הסוכה. במעמד נשאו דברים חתנא דבי נשיאה הרה"ג הרב שמואל אוחנה ר"מ ישיבת 'שובה ישראל' שפתח בברכת ברוכים הבאים למעמד שמחת בית השואבה המרכזית ואחריו נשא דברים הרה"ג ר' יצחק יהודה ירוסלבסקי, ראש העיר מר מוטי מלכה, יושב ראש המועצה הדתית באשדוד הרב עובדיה דהן, הרבנים והאורחים עמדו בדבריהם על מעלתה של שמחת בית השואבה כשהשמחה מושלמת בפרט עם השתתפותו של המרא דאתרא הגר"ח פינטו אשר פועל רבות במסירות רבה לחיזוק וביצור הדת בערים קרית מלאכי ואשדוד וסיימו שנזכה בקרוב לגאולה השלימה במהרה.

ראש העיר מר מוטי מלכה אף הגדיל בדבריו על הערכתו לרב פינטו כשסיפר: "הרב חיים פינטו נסע ביום ההילולא בערב ראש השנה למס' שעות להשתטח על קברו של סבו הגדול הגה"ק רבי חיים פינטו הגדול זיע"א במוגאדור ולמרות עומס זמנו מצא את הזמן להתקשר אלי ולברר שחבילות המזון הגדולות של ארגון החסד שעומד בראשותו, יגיע למשפחות בעיר עוד לפני החג".

את המשא המרכזי נשא המרא דאתרא הגה"צ רבי חיים פינטו שליט"א כשבראשית דבריו בירך את כל המשתתפים בברכת מועדים לשמחה ובדבריו האריך את גודל מעלתה של שמחת בית השואבה כפי שמוזכר בגמ' במס' סוכה "מי שלא ראה שמחת בית השואבה, לא ראה שמחה מימיו", כן ציין את דברי הרמב''ם באומרו שעיקר השמחה היא ללומדי התורה וזה לשונו בהל' לולב: "מצוה להרבות בשמחה זו. ולא היו עושין אותה עמי הארץ וכל מי שירצה, אלא גדולי חכמי ישראל וראשי הישיבות והסנהדרין והחסידים והזקנים ואנשי מעשה הם שהיו מרקדין ומספקין ומנגנין ומשמחין במקדש בימי חג הסוכות, אבל כל העם האנשים והנשים כולן באין לראות ולשמוע" רואים מכאן שמעלת השמחה היא גדולה מאוד, אך השלימות שבשמחה, זה רק למי שיש לו קשר ישיר עם התורה ולכן זה הזמן לעורר ולהתעורר לקבוע עיתים לתורה כל אחד באשר הוא.

בסיום דבריו הודיע המרא דאתרא בשמחה לציבור המשתתפים תושבי קרית מלאכי, כי הקמנו ב''ה במועצה הדתית בית דין שידון בכל ענייני הדת בעיר וכן בענייני ממונות לטובת התושבים בכך להגדיל תורה ולהאדירה בעיר זואת בהוראתם של גדולי התורה אשר לאחרונה נתנו דגש בענין כבר בכמה ערים בארץ. בבית הדין ישמש הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי כראב"ד לצידם של שאר הרבנים החשובים והוא יחל בע''ה כבר מיד אחרי החגים בבנין משרדי הרבנות בקרית מלאכי. בדבריו אמר כי חשוב לדעת את האיסור החמור לדון בערכאות כפי שכבר מזכיר זאת השולחן ערוך בהלכות דיינים: "שכל הבא לידון בפניהם הרי זה מרים יד בתורת משה רבינו עליו השלום" בסיום בירך את הציבור והזמין את המשתתפים לסעודת המועצה.

לאחר דבריו, הציבור עבר בהמוניו לברך ולהתברך בברכת החג ולקבל 'לחיים' מהגר"ח פינטו במשך שעה ארוכה לאחר מכן נמשכו השמחה והריקודים עד השעות המאוחרות של הלילה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.