מערכת COL | יום ט"ו תשרי ה׳תשע״א 23.09.2010

משלחות אגו"ח הביאו את דבר הרבי לצמרת המדינה ● גלריה

על-פי המסורת רבת השנים, להענקת ברכת החג וארבעת המינים לצמרת הציבוריות בארץ, ארגנה אגודת חסידי חב"ד באה"ק, בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, משלחות מיוחדות שנפגשו עם מגוון רחב של אישי-ציבור, מכל קצות הקשת בישראל והעניקו להם את ארבעת המינים ● משלחות אגו"ח נתקבלו בחמימות רבה בלשכות, ובמפגשים דנו עם הבכירים בשורת עניינים, והביאו את מסריו ועמדותיו של הרבי ● במפגשים השתתפו ראשי אגו"ח, חברי בית דין רבני חב"ד, מנהלי מוסדות חב"ד ושלוחי הרבי ● כעת ב-: דיווח מלא וגלריית תמונות  לסיפור המלא 
משלחות אגו
משלחות אגו"ח אצל ראשי המדינה ● צילומים: ברלה שיינר, יוסי פורמנסקי, COL

שרון גושן

על-פי המסורת רבת השנים, להענקת ברכת החג וארבעת המינים לצמרת הציבוריות בארץ, ארגנה אגודת חסידי חב"ד באה"ק, בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, משלחות מיוחדות שנפגשו עם מגוון רחב של אישי-ציבור, מכל קצות הקשת בישראל והעניקו להם את ארבעת המינים.

משלחות אגו"ח נתקבלו בחמימות רבה בלשכות, ובמפגשים דנו עם הבכירים בשורת עניינים, והביאו את מסריו ועמדותיו של הרבי.

במפגשים השתתפו ראשי אגו"ח, חברי בית דין רבני חב"ד, מנהלי מוסדות חב"ד ושלוחי הרבי. על המלאכה ניצחו מזכ"ל אגודת חסידי חב"ד באה"ק, הרב אריאל למברג, ומנהל קשרי החוץ באגו"ח, הרב צבי יהודה פז.



שר האוצר יובל שטייניץ סיפר כי הוא כבר מוכן לחג-הסוכות, מאחר וילדיו המשרתים בצבא בנו את הסוכה מיד במוצאי יום כיפור. נציגי חב"ד איחלו לשר כי תימשך הצמיחה בכל המובנים וכי יעשה חיל כשר האוצר, וגם ימשיך להגן של שלמות הארץ.



שר התמ"ת בנימין בן אליעזר ציין במפגש את פעילותה החשובה של חב"ד המתבצעת בשטח, עם חיילי צה"ל, וכמו כן הפעילות הענפה בכל נקודות חב"ד ברחבי העולם. בלשכת השר פגשו נציגי אגו"ח את ראשי מועצת יש"ע, שבאו לשכנע את השר להתנגד להמשך ההקפאה.



שר התחבורה ישראל כץ הקשיב רוב קשב לרבני חב"ד שהסבירו את חשיבות העמידה בתוקף נגד הלחצים מבחוץ. הוא הצהיר כי הוא עושה כל שביכולתו בכיוון הזה וכי משרדו מסייע להתיישבות ומשקיע עשרות מיליוני שקלים בשיפור דרכי הגישה ביהודה ושומרון. 



שר הרווחה יצחק הרצוג הביע עניין רב באלבום חב"ד שהוגש לו, וסיפר כי כבר ביקר במספר רב של מוסדות חב"ד בארץ וכי משרדו דואג להמשך שיתוף הפעולה עם פעילותה הברוכה של חב"ד למען הנזקקים, כולל בתחום העברת תקציבים לפעילויות. בכירי אגו"ח קראו לשר להמשיך ולתמוך בפעילויות של שלוחי חב"ד, למען כלל ישראל.



השר לענייני איכות הסביבה גלעד ארדן ישב שעה ארוכה עם הרב אהרונוב לשיחה על המצב, והרב אהרונוב עודד אותו לעמוד בכל תוקף למניעת כניעה ונסיגות מצד ממשלת ישראל. כאשר העניק לו את ארבעת המינים הגיע ללשכה השגריר החדש של צרפת, והוא התעניין במהותם של ארבעת המינים האלה.



