מערכת COL | יום ז' תשרי ה׳תשע״א 15.09.2010

תפילה בכותל לקראת יום הכיפורים

במדור הספורט של העיתון "ידיעות אחרונות" התפרסמה תמונה על התפילה שנערכה אמש בכותל המערבי בירושלים לקראת יום הכיפורים יחד עם פיני גרשון וקבוצת אנשי עסקים  לסיפור המלא
תפילה בכותל לקראת יום הכיפורים
היום "בידיעות אחרונות" בגליון "24 שעות" מופיעה כתבה נרחבת על "הליגה היהודית" הכתב ארל'ה ויסברג כותב על התקרבות שחקני כדורסל ליהדות.

"הרבי מליובאוויטש הזכיר את הקשר בין הספורט ליהדות", אומר הרב יעקב גלויברמן. "בחיים, כמו בכדורגל ובכדורסל, פעם הכדור פה ופעם הוא שם. כל אדם צריך לגלות את הפוטנציאל הטמון בו ולמצוא כוחות חדשים כדי להתגבר ולנצח". 

כשנשאל כיצד כוכבי העל בעולם מתחברים ליהדות, למרות שמרביתם כלל לא קשורים אליה: השיב: "בכל אדם יש ניצוץ יהודי. לא סתם כל התיירים שמגיעים לארץ נוסעים מיד לכותל מערבי. העברנו לשחקן סטודמאייר (משפחתו ממוצא יהודי) ספר באנגלית, שמסביר הכל על היהדות, האמריקאים כתבו על השטרות in god we trust . רק אצלנו בישראל מתביישים לפעמים באמונה".

הרב גלויברמן מסכם ואומר: "הצלחנו לחבר שחקנים רבים ליידישקייט. ישראלים שעוברים לשחק בחו"ל נעזרים בנו מאוד בהתקנת מזוזות בבתים, מציאת אוכל כשר ושאלות הלכתיות. הקשר בינינו מצוין. יש בהם רעב גדול ללמוד ולהבין".

"לעולם לא הייתי במשחק. אני תמיד הולך לפני הפתיחה או מגיע לסיום. אבל כשמגיעים אלפי אוהדים של מכבי ת"א לפיינל-פור במוסקובה, פראג, ובמדריד, וכולם-דתיים וחילוניים- יושבים יחד לארוחת שבת, סימן שנוצרה אוירה מיוחדת.
ספורטאים עוד יחזירו אנשים בתשובה?

"אני דוגל בגישה שאסור לכפות שום דבר. לפני שנתיים עליתי לקבר של הבעל שם-טוב הקדוש באוקראינה. ניגשה אליי אישה קיבוצניקית חוזרת בתשובה. היא סיפרה לי שאביה בן 80 מעולם לא הניח תפילין. כשהוא ראה שפיני גרשון עושה את זה, הוא החליט להתחיל להניח תפילין. יש התעוררות גדולה בכל העולם, ופשוט צריך למצוא את הדרך היפה שהיהדות יכולה להעניק לחיינו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.