מערכת COL | יום א' תשרי ה׳תשע״א 09.09.2010

התוכנית הסודית: משפחות חב"דיות יילחמו בהגירת הפליטים

תופעת המסתננים האפריקניים שחוצים את הגבול ממצרים לישראל, הולכת וצוברת תאוצה ● מספר רבנים וחברי מועצה בשכונות דרום תל-אביב שהפכו לשחורות, חושבים שמצאו את הפתרון להלחם בהתפשטות המהגרים המסוכנת: חסידי חב"ד ● המענק למי שיעבור: מלגה, עבודה ודיור מוזל כל הפרטים, בלעדי
התוכנית הסודית: משפחות חב
עקבות מסתננים אפריקניים בגבול ישראל-מצרים. 2,000 חוצים מידי חודש (צילום: מנדי ריזל, COL)
מנדי ריזל, COL

האם נמצא הפתרון שיביא לדחיקת המהגרים הסודנים משכונות 'שפירא' ו'נווה-שאנן'? אם שואלים את בנימין בביוף, חבר מועצת עיריית תל-אביב מטעם ש"ס, התשובה חיובית בהחלט: "החלטנו לסייע לדתיים-לאומיים וחרדיים להגיע ולהתיישב בשכונות האלו. הרווח שלנו ושל מי שיגיע הנה יהיה כפול - גם דיור במחירים מוזלים ביותר, גם שליחות עם התושבים היהודיים שכמהים למנת יהדות, וגם עצירת האיום האפריקני".

למעלה מ-30,000 מהגרים מאפריקה הגיעו בשנים האחרונות לשכונות דרום תל-אביב, באיזור התחנה המרכזית החדשה.

בכל חודש מתווספים 2,000 חדשים. האיום שנשקף מהם - עצום. ראש-הממשלה בנימין נתניהו אמר בעבר בנושא זה, כי: "גוש-דן זה המקום היחיד לצעוד אליו ברגל, ישירות מאזורי המלחמה באפריקה".

בביוף, שגר באיזור, מרחיב את ההסבר על הסכנה: "מסתובבים כאן עשרות אלפי אנשים שאיש לא מכיר, בלי מסמך מזהה ובלי שם, והם עושים ככל העולה על רוחם. יש שמועות שטוענות בתוקף שרבים מהמהגרים הלא-חוקיים הם בכלל סוכנים רדומים של ארגוני טרור, וממשלת ישראל לא עושה כלום בנידון", טוען בביוף.

בעיתון 'המבשר' נחשף השבוע כי משפחות חב"דיות יגיעו להתגורר במקום כבר בחודשים הקרובים.

בביוף מעדיף לא להרחיב בנושא, אבל מעדכן כי יש מגעים בכיוון: "אנחנו בקשר עם שליח ועם קהילה גדולה של חב"ד בתל-אביב. אני עדיין לא יודע כמה חב"דניקים יעברו לכאן ומתי, אבל מקווה שבקרוב נדע את כל הפרטים המדוייקים.

"חסידי חב"ד צריכים לזכור שמדובר כאן בשליחות כפולה ומכופלת, ואני מבטיח באמצעות אתר COL", הוא אומר, "כי אדאג גם לעבודה עבור המשפחות החב"דיות שיעקרו לכאן, בעיקר בתחום החינוך. כמובן", הוא ממהר לסייג, "שנבדוק את ההתאמה לעבודות שנציע, אבל נשתדל לעזור בכל הכח. אתם צריכים לדעת שיש לכם גב".

הרב אחיאד אטינגר, מראשי ישיבת "אורות אביב" מבטיח ל-COL כי אם תתגבש קהילה חב"דית במקום, הוא יוכל לדאוג לתקציבים עבורה. "במידה ויהיו מספר אברכי כולל שיחזקו את המקום ויבואו להתגורר כאן, אדאג לתקציבים עבורם".

שליח חב"ד שעמו יצרו קשר הרב אטינגר ור' בנימין בביוף - ביקש שלא לחשוף פרטים נוספים ואמר שהוא מעוניין לחכות מספר שבועות עד שיתבררו מספר עניינים. "אין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מן העין", סיכם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.