שר הדתות יעקב מרגי בירך אף הוא את פעילות חב"ד וגילה בקיאות רבה בשמות רבני חב"ד הפועלים למען הכלל, ובכלל זה בשב"ס ובמשטרה. השר מרגי הודה לבכירי אגו"ח על פעילותה של חב"ד לאחדות העם. כמו כן ביקרה המשלחת את סגן השר הרב יצחק כהן.



השר לענייני מודיעין דן מרידור נזכר בימי נעוריו בירושלים וסיפר על היכרותו של אביו ושלו עם הצדיק הירושלמי הרב אריה לוין. בשיחה עם השר, החבר בשביעיה, על חשיבות העמידה האיתנה על צורכי הביטחון, הזכיר את הגמרא מכתובות על חשיבות השמירה על הארץ.



פגישה לבבית התקיימה בלשכת שר החינוך, מר גדעון סער. השר סקר את פעילותו למען חיזוק הזהות היהודית בבתי-הספר. הוא סיפר כי במהלך השנה האחרונה ביקרו בירושלים חצי מיליון תלמידים, וכמו כן נעשה מאמץ להכנסת תכנים יהודיים לבתי הספר הממלכתיים. השר הבטיח לעקוב אחר המגעים הנעשים בעת האחרונה בעבור מוסדות חב"ד במסגרת החמ"ד , ולסייע במינוי מפקחים עצמאיים למוסדות חב"ד. 

בלשכת שרת התרבות הגב' לימור לבנת ריכזה השרה את כל עובדי הלשכה, וכולם שמעו דברים על החג המתקרב. בכירי אגו"ח חיזקו את השרה לעמוד בתוקף לביטול גזרת ההקפאה, והשרה הבטיחה כי היא מובילה בקרב שרי הליכוד את המהלך לקראת סיום ההקפאה.



המשנה לראש הממשלה מר סילבן שלום, שכל פגישה עמו מלאה בזיכרונות של מפגשים עם הרבי, שלו ושל בן דודו החסיד הרב חיים שלום, האחראי על נושא הנגב במשרד, ביקש להעתיר בעבורו בציונו הקדוש של הרבי. הוא גם ביקש ממשלחת אגו"ח לברך את כל עובדי המשרד בשנה של שפע בגשמיות וברוחניות.



שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין חזר והדגיש את חשיבות שלמות הארץ וציין את מחוייבותו לשמור על הבניה בכל חלקי ארץ ישראל. לאמירה זאת הצטרף גם שר המדע הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, אשר הצהיר באחרונה כי מפלגתו לא תאריך ימים בקואליציה אם זו תמשיך את ההקפאה בפועל.



במשרד המשפטים נפגשו נציגי אגו"ח עם שר המשפטים יעקב נאמן, וכמו כן עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין. חברי אגו"ח בירכו את היועץ ב'שנת אבטלה', שבה לא יעלו על שולחנו פרשיות פליליות ושישרור השלום בעם.


הראשון לציון הגאון הרב שלמה עמאר התרגש לפגוש את הרב נפתלי ליפסקר, אחינו של הרב מיכאל ליפסקר, שפעילותו במרוקו יצאה לשם דבר, וכמובן היא מוכרת לרב, אשר התחנך כידוע במוסדות חב"ד. הרב הפתיע והצביע על תמונתו של הרבי התלויה בלשכתו במקום בולט במיוחד.



הרב הראשי הגאון הרב יונה מצגר הזכיר כמה מאמרותיו של הרבי המלוות אותו בעבודתו. הרב כמובן לא החמיץ אף חידוד מבית מדרשו של הרב נפתלי רוט ואף רשם לעצמו את ראשי התיבות של תשע"א אליבא דהרב רוט: תהיה שנה עם אורה.



סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן חזר וסיפר על פגישתו של האדמו"ר מגור עם הרבי ועל הצהרתו של הרבי כי ישאף לבקר את הרבי מגור. הרב ליצמן אף זוכר את אמירתו של הרבי כי הוא עצמו שר החוץ של חסידות גור, נבואה שהתגשמה היטב בפעילותו בכנסת ובממשלה בשנים האחרונות.

הרב הצבאי הראשי, הרב רפי פרץ, נזכר בימיו המוקדמים כטייס מסוקים ובביקוריו במקומות רחוקים בארה"ב, שבהם נוכח בכוחם של שלוחי חב"ד. הוא סיפר על אירוע מיוחד באלבורקרקי, שם זכה לקבלת פנים חמה במיוחד מהרב שלום דרייזן , שליח חב"ד בעיר.



