מערכת COL | יום ח' תשרי ה׳תשע״א 16.09.2010

יומן הבוקר ברשת ב': "בית-כנסת יותר פתוח, אבל אותנטי"

ביומן הבוקר של רשת ב ב"קול ישראל" שודרה כתבה על פרוייקט "בית-הכנסת הפתוח" שמקיימים צעירי חב"ד ברחבי הארץ, לצד ארגונים נוספים המקיימים פעילות דומה ● הרב מנחם קרמר, מרכז הפרוייקט בצעירי חב"ד, התראיין בכתבה והדגיש כי "אנחנו הופכים את בית הכנסת למקום יותר חווייתי, יותר נגיש, יותר פתוח, אבל בלי לפגוע באופי האותנטי המסורתי ואיך שבית הכנסת צריך להיות"  להאזנה ולתמליל הכתבה 
יומן הבוקר ברשת ב':
סיום תפילת נעילה במוצאי יום-כיפור (ארכיון)

אריה גולן: ארגונים רבים הגבירו השנה את המאמצים למשוך לבתי הכנסת ביום הכיפורים גם אנשים חילונים שאינם מאמינים. עשרות מניינים חדשים נפתחו לקראת יום הכיפורים של אורתודוכסים, הפעם גם של רפורמים. עוד פרטים מביא כתבנו אמוץ שפירא.

אמוץ שפירא: רק השבוע הצביע סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על מגמה של התחזקות דתית בחברה הישראלית. הנה, עכשיו, בימים שלפני יום הכיפורים, דומה שאפשר לראות את זה בשטח. רפורמים, כיפות סרוגות, חסידי חב"ד וחברת המתנ"סים - כולם עסוקים במרץ בניסיון למשוך כמה שיותר מתפללים לבתי הכנסת.

כולם רוצים שהמתפלל, שאינו פוקד דרך קבע את בתי הכנסת, ירגיש ביום הכיפורים בנוח להצטרף לתפילות. בארגונים 'צוהר' ו'ביחד' מכינים ערכות תפילה ומכינים מאות מתנדבים שייצאו להתפלל במקומות שבדרך כלל אין בהם מנין, כפי שמספר מני שלום מרכז פרוייקט חגים בצוהר.

מני שלום: אנחנו מבצעים את התפילה בצורה מוסדרת, בצורה הנחייתית, מחלקים מחזורים שהם ידידותיים מוסברים, וככה אנחנו בעצם מגיעים לציבור שבעצם מחפש להגיע לתפילה שהיא ידידותית יותר, היא יותר נוחה ומוסברת.

אמוץ שפירא: בארגון צעירי חב"ד מקימים אוהלי תפילה, מכינים אולמות ופתחו גם אתר מיוחד באינטרנט, ונערכים שם לקליטת כ-100 אלף מתפללים, שדווקא יחפשו את התפילה האותנטית, כפי שמספר הרב מנחם קרמר, מרכז פרוייקט 'בית כנסת פתוח'.

הרב מנחם קרמר: אני חושב שמי שמגיע לבית הכנסת ביום הכיפורים לא מחפש את מה שיש לו במהלך כל השנה. האדם מחפש את המסורת. אנחנו רואים היום את הציבור שחוזר לשורשים, מחפש את המקורות, ואנחנו מנגישים את בית הכנסת, כמו שאמרתי, אנחנו מדריכים את המתפלל, אנחנו נותנים לו חווייה של תפילה, אנחנו הופכים את בית הכנסת למקום יותר חווייתי, יותר נגיש, יותר פתוח, אבל בלי לפגוע באופי האותנטי המסורתי ואיך שבית הכנסת צריך להיות...

אמוץ שפירא: על פי הנתונים היבשים רבע מהחילונים תמיד מבקרים בבתי כנסת בימים הנוראים, והשאלה היא אם לאור המאמצים המוגברים הללו של כל הארגונים, האם בשנה הבאה הנתון הזה יהיה גבוה יותר.

להאזנה לקטע לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:

לא מצליחים להאזין? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.