מערכת COL | יום ז' תשרי ה׳תשע״א 15.09.2010

זעזוע: צלבי קרס רוססו בית הכנסת הגדול במולדובה

תדהמה בקהילה היהודית בקישינב בירת מולדובה, צלבי קרס רוססו בכניסה לבית הכנסת הגדול הממוקם במרכז העיר ברחוב חב"ד ליובאוויטש, בהנהגת השליח הרב זלמן אבלסקי  לדיווח ולתמונות
זעזוע: צלבי קרס רוססו בית הכנסת הגדול במולדובה

תדהמה בקהילה היהודית בקישינב בירת מולדובה, צלבי קרס רוססו בכניסה לבית הכנסת הגדול הממוקם במרכז העיר ברחוב חב"ד ליובאוויטש, מתפללי בית הכנסת שהגיעו אמש נדהמו לראות צלבי קרס וכתובות נאצה בפתח בית הכנסת.

מקרה זה צורם במיוחד היות ומולדובה ידועה כמדינה לא אנטישמית.

השליח הרב זלמן אבלסקי, הרב הראשי למולדובה הגיב על המעשה ואמר שמדובר בהלם מוחלט, מולדובה אינה מדינה אנטישמית ונפעל יחד עם ראשי הקהילה היהודית וידידי חב"ד במולדובה למגר את התופעה של ארגונים שוליים המכנים את עצמם "ניו נאצים".

השליח, הפועל במדינה זו השנה העשרים ברציפות, הביע תמיהה על המעשה ואמר כי תופעות אנטישמיות במולדובה אינן שכיחות. "מאז שאני פועל כאן בשליחות במולדובה, לא קרה מעשה משפיל בפתח בית הכנסת.

מר שמחה ווינברג מראשי הקהילה היהודית וידיד מוסדות חב"ד הביע את כאבו על מעשה מגונה ומשפיל זה, וקרא, לא עוד לאירועי אנטישמיות במולדובה.

בימים אלו משגר בקשה לבכירים במשטרה ובממשל, למגר את התופעה ולעשות מאמצים כבירים לתפוס את מבצעי מעשה זה, תוך הגברת השמירה ואמצעי האבטחה על בית הכנסת הגדול במרכז העיר, כהכנה לתפילות יום כיפור, ועל המוסדות היהודיים.

יצויין כי ערוצי תקשורת הגיעו לסקר את האירוע עם הרב הראשי למולדובה הרב זלמן אבלסקי, קונסול ישראל למולדובה סתיו ניז'נסקי, ומנהגים נוספים, שסיכמו כי יעשו מירב המאמצים למגר את התופעה שאינה שכיכה במולדובה.

בקהילה היהודית עוקבים בדאגה אחרי חקירת האירוע המצמרר, ומקווים שהמשטרה תמצא את האלמונים הפוגעים במקום המקודש ביותר ליהודים בעיר הבירה, וכי כוחות הביטחון יטפל בסידורי האבטחה לקראת בואם של מאות מתפללים לתפילות יום הכיפורים בבית הכנסת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.