הפגישה בלשכת סגן הרמטכ"ל האלוף בני גנץ התקיימה סמוך לישיבת מטכ"ל, וכך פגשו חברי המשלחת ובירכו בשנה טובה שורה של אלופים, ובהם הרמטכ"ל המיועד יואב גלנט, מפקד חיל האוויר עידו נחושתן, מפקד פיקוד העורף יאיר גולן, מפקד אגף המבצעים טל רוסו, מפקד זרוע היבשה סמי תורג'מן, הפרקליט הצבאי הראשי אביחי מנדלבליט, מתאם הפעולות בשטחים איתן דנגוט ודובר צה"ל תא"ל אבי בניהו.

סגן הרמטכ"ל הדגיש כי העבודה האמיתית הנעשית על ידי חב"ד אינה בלשכות הממוזגות של הקריה, אלא העבודה בשטח עם החיילים, בחורף וגם בקיץ. סגן הרמטכ"ל סיפר כי הוא מלא התפעלות לגלות בכל פעם מחדש את אנשי חב"ד ביחידות השונות, וקיבל את ברכת בכירי אגו"ח.

פגישה לבבית התקיימה בלשכת מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (מיל') אודי שני, שבה נידונו עניינים הקשורים ליחסים בין מערכת הביטחון לחב"ד.



בלשכת מנהל רשות החברות הממשלתיות, מר דורון כהן, דאג מר כהן להראות לנציגי חב"ד את סימני התפילין מהבוקר ו'חסך' להם את הצורך להציע לו לקיים מצווה חשובה זו. מנהל הרשות הבטיח לבקר בכפר חב"ד וציין את הקשר הטוב עם בית חב"ד בעירו.



נציגי אגו"ח, מלווים בשליח חב"ד באוניברסיטה העברית הרב יוסף איברט, הופתעו לפגוש בלשכת נשיא האוניברסיטה דווקא פרופ' להיסטוריה של העם היהודי. הפרופ' מנחם בן ששון, מומחה בעל שם עולמי ליהדות ימי הביניים, שמח לשמוע כי מקורם של אתרוגי הרבי מקלבריה, ואף ידע להוסיף ולספר על מפת גידול האתרוגים בחיי היהודים לאורך שנות הגלות.

עוד סיפר על שהייתו הארוכה במוסקווה בניסיון לחלץ את ספרי האוניברסיטה העברית, ועל ההיכרות הקרובה עם פרשת ספרי הרבי ברוסיה, וגם על ביקוריו בספריית חב"ד בארה"ב. כמי שעוסק בהצלת כתבי יד נדירים של גדולי ישראל אמר כי הוא מעריך במיוחד את עבודתה של חב"ד בתחום הלמדנות והיצירה התורנית. כמו-כן ציין כי אשתו היא צאצא ישיר של אדמו"ר האמצעי וכי ילדיו רשומים ב'ספר הצאצאים'.



גם רקטור אוניברסיטת בן גוריון בנגב, הפרופ' צבי הכהן, זכה לביקור של נציגות אגו"ח ומנהל בית חב"ד בבאר שבע, הרב שניאור זלמן גורליק, מלווה ברב האוניברסיטה הרב גיל בליזובסקי. הרקטור נזכר בחוויה מצמררת שעבר במלחמת יום כיפור כאשר היה חייל המוצב על אדמת מצרים, ומשולל כל קשר עם העולם החיצון. אלה היו ימי חנוכה ועל סופגניות ונרות לא היה מה לחלום. ופתאום נשמעו ריקודים ושירים מחוץ למוצב, וטנק של חב"ד הופיע. "לא אשכח כל חיי את המראה הזה", סיפר הרקטור והבטיח לספר את הסיפור בהדלקת נר ראשון של חנוכה בחנוכיית חב"ד בקמפוס.



יו"ר הסוכנות מר נתן שרנסקי הביע התפעלות באוזני חברי משלחת אגו"ח, כיצד שליחי חב"ד מצליחים כל פעם למצוא עוד ועוד יהודים בקהילות ברית המועצות לשעבר, וזאת בזכות פעילותם בקהילות והיכולת 'לגלות' יהודים שכלל לא ידעו על יהדותם.



כמו כן התקיימו ביקורים אצל מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, מנה"ל משרד החוץ יוסי גל, מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס ועוד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.